Gå til innhold

Gir dere julegaver til fattighuset???

mammaen til Odin

Anbefalte innlegg

En eg har på facebook hadde på sin status:

Kjære alle venner og kjente, en oppfordring i førjulstida: På

Fattighuset i Grønlandsleiret 39 kan man levere julegaver til barn fra

familier som har litt mindre å rutte med til jul. Gavene skal være nye,

pakkes inn og merkes gutt/jente og ca alder. Post gjerne denne

oppfordringen på din egen profil.

GOD JUL :))

Eg har faktisk ikke tenkt tanken over å gjøre det før, men nå etter at eg har blitt mor, så synes eg at det er viktig å skulle vise sønnen min at det er ikke alle som har det like godt som vi har det.

Kjøper dere julegaver og gir til fattighuset? Hvor mange gaver kjøper dere? Hvor mye kjøper dere for?

Mye man skal lure på :)

takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei men vi gir til en tilsvarende "butikk" her jeg bor hvor vi ellers gir brukte leker og klær også. Her trenger ikke pakkene være nye og de skal heller ikke pakkes inn slik at de ansatte kan sjekke at de er like fine, og deretter pakkes inn.

Men her går ikke gavene til barn i norge tror jeg, de blir sendt til østeuropa.

Men gavene til fattighuset trenger ikke være dyre. en hundrelapp eller så er nok. og hvor mange du kjøper er opp til deg. Hva med å ta med barna å la de kjøpe en ting hver for eksempel. De er like takknemmelig om du kommer med en eller 5 pakker. :)

Men husk å merk med kjønn og alder da så pakken går til rett barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og dattern min skalut på juleshopping og til fattighuset etterpå, viktig å lære barna oppi alle gavene de selv får og stresset vi voksne holder på med;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga i fjor :)

Kjøpte barnebøker til drøyt 100 kroner hver og la i hårspenner/pyntestrikker pluss en fra h&m til jentegavene og cars-klistremerker og cars-nøkkelring i guttegavene pluss litt julegodteri. Var kanskje ikke allverden, men jeg håper vi gledet noen barn i jula allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :)

Sønnen min er bare 14 mnd så eg må nok vente med å la han plukke ut gaver han vil sende. Men det skal eg huske på, veldig godt forslag!!

Eg skal huske å merke gavene ja :)

Du som gir til Ukraina, hvordan levere du gavene. Sender du de i posten, eller er det via et veledighetsformål?

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var gode gaveideer :) Takk for det!! Grunnen til at eg lurer på hvor mye dere kjøper for er at hvis alle som kommer på fattighuset får eksempelvis 4 gaver per barn, så er det litt "dumt" hvis en av de gavene er noe veldig lite type kjøpt på Søstrene Grene til 35 kr. Var bare derfor :)

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det... Det er fort gjort å bare kjøpe tegnesaker og ting som mindre barn vil like. Tenkte å kjøpe litt ting og tang fra Hennes og Mauritz også så eg har til de litt større.

Det var leit å høre til du anonym over som ikke har råd til gaver. Får håpe at du får gaver fra liknende org. som de eg skal donere til!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...