Saftsuse 84 Skrevet 7. desember 2010 #1 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg fikk virkelig nok av min gamle jobb, helt utbrent og tom, ingenting mere å gi eller bidra med.. Så har fått ny jobb! Som inkassokonsulent! HJELP!! ) Det blir noe helt annet en "rumpevasker" det... Er veldig veldig spent!!! Noen her inne som jobber med inkasso? Hvordan synes dere at det er?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulosten™ Skrevet 7. desember 2010 #2 Del Skrevet 7. desember 2010 Jobber i neste ledd, når inkassosaker ikke betales og det blir betalingsanmerkning. Snakker med utrolig mange mennesker hver dag, de er sinte, oppgitte, fulle, rusa, takknemlige, nysgjerrige, sosialklienter osv. Man bør absolutt ikke la seg pille på nesa i denne bransjen, hjelpe meg. Blir truet med politianmeldelse en gang i måneden, vi kan bare dra til helvete ganske ofte.. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille sprelle Skrevet 7. desember 2010 #3 Del Skrevet 7. desember 2010 jobber ikke direkte med det, men har satt opp systemer for det. Det viktige er at du behandler alle med respekt, men at du ikke lar deg pille på nesen. Pass på at du vet hvilke fullmakter du har, så du ikke går utover dem. Vær smidig og kundene vil antagelig være mer betalingsvillige. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicoline3 Skrevet 7. desember 2010 #4 Del Skrevet 7. desember 2010 Uff vet ikke helt om jeg vil fortelle deg om min gamle jobb som inkasso medarbeider.....men kan si så mye som at jeg er et meget positivt og glad menneske som tåler mye dritt,men jeg holdt ikke ut mer enn 2 år i den jobben. Ble så utrolig sliten av å vite at ALLE telefoner kom til å by på en krangel eller trusler osv....så orket bare ikke mer!! De få gangene jeg fikk et høflig menneske på tråden som virkelig ville ha hjelp, ble jeg så fra meg av lykke, at jeg gjorde nesten hva som helst for dem. Tror nok ikke jeg ville valgt den jobben hvis jeg allerede kom fra en annen jobb hvor jeg følte meg tom og utbrent....men men vi er alle forskjellige!! LYKKE TIL!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammahjertet <3 Skrevet 7. desember 2010 #5 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg jobbet noen måneder som inkasso medarbeider for sikkert hmm.... ja det må være over 5 år siden. Jeg synes det var helt greit(men jeg jobbet som sagt bare med det noen måneder). En ting som er kjempeviktig er at en ikke må ta ting personlig. Det er utroolig mye ufine mennesker en snakker med til tider og som sier alt mulig rart. Og så må du regne med å bli løyet til ørten ganger i uken. Og husk også at det tar litt tid før du får helt dreisen på jobben. En lærer seg knep for å få folk til å bli litt mer velvillig til å betale. Dette greier du sikkert helt fint Men husk å ikke ta ting personlig. Det er vel og merke mange hyggelige mennesker en også treffer via telefonen. Ikke bare møkkafolk ;-) Rompevasker? Nei ikke si det da. Det er jo en kjempeviktig jobb med dere som jobber/har jobbet med syke og eldre. Kjempebra! Men skjønner du ble sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¨¨¨~~~¨^^^**\\\\\]]][[[### Skrevet 7. desember 2010 #6 Del Skrevet 7. desember 2010 Inkassokonsulent? Er det et annet ord for torpedo? Bruker dere avbitertenger, eller går det mest i spikerpistol? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkenonick Skrevet 7. desember 2010 #7 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg har jobbet som inkassomedarbeider i noen år i mine ygre dager. Jeg trivdes kjempegodt. Jeg jobbet først som det man kaller "kveldsringer", du vet disse terroristene som ringer om regningen du har glemt bort, gjerne midt i familiemiddagen. Deretter begynte jeg å jobbe på dagtid og tok i mot telefoner. En kort periode jobbet jeg også som støltte for de som jobbet med utegående inkasso (torpedoer, satt i system) Inkassobransjen er spennende, kan være enormt givende og ikke minst lærerikt. Du må håndtere mennesker på en helt annen måte enn man gjør i andre serviceyrker, men husk for all del det, at det ER et serviceyrke! Jeg hadde best tall av alle, fikk innimellom påpakk for å være for "snill" over telefon, men det var for meg den beste måten å inndrive penger på. Forståelse, tålmodighet og spillerom innenfor de rammene man blir gitt. synes det var en super jobb og kunne glatt gjort det igjen, hadde lønna vært bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1881 Skrevet 7. desember 2010 #8 Del Skrevet 7. desember 2010 Stakkars deg, har selv jobbet på Statens innkrevningsentral med tvangsalg av boliger, fikk heldigvis byttet avdeling da jeg ble jo enkelte ganger truet på livet:( Men da er det gått langt når hus må tvangselges:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 7. desember 2010 #9 Del Skrevet 7. desember 2010 "For å få folk til å være mer villige til å betale" ??? Er det ikke dems problem da? Om jeg hadde jobbet som det så hadde jeg sagt klart i fra til kunden: At det er ikke meg det går utover, jeg kan være villig til å dele opp fakturaen, men å kjefte nytter ikke for kunden blir jo ikke kvitt regningen. Det er jo ikke MEG han skylder penger til personlig, men joda jobber jo for et byrå som tar alle innkrevninger, så man blir jo en av dem som skal ha disse pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Blås Squaw Skrevet 7. desember 2010 #10 Del Skrevet 7. desember 2010 Jammen, da prates vi sikkert *lol* Hilsen Jævlig Mye Gjeld ;o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå