JenteOgGutterMamma! Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Er i uke 21 og har morkaken på bakre vegg posterior og i åpningen, og lurer på hvor mange av dere som har/har opplevd dette og har morkaken flyttet seg etter uke 20? Dette ble oppdaget i uke 10 pga farget utflod og det ble da oppdaget at det morkaken hadde blødd slik at det hadde dannet seg et hematom/blodansamling i livmoren! Fikk beskjed om å ikke ha sex, løfte eller bære tungt og er mest mulig i ro om dagen! Hvilke forholdsregler har dere tatt/fått? Skal på ny UL i uke 28 og fikk beskjed om at hadde den ikke flyttet seg da så blir det antagelig keisersnitt! Takknemlig for svar! : )
Oslo-81 Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 Hei I uke 18 dekket morkaken hele åpningen hos meg, men i uke 28 hadde den flyttet seg helt bort slik at vanlig fødsel ikke blir noe problem. Jeg fikk beskjed om å ta det med ro, ikke bære eller løfte noe tungt, forsiktig med sex, ikke trening osv. For de aller fleste ordner det seg, så du får bare krysse fingrene og ta noen rolige uker. Lykke til
lisa3 Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 Morkaken min lå som din på ordinær ultralyd i uke 19, og i går var jeg på ny ultralyd (uke 32), og den har trukket seg lenger opp på bakveggen, og er helt borte fra åpningen Så her gikk det helt fint! Håper det skjer det samme hos deg!
Gjest Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 Morkaken min låg foran mormunnen ved ul i uke 18, og ved kontroll i uke 32 hadde den ikke trekt seg nok opp så jeg skal ha ks. Jeg fikk beskjed om ikke å ha sex, ikke løfte tungt, ikke gjøre noe som kunne fremprovosere blødning eller at fødselen startet av seg selv. I de fleste tilfeller så trekker den seg opp, så håper det ordner seg for deg
unge2011*har født* Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 hei! jeg hadde dette ved første ord. ul rundt uke 19.. snakket med jordmor om dette da jeg var redd for å måtte ta KS, noe jeg hadde lite lyst til. Da fortalte hun meg at de hadde gjort forsøk på dette og av 2500 stk som hadde morkaken fremfor opningen var det KUN 5 stk som det IKKE hadde flytta seg på innen neste ul. På meg hadde den heldigvis flyttet seg i uke 31!! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå