ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Min er 5 uker å eneste vi har vært er sykehus/helsesøster og behandling iht kolikk... Hatt besøk a svigers. er jeg pysete? hehe.. Men er så kjedelig å være hjemme alene å.. så vurdere å ta turer bort snart.. hva gjør dere?
Ronja&Odin Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 jeg har ikke ro i sjela til og sitte inne så vi var ute på farten.. bar eikke ha babyen i bilsetet for lenge... =) og varmer man opp bilen før man drar er det jo ikke noe problem =)
krisb Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 Er du glad i å være mye ute blant folk?? I såfall, ta babyen med over alt! Det gjorde vi med nr 1 og har også fortsatt med nr2. Jeg vil veldig at mine barn skal være vant til å være ute her og der, og kunne sove hvor som helst. Så fra dag 1 med lillebror(7 uker) så har han vært på farten! Han har vært på besøk hos folk, og vi har hatt besøk hjemme. Om jeg skal til venninner en kveld så tar jeg han med meg. Det er det enkleste i forhold til mat, og han er jo fortsatt så liten at han ikke merker noe av at han ikke legger seg i senga kl 8. Skal vi ut å handle, vi har akkurat flytta og IKEA holder jo åpent sent på kveld.. Så er han med oss i vogna, mens storesøster har barnevakt hjemme. Helt topp det, man får jo handle i ro og fred Så du trenger absolutt ikke bare være hjemme, ta lille baby med deg ut Håper kolikken ikke er av det verste slaget og at det snart gir seg:)
ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2010 ja liker å være ute og ha besøk=) Ikke vet jeg hva jeg er 'redd' for.. Kanskje att han skal bli syk, event smittet av noen.. er sikkert det underbevisstheten min tenker.. Og bråk osv. MEN nå må jeg komme meg snart ut.. hehe han blir jo ikke dauklein og ammes gjlr han jo(da er han vel litt motstandsdyktige og..) TAKK for tupp i ræva ;P
Seeya Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 Når jeg ser tilbake så har vi egentlig vært veldig mye på farten Var mest skeptisk til å dra ut de første 10 dagene, da holdt vi oss stort sett hjemme, men etter det har vi fartet mye. Vært med på venninnekveld 1 t med bil unna når han var 4-5 uker, barseltreffer på helsestasjonen ganske tidlig, skolesamling 3 dager da han var 5 uker, og siden han var 8 uker har vi vært på trening 3 ganger i uka (barnepass der), kafe med andre gravide damer når han var 4 uker o.l. Men, tror det kommer veldig ann på babyen. Hadde min skreket mye hadde jeg nok holdt meg hjemme for kjenner jeg blir stressa når han skriker.. Nå er han 11 uker og vi har både hjemme og ute på farten dager
ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. desember 2010 tar dere noe spes forhåndsregler? Drar dere på senter osv?
Hanna30 Skrevet 7. desember 2010 #7 Skrevet 7. desember 2010 Har bare farta rundt siden han kom til verden vi! Han er fem måneder nå. Vært i utlandet tre ganger og rundt om og besøkt venner i Norge. Og når jeg er hjemme så er vi på besøk og på café veldig ofte! Bare å kaste seg uti det! Husker jeg var nervøs bare for å ta bussen med ham i byen første gangen. Hehe, og nå gruer jeg meg hverken for tog, fly, buss eller hva det måtte være. Deilig med permisjon og kunne gjøre hva man vil (nesten da.. Noen begrensninger er det jo med baby)! Kommer jo selvfølgelig an på ungen også, men de venner seg fort til det man tar dem med på. Min er blid uansett hvor vi er, bare trygge mamma er med så Kom deg ut en tur du, og kos deg!
