Gå til innhold

Nå trenger jeg en person til å løse denne dillemaen! ;S

Mamma til 3 gutter-<-@

Anbefalte innlegg

Vi sitter i bilen på vei hjem fra storebrors trening, så snakker vi om hva som skjer i morgen og til lørdag.

Jeg sier til storebror 6år:

På lørdag så skal du jo være med mormor på teater. Se "jul i blåfjell".

Storebror: Æsj kjedelig, og barneslig jeg vil heller se på noe annet.

Noe av det samme sa han også før helgen da jeg nevnte dette til han.

Jeg: Hmm... Da for lillebror bli med mormor da.

Lillebror 4år: Jaaa... teater, jul i blå fjell.

Hmm hva gjør jeg nå da?

Når vi kom inn så sa jeg:

Da ringer jeg mormor og sier fra at det er lillebror som isteden skal bli med.

Storebror: Nei (svarer surt), jeg vil bare se hva som skjer.

Jeg: Se hva som skjer på teateret mener du?

Storebror: Ja.

Samtalen er ikke helt ferdig da jeg ikke har kommet til endelig konklusjon. Hvordan løser jeg dette?

Skal jeg bare si til storebror at du fikk tilbudet istad, men takket nei???

Jeg er oppgitt over at han reagerer på den sure måten også da mormor har vært så snill og kjøpt teater billetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du sa at lillebror skulle få være med istedet og han nå gleder seg til det så må det jo bare bli sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok sendt lillebror..

1. lillebror går nå og gleder seg og skulle han likevel IKKE få være med vil han nok bli kjempe skuffa!!!

2. han sa han ikke ville, var kjedelig og at lillebror kunne dra.. da blir det sånn!!!! Kanskje han lærer å sette pris på å bli innvitert med senere en gang =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, enten si at lillebror får billetten siden storebror ikke tok vare på sjansen og furtet.

Eller kjøpe en billett til lillebror også, så begge får gleden av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi spist middag og jeg har ikke nevnt noe om det før storebror sier rolig:

Jeg vil være med mormor på lørdag.

Så tenker jeg litt, og sier mormor lurte også på om du ville sove der, jaaa utbryter han glad og fornøyd.

Lillebror sa et eller annet, så sa pappan at du og jeg skal finne på no sprell.

Storebror går på do, så sier jeg stille til pappan, men lillebror hører det. At jeg tenkte vi kunne gå å se Elias filmen mens storebror er på teater. Lillebror rister bare på hodet.

Hva gjør jeg nå da?

Grunnen til at ikke begge for være med mormor nå er fordi min mor (mormor), har brystkreft og går gjennom cellegift. Så det blir enklere for henne å ta med største barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg det igrunn er rart at begge ikke skulle bli med fra starten av.

Slik forskjell gjør man rett og slett ikke på to såpass tette brødre.

Hadde sendte lillebror hvis det bare eksisterte 2 billetter. Hvis det lar seg gjøre å skaffe en til hadde jeg i siste liten sendt med storebror også.

Latt han vinne den tilbake i løpet av dagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Frokostquiz" Jeg har svart over på hvorfor.

Nå ble det slik at jeg forklarte storebror at siden du reagerte så negativt istad, så får lillebror velge!

Lillebror valgte å få gå på kino på lørdag. Så storebror skal på teater. Da ville jo selvfølgelig plutselig storebror også på kino. Ja jeg skjønner jo den, men det for bare bli slik nå at han går på teater og lillebror for gå på kino.

Og jeg ba storebror seinere tenke seg om når han blir invitert med på noe. Han blir forresten 7år i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble postet mens jeg skrev og er selvfølgelig viktige detaljer.

