Gå til innhold

Datteren min på 4år, har så lyst til å ha med seg hjem en jente i barnehagen.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De har lekt sammen siden de begynte i barnehagen for 2år siden. Har tørr-pratet med moren ved henting og levering. Men hvordan går jeg frem for å spørre om hun kan få være med oss hjem en ettermiddag eller komme på besøk en tur i helgen? Hva sier man egentlig?

Vi bor 3minutters kjøretur fra de.

Etter å ha lest et annet innlegg her, er jeg redd for at hun sier nei.

Jeg er 24år og alenemor, dog oppegående med fast jobb, egen leilighet og bil;)

Hun er nærmere 40. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du nr hennes så send en melding, hvis ikke kan du vel legge en lapp i hylla til jenta hvor du skriver at datteren din har lyst på besøk av henne.

Hvis hun sier nei bare forde du er 24 år og alenemor er hun jo bare teit og da har du jo ihvertfall prøvd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noen med oss hjem ofte, og dattera vår er ganske ofte hos andre, fra hun var ca 3,5 år (2-3 ganger i måneden iallefall). Er fint både med litt ro av og til, og å ha besøk (da springer de på rommet med en gang). Det er stort sett barna selv som spør, og snakker om det i barnehagen, så snakker vi sammen med henting/levering. Det er ofte spontant ved henting, ellers så henter vi begge, og så kommer foreldrene og henter dem etter barnetv-tid. Men vi vet jo hvem de fleste foreldrene er etterhvert, og de får seg jo bestevenner/venniner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å ringe el sende en meld det og spørre om ev hva for dag som passer. Din alder burde vel ikke ha noe å si. Helt vanlig å ha med el bli m andre hjem fra bhg. Kjempe stas:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt mld til barnets foreldre og spurt. "XX lurer på om XX vil være med henne hjem fra barnehagen i morra? Hilsen XX"

Jeg var ung mor, nå er jeg litt eldre og har flere barn. Aldri møtt noen fordommer i forhold til a unger skal være med hjem. Alenemor har jeg også vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mobilnummeret er det bare å sende en sms og spørre. Hvis ikke kan du legge en lapp i hylla. Det har vi gjort når vi ikke hadde telefonnummeret. (Og jeg er nærmere 40, og har aldri tenkt på alderen til de andre foreldrene når det kommer til barnehagevenner. Hadde ikke tenkt noe over om du var 24 eller 40)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg gjorde det da vi skulle inviterer en gutt i bhg hjem for første gangen, var å først finne en dag det passer for oss og gutten. Så tar jeg en prat med moren når vi treffes i bhg, noen dager før. Spør om det er greit om xxxx blir med sønnen min hjem en tur den og den dagen. Så blir vi enig om at jeg henter guttene i bhg, og hun henter da sønnen etter barnetv hjemme hos meg.

Bare så det er sagt, jeg er aleneforsørger, fast jobb, egen leilighet ikke bil (bhg lå 10 min unna fra der vi bor). Så ser ingen grunn til at moren til denne gutten vil si nei til dette. Blir bare koselig for barna deres å være sammen i fritiden.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips:

Inviter både mor og barn bort en tur så moren få ser hvordan du bor og jenta du inviterer er trygg på stedet. Så skal du se at det går så greit atte!

Jeg er i den kategorien du beskriver hennes foreldre i - og det synes jeg hadde vært hyggelig ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? Er det ikke bare å spørre når dere møtes ved henting en dag? Du har jo allerede tørrpratet med henne, så det er jo bare å si noe at "Kari har så lyst til at Mari skal komme å leke med henne en ettermiddag eller en helgedag" og så ser du hvordan den andre moren reagerer og tar det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...