Gå til innhold

Flere som er sykemeldt uten grunn og som koser seg hjemme?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg hadde hypermesies frem til uke 14.. etter det er jeg "frisk". Men jeg er fortsatt 100% sykemeldt og stoooor koser meg hjemme :) er i uke 25 og har fått sykemelding ut svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jippiii!! Gå omkring og kjede seg hjemme!!

Jeg er nok en av de som er 100% sykemeldt. Men pga bekkensmerter. Så kan ikke si at jeg koser meg.. Skulle gitt mye for å være på jobb. Savner kollegaer, prat og kjas, kaffepauser++

Hva i alle dager koser du deg med hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så deilig bare :) ordne huset, ha sønnen hjemme fra bhg litt innimellom, jeg studerer deltid, så har god tid til div skoleoppgaver, jeg koser meg jeg! sove lenge og ordne :)

du kan jo jobbe selv om du har bekkensmerter da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til 13:38!

Du har tydeligvis IKKE hatt sterke bekkensmerter!! Ikke lett å komme seg på jobb eller skole, når man enkelte dager har problemer med å komme seg opp av senga eller på toalettet, langt mindre begeve seg rundt i hjemmet!

Hilsen en som har store bekkensmerter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Denne tråden kommer til å bli en hissig debatt tenker eg!!! :P

Jeg er sykemeldt, men ikke uten grunn... Har kraftig bekkenløsning, i tillegg til endel andre plager, som heldigvis er litt bedre nå på slutten av svangerskapet. Koser meg hjemme jeg også, spesielt nå i førjulstiden, men har også dårlig samvittighet for at jeg ikke er på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kritiserer ei med bekkensmerter for å gå hjemme...så går du selv hjemme uten å være syk....Godt du har skjønt det, HI ....dumme nek

Forresten er det ikke alle yrker man kan jobbe med bekkensmerter. Jeg er lærer i barneskolen og hadde store bekkensmerter. Ikke veldig enkelt med bekkensmerter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var sykemeldt fra ca 5. måned i svangerskapet pga smerter ved bekkenløsning som bare ble værre og værre jo lengre ut i svangerskapet jeg kom. Fysioterapi hjalp godt, men smertene var fortsatt så store at de gjorde hverdagen vanskelig.

Å jobbe var ikke et alternativ i hele tatt, selv om jeg forsøkte i begynnelsen med halv sykemelding.

Å være hjemme å "kose" meg i halve svangerskapet var overhode ikke noe jeg ønsket. Når man er frisk er det deilig med noen fridager for å ta igjen husarbeid, gå til byen på shopping og kafé osv. MEN jeg hadde så store smerter at jeg ikke greide noen av disse koselige tingene. Hverdagen min besto i å forsøke å gjøre noe husarbeid, og forsøke å finne en stilling å sitte eller ligge i som gjorde at jeg hadde så lite smerter som mulig. Gå til byen f.eks var noe jeg ikke kunne.

Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg et par til (har to), men pga sterke smerter ved bekkenløsning begge gangene, siste gang værst, så kan jeg ikke gå gjennom et svangerskap til.

Så du min kjære (jentunge?) har nok ikke begrep om verken arbeidsmoral, forvaltning av sosiale goder som sykepengerettigheter, eller hva det vil si å være for syk til å kunne gå på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke fått sykemelding ut svangerskapet da legen ikke kan skrive en så langvarig sykemelding. Iallefall ikke pga hypermesis. Så dette innlegget er tull. Men klart mange er hjemme selv om de kunne gått på jobb. Til dem er det bare å si at de undergraver velfersdssystemet vi er så heldige å ha, og burde skjemmes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt pga hypermesis (vært sykemeldt i 11 uker nå. Begynte med kvalme og oppkast i uke 13.

Savner jobben og kollegaer, kjedelig å være hjemme.

Legen min kan bare skrive for 2-4 uker om gangen pga hypermesisen men jeg får sykepenger og ikke svangerskapspenger.

ikke HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI DET KAN MAN IKKE!!!

Kanskje du bør studere rundskrivet til folketrygdloven! I samme omgang bør du lese noen dommer fra trygderetten som omhandler temaet!

Man kan studere dersom det er et godkjent attføringstiltak. Man kan også fortsette studiene ved kortvarig sykmelding, f.eks ved halsbetennelse, omgangssyke, osv. ved lengre 100% sykmelding kan man ikke fortsette studiene - uansett om det er deltid eller fulltid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svangerskapspenger er da ikke det samme som sykepenger. man får ikke svangerskapspenger når man er sykmeldt.

Retningslinjene for leger som skal sykmelde tilsier at man kan gi 2-4 ukers sykmelding av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til HI så er jeg ikke tilhenger av å svindle til meg trygdepenger. Det er faktisk det samme som å stjele for svært høye beløp i en butikk. Håper du blir oppdaget og får en ubetinget fengselsdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha gått på jobb i stedet for å gå hjemme, men hypermesis og bekkenløsning har gjort det umulig.

Skjønner meg ikke helt på de som klarer å gå hjemme og "drive" dank hver dag i månedsvis. Da mener jeg de som faktisk ikke er syke, men gjør seg syke ol for å slippe å jobbe.

Jeg virkelig savner jobben og gleder meg nå utrolig til ungen kommer sånn at jeg får noe å holde meg opptatt med.

Eneste fordel jeg ser er at sønnen min har fått kortere dager i barnehagen og noen ekstra kosedager hjemme med mamma når formen har tillatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjeder meg død og vil gjerne jobbe. Skjønner ikke at noen synes det er kos å gå hjemme. Det er bare trist og meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du løyet til legen din om at du fortsatt har hypermesis? Skamme seg!!

Jeg er selv sykmeldt pga kvalme og jeg HATER det! Hater først og fremst kvalmen, men savner jobben og det å ha det sosialt liv utenfor hjemmet.

Skjønner ikke hva du tenker med HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært hjemme leeeenge jeg og:) herlig å få like mye penger som jeg skulle ha jobbet.

ligger hjemme og drikker gløgg og spiser kaker og surfer på nettet, shopper og koooser meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempeglad for at jeg ikke hadde større plager enn at jeg kunne jobbe nesten hele svangerskapet!

Og jeg er STOLT av å ha en jobb jeg er glad i og ikke minst arbeidsmoral!!!!

Arbeidsføre og late kjerringer finnes i bøtter og spann.

Lavmoralsdamer med gjennomtrekk i toppetasjen... Så heldige mennene deres er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...