Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #1 Del Skrevet 7. desember 2010 så reklame . Julegave til fra mobil fra 2999., synes det er for mye. Bare meg som tenker slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #2 Del Skrevet 7. desember 2010 det skulle stå til far Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #3 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg har ikke brukt mer enn 250kr som det dyreste til familien, og vennegavene har jeg holdt til ca 100kr. Jeg kan godt finne på å ta i litt ekstra til samboeren min, og til lillesøster, men har ikke gjort det i år siden jeg er høygravid og shoppeinvalid + at jeg jo har en del ekstra babyrelatert å spare penger til. Jula handler ikke om pengebruk men om kjærlighet og glede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #4 Del Skrevet 7. desember 2010 Nei, det er ikke bare deg Vi har ikke mulighet i år til å ta helt av og har heller aldri gjort det. Hverken jeg eller mannen min er vokst opp med julegaver som var veldig dyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #5 Del Skrevet 7. desember 2010 Alt for mye! Jeg har ikke en fast pris på hva jeg bruker, men det blir sjeldent mer enn et par hundre på hver mann. Er aldeles ikke rik, og har regninger også i julen, så det blir med det. Ingen i min familie som har for vane å bruke så mye penger på en person i gaver i julen. Det hender i sjeldne tilfeller, som at jeg fikk spisebord m/stoler til noen tusenlapper av mine besteforeldre, men det var noe jeg trengte som de ville sponse meg med, og da ble det sagt at det var jule- og bursdagspresang. Er det virkelig folk som kjøper gaver i fleretusenkroners klassen? Så mange som man skal handle til i julen, det må jo gå flere mnedslønner om man skal holde på slik... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #6 Del Skrevet 7. desember 2010 Nei, så klart det ikke bare er deg. Men jeg kunne glatt kjøpt en mobil til 3000 kr til min mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #7 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg bruker heller ikke så mye penger..mamma og pappa bruker jeg kanskje 300 kr hver på..samme med søsteren min. Tante barn kjøper jeg leker eller klær til som ikke koster skjorta av meg. Mannen min får en gave som koster en plass mellom 500-1000. Det samme gjør de to barna våre. Kjøper også til venninner og tanter og onkler, men de bruker vi ikke å jhøpe så mye til, bare en lte ting,kan være ei konfekt eske til en 50 lapp til tante og onkel, en vinflaske til 100 kr til søskenbarn. Pengene får fort vinger når man handler julegaver uansett hvor mye man prøver å begrense seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #8 Del Skrevet 7. desember 2010 i julen viser vi kun at vi tenker på hverandre med en liten gave. Sjelden over 200-300 kr. Vi feirer heller bursdagen med brask og bram! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #9 Del Skrevet 7. desember 2010 Sånn er min familie også, så jeg holder meg til maks 500 til foreldre og rundt 1000 til eget barn. Andre småttiser i slekta, som søskenbarn, gir jeg max 200 til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #10 Del Skrevet 7. desember 2010 Neida. Julegaven koster det den koster - om det er en hundrings eller en tusenlapp - men den koster ikke flere tusen. Det kommer an på hva jeg får ide om å gi og hva han ønsker seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #11 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg kjøper gaver jeg har lyst til å gi, og hvor mange hundre kroner hver gave koster varierer litt... men jeg kjøper egentlig aldri så dyre gaver, nei. Sambo får vanligvis noe mellom 1000-1500, i år er det barnet vårt som vil få det (og jeg og sambo gir ikke gave til hverandre, men drar på helgetur sammen i stedet). Jeg kommer fra en familie som elsker gaver, men det er fortsatt viktigst at vi gir noe vi har lyst til å gi, og ikke prisen på gaven... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Blås Squaw Skrevet 7. desember 2010 #12 Del Skrevet 7. desember 2010 Det er absolutt ikke bare deg ) Reklamebransjen vil ha oss til å tro at "alle" kjøper slike gaver til hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #13 Del Skrevet 7. desember 2010 Synes det er helt sykt når gavens verdi måles i penger. Det jeg har blitt mest glad for var en gammel tegnefilm fra jeg var liten som samboer fant på DVD på nettet. Den kosta vel kanskje en hundrelapp. Men det varma så veldig at han huska at jeg likte den. Bruker vel mellom 1000 og 1500 kanskje til samboer. Spørs hva han ønsker seg. Blir neppe å bruke mer enn 1000 kr (sammen med samboer) på barnet mitt. Ellers kjøper jeg kun til venners barn (150 kr), foreldrene mine (ca 400 kr), gudbarn (400 kr) og søsken (400 kr). Dette er sammen med samboer altså, så det blir vel egentlig bare halvparten fra meg. Drar heller ut og spiser med vennene mine, siden vi alle har det meste og heller vil nyte en middag sammen. Gir aldri til tanter, onkler og søskenbarn. Da ville jeg blitt ruinert. Selv om jeg har kutta ned masse, så blir det å koste ca 6000 på oss til sammen. Synes det er mye. Har stor familie.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #14 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg så også en slik reklame, julegavetips der alle gavene kostet minst 2500 kr! Akkurat i år funderer jeg på å kjøpe for nesten 3000 kr til samboeren, siden vi har råd til det. Da har han de seks tidligere årene fått en veldig billig ting eller ikke noe i det hele tatt. Så kanskje jeg tar av i år.. Ellers har vi pleid å kjøpe for bare et par hundre til barna også, men i år blir det for litt over 1000 kr til de hver. Mer enn nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå