Gå til innhold

Kvalme, hormoner og strekkmerker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer en tur innom her for å spørre dere som har vært gravide en stund om noe:

Har du fått strekkmerker?

Har du i så fall vært mye kvalm i svangerskapet?

Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på om det er noen sammenheng:) Jeg var ikke kvalm sist svangerskap, og fikk ikke strekkmerker. Denne gangen er jeg mye kvalm... Håper jo at jeg slipper strekkmerker da allikevel;)

Lykke til med siste trimester og forestående fødsel!

Hilsen fra 1.trimester,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, kvalme ja. Var veldig kvalm hele forrige svangerskap, fikk ingen strekkmerker før etter fødsel, da var det de stakkars puppene som fikk gjennomgå da jeg gikk opp 3 bh-størrelser på to timer;)

Denne gangen var jeg skikkelig dårlig frem til uke 20, helt levbar etter det. Har fått en liten cm "revne" over navlen det er alt hittil.

For forskningen sin del kan jeg jo si at jeg la på meg ca 16 kilo i svangerskapene og at jeg er i 20 årene. Helt normal kropp før svangerskapene ( ikke overvektig) tror kanskje dette siste har mer å si enn kvalmen ;)

Skrevet

Hei :)

Jeg hadde ingen kvalme de förste mnd, samme som min mamma hadde. så veldig heldig der. Men nå de siste ukene har jeg begynt å bli småkvalm. Tror mye er fordi magesekken får mindre plass og alt er mer åpent (halsbrann etc)

Jeg er förstegangsfödene og la merke til mine förste strekkmerker i uke 29. Mange som går hele graviditeten uten strekkmerker og noen får det siste uken för födsel mens noen föler selv at de "sprekker opp" under riene. Så vanskelig å si.

En av mine gode venninner er utdannet hudpleier og hun fortalte meg at strekkmerker har mye med hudkvalitet å gjöre. Man kan smöre seg inn med oljer, kremer og det som er på markedet. Det har ingen hensikt! Får man strekkmerker, så får man det. Huden vår er i "flere lag" og kremer og oljer går ikke så dypt at de kan hindre ett strekkmerke utbrudd. Siden du ikke fikk det sist svangerskap tviler jeg på at du får det nå. Da er du veldig heldig:) De fleste får strekkmerker, bare fåtall som ikke får noe.

Er veldig vanlig å ha 2 ganske så forskjellige svangerskap, er jo 2 forskjellige barn :P Kanskje du nå får jente hvis du fikk gutt sist eller omvendt :) masse lykke til videre. för du vet ordet av det er du på 3 trimester :)

Skrevet

Heihei :)

Jeg er nå i uke 30+5, og har ikke vært kvalm i det hele tatt iløpet av svangerskapet! Heller ikke fått et eneste strekkmerke hittil. *bank i bordet* Har foreløpig lagt på meg ti kilo, og er nå tyngre enn jeg noen gang har vært. -Har alltid vært normalvektig i forhold til høyden min =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...