Gå til innhold

Hjelp! Føler meg ikke gravid lenger!

Anbefalte innlegg

Vet jo at det er naturlig å miste endel symptomer når man trer inn i 2.trimester, men jeg må innrømme at jeg savner mine.. Skulle gjort mye for litt brekninger nå! Har vært plaget av kvalme, forstoppelse, oppblåst mage, voldsom sult og ømme bryster, og nå er alt borte! Føler meg i god form, men har nå blitt veldig veldig redd for at det ikke er noe levende der inne lenger.. Tror kanskje jeg kjenner livmoren, men er usikker (det burde jeg jo, er i uke 15). Spm er nå, skal jeg (evt) ødelegge julen nå med en UL, eller holde meg til ordinær UL i januar..? Blitt helt besatt av dette, ene øyeblikket holder jeg på å bestille time til UL, neste sekund tør jeg ikke i frykt av svaret...

Noen som opplever noe lignende? Normalt å miste alle symptomene?

Fortsetter under...

Jeg har det på akkurat sammen måte som deg men jeg har aldri hatt spesielt med symptomer heller da, bare litt ømme brystvorter. Jeg er 14 uker. Jeg kjenner ikke livmoren, da jeg var til legen i dag så kunne hun ikke kjenne den men hun sa at den ville komme opp om noen uker, Jeg har også samme tankene som deg ang å ta en privat UL. Jeg kjøpte meg en dopper og kunne heller ikke finne hjertelyden, det gjorde heller ikke legen min i dag men hun sa at det kommer an på hvordan morkaka ligger osv....Blir skikkelig stresset av dette jeg. Lang tid å vente til januar,

Hei.

Jeg er 12 uker og kjenner også mye mindre. Har vært skikkelig kvalm og hatt svært ømme og pupper- Nå er jeg kun kvalm hvis det går lenge mellom måltidene og puppene er mye mindre og kun ømme hvis jeg kniper hardt:)

Har aldri vært til ultralyd, tror jeg kan kjenne kanten av livmoren, men det har og sammenheng med at dette er nr 3. Tar ofte lenger tid med nr 1 har jeg forstått.

Skal bli kjekt å komme på ultralyd en gang i januar. Skal til lege på fredag, håper på å høre hjerte da, men blir vel rimelig bekymret hvis jeg ikke hører noe:(

Jeg har ikke hatt noe særlig med symptomer i det hele tatt i svangerskapet. Jeg er nå i uke 18 (tror jeg). Sånn ca der iallefall. Ble kjempestresset og var redd det var noe galt og var redd det ikke var noen inni der lenger.

Du kan bare slappe av! Det er noen der inne og alt er bra. Du hadde visst det om noe var feil.

Slapp av og nyt svangerskapet ditt. Kos deg med at du er lite plaget og bare gled deg til det lille knyte ditt er større så du kjenner på det etterhvert.

Jeg hadde det slik selv, gikk fra masse små-plager til ikke noe i det hele tatt. Ble supernervøs jeg og, og snakket med legen. Sjekka og alt var fint. Nå kjenner jeg jevnlige spark, heldigvis, for jeg har ellers ingen symtomer og er ikke blitt så stor som jeg trodde. Men alt er bra her. Skulle det være noe galt er jeg overbevist om at du vil merke det. Kraftige smerter eller kraftige blødninger, men skjønner det som sagt godt. Lykke til videre :)

Er forresten i uke 24 jeg da

Annonse

....en trøst, IKKE jeg heller:)

Men vet du hva?? såklart er vi fremdeles gravide!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er det ditt første barn?? Må innrømme jeg tok en ul uke 11, bare for å få det bekreftet.., men nå avventer jeg til fostervannsprøve om 2(!!) uker.

Tror det er litt tidlig høre hjertelyd hos legen, ikke alle vanlige almenleger som har denslags utsyr heller.

SLAPP HELT AV, vi er flere som etter f.eks sykemelding pga.nettopp kvalme, trøtthet, svimmelhet you name it, nå er i full gang med livene våres igjen; NETTOPP fordi svangerskapet oppleves enklere, bedre og man kanskje innimellom glemmer man faktisk ER gravid..:)

Har du fått litt mage eller?? Jeg har bittelitt, det er alt. Vekta er og den samme hos meg i tilfelle du kanskje ikke har lagt på deg og det skulle oppta deg:)

Usikker her og hvorvidt jeg kjenner livmor fra utsiden, eller ei..

KLEM

Hei alle sammen, og takk for svar!

Føler meg faktisk mye bedre nå, godt å vite at mange har det på samme måte! De siste to dagene har jeg hatt noen veldig lette smerter nederst i bekkenet, tolker dette som at noe vokser og at ting strekkes på, tar det som et godt tegn. Ligner ikke mens-smerter i alle fall.

Tror magen er litt større enn vanlig også, men det kan være ønsketenkning, den var ikke helt helt flat til å begynne med heller :-)

Kanskje gått opp en kg eller to, men vanskelig å si da jeg synes vekten svinger sånn 1-2kg+/- hele tiden..

Og ja, det er min aller første graviditet, så da er man vel litt ekstra nervøs også.

Det er ingen gravide nå i min omgangskrets, og det er begrenset hvor interessant ikke-gravide venninner synes dette er, det er virkelig deilig å ha noen andre likesinnede å "snakke" med! Takk for støtten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...