1881 Skrevet 7. desember 2010 #1 Del Skrevet 7. desember 2010 Beklaget seg bare og kom seg vekk fra standen min rimelig raskt, hadde egentlig tenkt og følge etter henne og si hun måtte faktisk betale for det hun ødela, men fikk meg ikke til og gjøre det, hva hadde du gjort i en lignende situasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbærsjokolade Skrevet 7. desember 2010 #2 Del Skrevet 7. desember 2010 Det kommer an på hva slags produkt det var og hvordan hun klarte å ødelegge det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lavendelblomst Skrevet 7. desember 2010 #3 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg har vært på den andre siden. Den som ødela, og jeg spurte med en gang hvor mye varen kostet, og betalte for meg. Så ja, jeg syntes hun skulle ha betalt for seg, uansett. Er ikke det folkeskikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mom2Two Skrevet 7. desember 2010 #4 Del Skrevet 7. desember 2010 Det hører vel med til risikoen med å stille ut på en julemesse, eller hva? Har heller aldri hørt om noen som måtte betale om de knuser noe i en butikk f. eks. Det hører med til dagliglivets risiko. Så lenge ikke damen var uaktsom, så tror jeg du bare må la det gå. Jeg ville også for ordens skyld tilbudt meg å betale, men tenker at jeg hadde syntes det hadde vært rart om jeg virkelig måtte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammatetogansketette:)) Skrevet 7. desember 2010 #5 Del Skrevet 7. desember 2010 Hadde jeg vært deg hadde jeg latt det gå ja,men synes det er god skikk å betale for seg. Som ei over sier: man gjør jo ikke det på butikk, men som kunde på en julemesse hadde jeg nok følt det annerledes- Men vanskelig å si likevel, spørs hva og hvordan det gikk istykker osv... For etpar uker siden så jeg ei dame som bøyde seg over kjøledisken i ferskvareavd. og kjente på et kjøttstykke som lå der!! Damen bak disken sa raskt klart fra at hun ikke måtte ta i kjøttet- hvorav svaret raskt kom fra kunden: "nesj, jeg er jo helt ren på fingrene jo, gjør ingenting det!" Vel.. tror nesten jeg hadde fått damen til å betale jeg, om jeg stod bak disken...som kunde nr. to håper jeg i alle fall at damen bak disken fjærnet kjøttstykket kunden hadde tatt i... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
har jente og gutt og ny spire Skrevet 7. desember 2010 #6 Del Skrevet 7. desember 2010 eg hadde beklagt meg å tilbydt meg å betale.men blitt litt små sur inni meg om eg hadde måttet betale. uhell kan skje alle...men alle kan og unnskylde seg.det er folkeskikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Blås Squaw Skrevet 7. desember 2010 #7 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg ville antagelig blitt så paff at jeg ikke hadde rukket å be henne betale for varen før hun var borte. Hadde jeg vært kunden, ville jeg selvsagt betalt for det jeg ødela. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rima Skrevet 7. desember 2010 #8 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg synes det er forskjell på julemesse og butikk her. På julemesser er det ofte private som har stands og som stort sett stiller ut hobbyen sin. Det ligger mye arbeid bak produktene og ofte får man ikke igjen det man føler man har lagt i produktet. Nettopp derfor synes jeg nesten det var litt frekt å ikke tilby seg å betale for den ødelagte varen. Men hadde jeg vært deg tror jeg nok jeg bare ville latt det gå - sånt skjer jo, men jeg mener folk burde ha samvittighet selv til å tilby seg å gjøre opp for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1881 Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #9 Del Skrevet 7. desember 2010 Altså jeg hadde strikket noe og damen skjønte tydeligvis ikke va det var jeg hadde laget så hun dro i det og dermed ble gjenstanden ødelagt. Hun tilbø seg og fikse det, men fakta er at hun ødela det og det er ikke bare og reparere det heller! Hun kunne heller spurt om hun var usikker på hva dette skulle være til. Jeg var opptatt med en kunde ellers hadde jeg sagt ifra med engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....mammatilto... :))) Skrevet 7. desember 2010 #10 Del Skrevet 7. desember 2010 hun tibude seg faktisk og reparer det - da kunne du sagt på en hyggelig måte. Ja takk du kan betale for den Men i stede sa du sikkert - neida det går fin det jeg skal ta den jeg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tokatter_USA Skrevet 8. desember 2010 #11 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg lever av keramikken min, så om noen knuser noe av uforsiktighet, gjør det innhugg i min levevei. Det hender en sjelden gang at det skjer. De fleste har tilbudt seg å betale, men da sier jeg at det ville vært hyggelig om de i stedet kjøpte noe av lik verdi som ikke er knust. De synes det er rettferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ronja røverdatter Skrevet 8. desember 2010 #12 Del Skrevet 8. desember 2010 Fingerklåen? Er det ikke sånn at man skal kunne kjenne på og sjekke ut det man ev. har tenkt til å kjøpe? Hvis ikke bør det jo stå advarsel på eller det bør settes i en glassboks eller noe sånn. Nei, jeg synes det skal veldig mye til før man kan forlange at kunden betaler for å ødelegge noe dersom det er et uhell eller bare fordi vedkommende har tatt på ting på feil måte. Som selger må man egentlig være forberedt på at noe kan bli ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå