Gå til innhold

Trenger hjelp av dere med benkeplate i heltre!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min friker ut når jeg vasker den med zalo. Greit nok det siden det trekker fuktigheten ut av den og den blir tørr, og må da oljes. Han mener vi skal bruke grønnsåpe, men jeg er skeptisk. Grønnsåpa tar vel ikke fettet fra steking osv? Vil det ikke da bare smøres utover? Hva gjør dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har oljet inn platen så mange ganger før den ble tatt i bruk at den ble mettet og olje og fett trekker seg ikke inn mer :-) Kjøpte oljen i fargehandlen, den er ganske dyr, og man skal pusse med veldig fint pussepapir mellom hver oljing. Tre fire ganger før den taes i bruk. Blir kjempefin av dette! Jeg bruker bare mikrofiberkluter. Men over til ditt problem. Joda grønnsåpe tar fett også, men jeg anbefaler deg virkelig å rengjøre, pusse, og olje inn plata di før du får flekker (vin , rødbet osv) som du ikke får vekk uten sliping så lenge du ikke har grunnbehandlet plata først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har oljet benkeplata før vi tok den i bruk. Men når jeg bruker zalo blir den tørr, og vi må olje den oftere om du skjønner. Jeg syntes bare det hørtes rart ut at grønnsåpa tar fettet siden den inneholder fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...