Gå til innhold

noen som har peiling på fysioterapi og "strømbehandling"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg planlegger å bli gravid om ikke så lenge og har ikke veldig lyst til å fortelle folk om det før jeg må. Også kom jeg til å tenke på det når jeg var hos fysioterapauten idag. Jeg går dit 1gang i uken, og får kopper på ryggen, som gir strøm(muskelstimulator) pluss massasje.

Er det greit med sånne kopper når jeg evnt blir gravid? Eller må jeg si ifra der med en gang jeg har testet positivt?

Fortsetter under...

Skrevet

er det ingen som vet?

Skrevet

Tror jeg hadde styrt unna det. Meg spurte de hvertfall om jeg var gravid.

Du bør informere om det.

Skrevet

Fysioterapeuten har taushetsplikt. Bare si i fra at du er gravid og at du foreløpig ikke forteller det til noen.

Skrevet

Kopper er kontraindisert under svangerskap. Ihvertfall i akupunkturen. En akupunktør vil heller ikke sette strøm på en gravid.

Skrevet

Jeg var hos kiropraktor de første 12 ukene av mitt svangerskap. Informerte om at jeg var gravid (når jeg visste det selv) spesielt med tanke på strømmassasje i ryggen, men også for at jeg tenker at det er greit at en som behandler kroppen min vet...

Var ikke noe problem og sette strøm på ryggen. Det er ikke sterk strøm, og han skrudde den litt svakere, men det var ingen fare. han sa at han aldri ville satt den på magen, ei heller brukt det om det var noe som helst slags risiko. Nå er dette 7 år siden, men dog...

Annonse

Skrevet

Styr unna strømbehandling hvis du prøver på å bli gravid, og i alle fall når du blir gravid.

Dette gjelder spesielt på korsryggen og bekkenområdet. Man anbefaler heller ikke å ta strømbehandling på dette området når man har menstruasjon, ettersom det kan føre til kraftigere og mer langvarige blødninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...