kula1982 Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Når er det vanlig å kjenne livmora? Jeg er 14 uker og kjenner ikke min enda, har litt for mye av det gode på magen fra før, kan det ha betydning for at man ikke kjenner den enda eller er det tidlig?
Snømusa2013 Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 Jeg er 12+3, har ekstra mage fra før av, men har kjent livmora i et par -tre uker.... Tror det er veldig individuelt :-)
helene0: jan09+jun11 Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 Jeg tror det har litt med hvordan man kjenner også. Sist jeg var gravid var jeg hos legen i uke 16 og hadde ikke kjent livmora selv, men den var jo nesten opp til navlen hihi Legen kjente da ovenfra og nedover for å finne toppen, Til nå har jeg ikke klart å kjenne den. Har et KS arr som har en del arrvev innover, så klarer ikke helt å kjenne hva som er hva.. Gleder meg til JMtime i morgen, så får vi se
Minera Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 Jeg er 17 uker på vei og jeg kjenner ingenting spesielt enda, er ikke vanlig å kjenne det før i uke 17-22 når man er førstegangsfødende.. så må nok vente litt gitt.. men er veldig individuelt..
Jomfruen76 Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 Hei Dersom du er gravid for første gang sier jordmor/lege at det ikke er vanlig og kjenne liv før fra uke 17-20, men jeg personlig mener jeg har kjent liv før uke 17. Spurte jordmor om dette kunne være tilfelle, men hun trodde helst at det jeg hadde kjent før uke 17 var aktivitet i egne tarmer/magesystem.
helene0: jan09+jun11 Skrevet 7. desember 2010 #6 Skrevet 7. desember 2010 Men dette handlet jo ikke om å kjenne liv, men om å kjenne livmoren...
SuperMoM <3 Skrevet 8. desember 2010 #8 Skrevet 8. desember 2010 Jeg har kjent den i en uke,og legen kjente på magen da hun tok utvendig ultralyd på mandag. Er 11+0 i dag,så kjente det litt tidlig her. Har nok mye med at det er to i magen også da
helene0: jan09+jun11 Skrevet 8. desember 2010 #9 Skrevet 8. desember 2010 Jeg var hos jordmor hun kjente den i dag. 14 cm Symfyse-Fundus Så nå vet jeg hvor kanten er og hvordan det kjennes ut er 13+5 i dag etter mine egne og legens beregninger. Jeg fikk også høre hjerterytmen 145 fine slag i minuttet! er så lykkelig
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 9. desember 2010 #10 Skrevet 9. desember 2010 livmora skal jo begynne å titte opp fra skambeinet rundt uke 12 til de aller fleste. Hos meg kom den fram i uke 9 denne gang, men så har jeg også født før. Uansett så tror jeg nok livmora di har kommet opp, men hvis du ikke har kynnere og har litt ekstra på magen så kan det være grunnen. Jeg har ikke så mye ekstra, og har hatt kynnere fra uke 9, så det var sånn jeg oppdaget at den plutselig var kommet fram. Da blir den steinhard og det kjennes ekstra godt.
TiNi88 Skrevet 9. desember 2010 #11 Skrevet 9. desember 2010 Jeg er straks 22 uker og kjenner ingenting Har symfysemål på 20cm, og 15kg ekstra vinterpolstring, så det har nok noe med det og gjøre Man må nok ha en del trening og en veldreid kropp for å kjenne livmora (:
kula1982 Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #12 Skrevet 11. desember 2010 Kontaktet JM og fikk time hos henne neste mandag, så får hun heller undersøke meg da legen er så stresset og har det travelt når hun holder på.
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 11. desember 2010 #13 Skrevet 11. desember 2010 I følge jordmor så har jeg en kul livmor hehe, for når jeg ligger helt rett på ryggen så ser du hele den runde livmora, magen min detter liksom ned rundt den og den stikker godt opp hehe...veldig lett for meg og kjenne hvor babyen er og hvordan den ligger...jordmor synes også den er fasinerenes hehe flere som har en sånn livmor? er forresten 21 fullgåtte uker i dag og livmoren min har syntes så godt siden uke 14-15 ca..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå