Gå til innhold

Lite tips om tassen er sur og lei :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kle han i nettoen og legg han på gulvet - ja på noe mykt og en håndduk da :) Sikkert mange som gjør dette, men jeg tenkte ikke på det før en ettermiddag han som vanlig var sur og trøtt og det var for tidlig å lalle senga.

Jeg legger han framfor peisen så han har litt deilig strålevarme på seg, og så ligger han i nettoen da, koser seg glugg! Borte er alle sure triste tanker :)

Ser at i allefall minien min beveger mer på seg på teppet når han er naken.

Så nå er det innført rutine på dette: Sove- grøt- i nettoen på teppet - bade- lalle senga :)

Funker selvsagt på jenter og, hehe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lar jenta mi ligge slik veldig ofte (morgen, dagtid og ettermiddag) og har gjort det siden hun ble født. Har kjøpt kladder på apoteket så ikke matta og pleddet blir vått av tiss, for det skjer alltid når bleia tas av. Funker flott her:)

Skrevet

Flott tips,det var ett av de første rådene jeg fikk av min kjære mor som er mamma til 4,og bestmor til 5.

-Når tassen er sur,kle av han:) Funker hver gang!

Pleier å la han ligge på stellebordet når vi tar kveldstellet naken mens jeg henger opp tøy,bretter osv...men er jo en idé å la han ligge litt foran peisen,han eeelsker nemlig å titte på flammene,så det må jo bli skikkelig kos for ha å ligge der å titte litt:)

Skrevet

gjorde det samme med min elste, hun ble hysterisk viss hus\n måtte ha mer klær på seg enn body hjemme.. elsket å bade å få gå uten klær.. sånn er hun ennå.. 2 år senere.. men lillegutt, hyler når jeg kler av han å roer seg når jeg kler på han :P

Skrevet

Her er det så gulvkaldt at det blir dessverre uaktuelt her når det er så kaldt ute som det er, -22 idag...

Skrevet

Hvor gamle er de når dere begynner med dette? Gutten min er tre uker gammel, vil det fungere på ham også tror dere, eller er han litt for liten enda??

Er førstegangsmamma som føler meg litt usikker på når jeg skal gjøre hva med lille babyen min... :)

Skrevet

istedenfor å legge de på gulvet når det er så kaldt om det er gulvkaldt går det an f.eks i en lekegrind eller i senga! =) det har vi gjort nå som det er så kaldt

Skrevet

Kanskje han er litt liten? Vet ikke, min er 5 mnd da, men skulle gjort dette for lenge siden :P Men det skader jo ikke å prøve :)

Skrevet

Vi begynte med dette da gutten vår begynte å få tenner, for da var han stort sett sur og lei hele tida. Skulle gjerne ha fått det tipset tidligere, jeg! :-)

Men nå ligger han med rompa bar flere ganger om dagen, og da koser han seg stort! Leker med tærne sine og hoier og skravler fornøyd i vei.

Men når klærne skal på igjen blir det hyl og bråk...

Skrevet

Vi gjør det også ofte! Begynte når han var ca 3-4 uker gammel.

Skrevet

Dette har jeg aldri gjort.. Ingen som har fortalt meg at dette kan være lurt, og ikke har jeg komt på det selv heller. Men nå skal jeg begynne å gjøre det:D Bra tips!

Skrevet

Hehe, prøvde på dette idag.. gutten min var ikke sur eller noe da, men ville bare se åssen han likte det å ligge kliss naken :) han elsket det, men nå skal det sies at han tisset TRE ganger i løpet av de 5 minuttene han lå der og var nakenfis ;) åssen gjør man dette mest mulig praktisk da ? nå er 3 håndkler fulle av tiss;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...