Hanna30 Skrevet 7. desember 2010 #8 Skrevet 7. desember 2010 Må legge til at min aldri har vært syk! Enda han som sagt har vært i utlandet flere ganger og tas med de fleste steder! Og jeg er ikke hysterisk med hygienen, passer normalt på at hendene mine er rene når han skal drikke/spise og selvfølgelig normal hygiene ellers. Men de skal jo vennes til litt bakterier tenker jeg! Om man er for redd for det, så kan det hende de blir sykere senere når de begynner i barnehage og sånt og plutselig møter masse bakterier! Ikke bekymre deg så mye du:)
Steget Skrevet 7. desember 2010 #9 Skrevet 7. desember 2010 De første 4 ukene med mitt lille gull var jeg nesten ikke ute av døra.. Hadde skikkelig ammetrøbbe, så all tid gikk med til pupping, pumping og soving.. Men når ting gikk seg til kom vi oss mer og mer ut. Det er bare deilig! Jeg trengte også et tupp i baken, og hadde heldigvis ei venninne med barn i nærheten som dro meg ut i verden igjen. Etterhvert ordnet vi oss selv, og nå er vi ute hver dag (eh, ikke nå i kulda, da er vi nesten bare inne). Enten går jeg bare en tur, går en tur på butikken, møter noen på kafe, går på trening (babyen kan være med), babykino, babysang e.l. Bare husk å kle av babyen en del om du går inn på et senter, så går det så fint så
Canari Skrevet 7. desember 2010 #10 Skrevet 7. desember 2010 det anbefales jo mest mulig ro når de er så små, det blir mer enn nok tid til å være sosial etterhvert
Hanna30 Skrevet 7. desember 2010 #11 Skrevet 7. desember 2010 Det anbefales? Hvem anbefaler? Helsesøsteren og barnelegen vår synes det er bare positivt at vi farter rundt og koser oss! Så lenge mamma og pappa er der, så gjør det jo ingenting for babyen. To av mine beste venninner er leger og de har også gjort mest mulig ut av permisjonstiden når det gjelder å komme seg ut mye og å reise:) Hvis man ikke orker eller har lyst så er det jo an annen sak! Min hadde kolikk i begynnelsen, og da var det jo noe annet, da var det best å holde seg hjemme. Men har man lyst til å være sosial, så er det vel bare å være det:)
Cornelianelia Skrevet 7. desember 2010 #12 Skrevet 7. desember 2010 Det er når de er små det er lettest å komme seg ut. Da ligger jo ungene bare i vogna eller i vognbagen likevel. Hvis du drar på besøk til noen, så kan jo ungen bare ligge i ro likevel. Jeg skal love deg at det er mye mer styrete å ha med seg en ettåring som slett ikke vil sitte stille. Så lenge ungen ikke kan bevege seg, er det ikke noe problem å dra noe sted! Og fullammer du, har du jo alltid mat med deg. Ta bleieskift og amming rett før du går ut, så slipper du å styre med det med en gang. Men akkkurat nå, må du selvsagt ta hensyn til kulda! Våre barn var på trilletur en uke etter fødsel - men da var det ikke vinter og sprengkulde, altså.
Gjest Skrevet 7. desember 2010 #13 Skrevet 7. desember 2010 Jeg har stort sett vært ute med vesla hver dag. vel ikke de første to ukene da.. Vi triller turer, triller til butikken, jobben, åpen barnehage, sentre, besøker venner og familie.. Jeg blir rett og slett rastløs av å bare gå hjemme... Fra hun var 2-3 mnd var vi på camping i sverige to og en halv uke og en og en halv uke på besøk hos oldeforeldrene.. Gikk kjempe bra.. Forbreder vel ikke noe spesielt før turer.. Har stelleveska med mat, klær, bleier, gulpekluter, leker, smokker og det som hu vanligvis bruker i løpet av dagen. Men når du er på tur er det viktig å la ungen få ro når den trenger det, mulighet til å sove og til å strekke på seg.. Og selv om du er ute på tur, så trenger ungen både nærhet og oppmerksomhet.. Kom dere ut og kos dere..
JulieF Skrevet 8. desember 2010 #14 Skrevet 8. desember 2010 Jeg synes ikke at du er pysete ) Jeg har ei jente på 5 måneder, og ofte er vi bare hjemme og koser oss, bortsett fra når vi skal på helsestasjonen, ut å trille, eller besøker noen i familien. Men merker det blir litt mer av at vi besøker andre etter hvert som hun blir større ) Synes det er viktig å nyte tiden hjemme sammen med prinsessa når man har tid til det! Julie )
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 8. desember 2010 #15 Skrevet 8. desember 2010 Har fartet med lille fra han var en uke gammel. Kjøpte en britax safe sleeper så da kunne vi dra på lange bilturer også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå