Gå til innhold

Tips om grei bilforsikring?

meg & to små vampyrer

Anbefalte innlegg

Noen som har et sted som er ryddige, ikke setter opp prisen med 6000 årlig uten varsel og sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De aller færreste gjør det, med mindre man har kjøpt en spesielt gunstig og rabattert førsteårsforsikring via forhandler. Gjensidige, If, Tryg etc er helt greie. Er en av dere medlem i fagforening lønner det seg ofte å sjekke tilbud via dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi hadde ikke så mye valg da vi kjøpte den vi har nå.

Fagforeningstipset skal jeg sjekke ut. Men jeg har forstått det sånn at forsikringen må stå på min manns navn siden han står som eier av bilen og er den eneste som kjører? Da må vi i tilfelle sjekke ut hans fagforening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg ikke helt sikker på. Dersom du har lappen er det grei skuring, da er det en bil dere "begge disponerer" om dere ønsker det - men jeg ville spurt forsikrer hvordan det forholder seg om du ikke har sertifikat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har jo ikke lappen...

Ja, vi kan jo bare høre med hvert enkelt selskap hva de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringstaker og eier av bilen trenger ikke å være samme person. Er du ung så kan det lønne seg at den som er eldst står som eiger av bilen. Forsikring på bil for fører under 23 er ofte meget dyr. De har generelt meget høy skadehistorikk, og prisen blir derfor deretter.

Jeg anbefaler deg å sjekke ut fagforeningen til deg og din mann og så sjekke hvilke forsikringsselskap de har samarbeid med. Det kan være mye å spare på det. Enkelte banker har også samarbeid med forsikringsselskap, slik at du kan få rabatter gjennom de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...