Da hadde jeg blitt med så begge kunne dratt på teater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jammen meg sant, jeg selv kunne ha blitt med, det tenkte jeg jo ikke på. Ja ja... Lett å være etterpåklok ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har ikke 855kr 2 voksne og 1 barn ei heller 570kr 1 voksen og 1 barn. Jeg har ikke penger til det nå.¨

Vi har billetter til Plutti Plutti Pott 19.desember da skal vi gå alle sammen, mor far og barna ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det sikkert bråk, men jeg stusser litt over at folk, som har vært foreldre i snart 7 år, trenger hjelp på et forum for å løse en slik situasjon.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eelis+kian gleder seg til jul♥

Mulig jeg er er helt på bærtur nå, men jeg syns nå det er utrolig merkelig at du først sier at storebror får dra, men så får lillebror dra i stedet, og så sier du til storebror at han skal få overnatte hos mormor, og etter det igjen sier du at lillebror skal få velge. Og så begynner du å snakke om kino også?? Du må være konsekvent, sette ned foten. Den ene skal gjøre sånn, den andre skal gjøre sånn, og uansett kommer de begge to til å ha det gøy. Du har laget dette dilemmaet helt selv - da får du løse det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi denne problemstillingen ikke hadde vært aktuell om min mor hadde vært frisk, da hadde hun selvfølgelig tatt med seg begge 2.

Også er det jo altid greit å høre andres synspunkter, når vi omtrent aldri har så store dilemmaer og slipper da å handle galt ovenfor barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble mye frem og tilbake her! Men jeg ble lei av at storebror svarte surt i første omgang. Derfor sa jeg at da får lillebror bli med isteden.

Så kom pappan hjem og det kom frem nye ideer.

Vi har løst det nå at lillebror får gå på kino, og storebror skal på teater. Dette skjer ikke engang til om han er så sur ovenfor et tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eelis+kian gleder seg til jul♥

Jeg hadde ikke latt papsen få overstyre mine avgjørelser på den måten, men det er nå meg :-)

Men flott at dere kom til enighet da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel storebror som har fått billett av sin mormor, du kan da ikke overkjøre henne igjen og si at du heller sender lillebror. Det er vel en grunn til at hun ikke tok begge, eller bare lillebror. Siden hun går gjennom det hun gjør, så er det vel mindre styr å ha med storebroren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde vel egentlig ikke hi tatt noen avgjørelse da mannen kom hjem og hjalp henne med en løsning. Det virker mer som hi lirte ut av seg en dum kommentar om at lillebror heller skulle f bli med, og vips satt hun i klemma. Noe jeg selv kunne funnet på å gjøre en dag jeg var trøtt og ikke tenkte meg nok om før jeg åpnet munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke pedagogisk og sikkert ikke spesiellt snill heller,så jeg ville sendt lillebror.

Storebror ville fått beskjed om at man ikke skal være utakknemlig og oppføre seg som en bortskjemt unge,så derfor skal lillebror gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer sikkert ikke til å like svaret- men du spør om råd:

Du må være den voksne her. Om 6åringen svarer surt, skal ikke du la deg affisere av det, han er 6 år. Det du kanskje burde ha svart i stedet for å ta en (i mine øyne) barnslig løsning med å si at lillebror i stedet får dra- er kanskje noe a'la; "så dumt at du synes det er kjedelig, mormor har veldig lyst å ta med deg på noe koselig. Det er ikke alle som har så snill mormor".

Og for all del: ikke vakle mellom lillebror og storebror- hvem skal dra, osv osv. Du er konsekvent og holder deg avtalen fra din mor: storebroren skal være med. Så trenger du jo heller ikke buse ut med alle planer som dere skal gjøre med lillebror- det kan storebror få vite når han kommer hjem.

Hvis guttene dine ikke takler å bli behandlet forskjellig, tror jeg dere vil få store problemer jo eldre de blir. Storebror får gjøre noe med mormor, lillebror får gjøre noe med dere. Enkelt og greit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det store spørsmål, blir et barn bortskjemt av seg selv..? :P

Du har nok havnet i en lei klemme (som jeg sikkert kunne ha hoppet rett inn i selv!) men det løste seg nok med kino og teater da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...