Gå til innhold

hvor lurt er det å ta med en 6 åring til thailand?

cecilies mamma

Anbefalte innlegg

har familie som har flyttet ned dit, og ønsker nå veldig sterkt reise dit på besøk. så blir ikke noe typpisk hotell ferie.

men har så og si aldri vert i utlandet før og aldri hatt jenta mi med meg utenlands, siden det tidvis går skremsels propaganda i media om foreldre som har vert uheldige på ferietur. madeleine saken var jo helt ekstrem...

ingen hysterisk mamma på noe vis, men ønsker meg svar og gode råd fra andre som har reist litt mer enn meg. hva er lurt og mindre lurt. sikkert mangen små ting som jeg ikke tenker på så setter pris på alle saklige svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvordan er det gennerelt feriere der da? ting finne på, hvordan er det i varmen, ting jeg bør huske på eller vite om, hvordan det er å shoppe ol? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse å ta seg til og generelt veldig turistvennlig. Tempelruiner, templer, bading, snorkling, elefantfarmer etc. har vært suksess hos våre unger. Personlig foretrekker jeg temperaturene i perioden desember-slutten av februar, da er det på sitt kjøligste og man slipper dessuten regntiden.

Shopping vet jeg ikke all verdens om, utover at det er utrolig mye markeder der. Alt er billig. Maten er fantastisk!

Dere bør ha standard reisevaksiner i orden (hep A+B, oppdaterte barnevaksiner for de voksne). Noen veldig få områder i Thailand har en (minimal) risiko for malariasmitte, men dette er ikke steder du vil komme til som typisk turist. Bilsikring er helt håpløst, der som i de fleste land utenfor Europa - til en seksåring ville jeg tatt med pute å sitte på og håpt at taxier og slikt hadde seler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da vet jeg litt mer så vi skal ta det opp til diskusjon en gang til :-) eventuelt planlegge to turer.

kom på at det har vert uttrykt et intenst ønske om å få svømme med delfiner, vet du om dette er en mulighet?

tuuuusen takk for supert svar :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke forsøkt det der, men jeg vet muligheten finnes noen steder, ja. Sjekk i så fall gjerne ut stedet litt på forhånd (det gjelder elefantsteder og ape-show og slikt også, en del av dem er mindre ålreite for dyrene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Thailand førsta gangen da vår minste var 9mndr og igjen da de var 4 og nesten 3år.De elsket Thailand. Vi var på Kho Chang 1.gangen og Krabi og Samui sist.Mannen min har reisebyrå så han har masse kjenskap/kunnskap om Thailand så vi var ikke i tvil i det hele tatt.

Da vi dro ned 1.gangen med barn var det statskupp når vi landet på flyplassen,men det var ikke så dramatisk som de skulle ha det til her hjemme.

Skal dere på landsbygda (Isan området) eller er det på et av de kjente turist områdene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Thailand i februar. Med vår 6 åring. Det var en prøvelse ifht. den lange reisen, men de 15 dagene vi var der, så gikk det fint. Vi besøkte flere øyer, badet og hadde en lat ferie. Det var 30 grader på kveldene og veldig varmt. På dagen 40 grader. Men, vi lå stort sett i vannet. Matet aper på stranden, fikk massasje og manikyr omtrent hver dag og hadde det som plummen i egget. Vi ble kjent med en massasjedame som tok seg av arvingen og tok henne med på mange eventyr i nærområdet. På natten da skilpaddene klekket unger til apesafari på dagen. Og arvingen fikk oppleve en masse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt den regntiden med en klype salt. I Norge så vi at de spådde regn hver dag i Thailand. Men det regnet i ca 15 min, to dager i løpet av de 15 dagene vi var der. Var mye roligere å være der utenom sesongen(vi var der juni-juli). Kommer absolutt til å reise på sommeren igjen. Er mye billigere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott med flere svar, det hadde jeg ikke ventet :-D

er litt usikker på hva det heter, men mener pitsabul eller noe i den duren. var en to tre timers kjøring fra bang kok slik jeg forsto det (kan være elendig på rettskriving så bær over med meg om jeg skriver feil) har forstått det slik at vi da kan være i en litt mer kjent badeby noen dager alt etter hva vi ønsker, og så at vi blir med videre og ser hvor de bor og blir kjent med nye familiemedlemmer og slikt.

vi har ikke planlagt så kjempe mye enda, mest siden vi ikke helt er sikker på når vi har penger til å reise. men har et sterkt ønske vite mest mulig før vi starter planleggingen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott med flere svar, det hadde jeg ikke ventet :-D

er litt usikker på hva det heter, men mener pitsabul eller noe i den duren. var en to tre timers kjøring fra bang kok slik jeg forsto det (kan være elendig på rettskriving så bær over med meg om jeg skriver feil) har forstått det slik at vi da kan være i en litt mer kjent badeby noen dager alt etter hva vi ønsker, og så at vi blir med videre og ser hvor de bor og blir kjent med nye familiemedlemmer og slikt.

vi har ikke planlagt så kjempe mye enda, mest siden vi ikke helt er sikker på når vi har penger til å reise. men har et sterkt ønske vite mest mulig før vi starter planleggingen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lurt i det hele tatt!

Dere kommer til å kose dere så mye at det blir et krav om å reise dit igjen og igjen og igjen ;)

Vi har vært to turer til Thailand med de to eldste (da de var 2 og 3.5, og 4 og 5.5) og har hatt det helt supert! Flyturene har gått smertfritt og oppholdene har vært som en drøm! Masse å oppleve og mange spenende aktiviteter og utflukter for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten veldig enig med pila i at du bør sjekke opp aktiviteter som involverer dyr. De er ikke så flinke på dyrevern i Thailand, og det er ikke så kjekt å støtte foretak som mishandler dyr. Vi dro en gang til Phuket Zoo. Kommer ikke til å dra tilbake dit, for å si det sånn. Elefantridning er også en aktivitet en bør være obs på. Det finnes mange aktører, og ikke alle behandler elefantene sine bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...