Gå til innhold

Guttenavn.. vanskelig å velge..

Anbefalte innlegg

Vi venter en gutt, og klarer ikke å bestemme oss for navn. Mange navn har vært diskutert, men navnene som pt er mest aktuelle er:

Anton

Noah (liker navnet, men kanskje litt mye brukt for tiden?)

Julian

Vi ønsker et navn som er lett å si og som kan uttales både på engelsk og fransk. Hva syns dere om disse navnene, og har dere ev. andre forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142649144-guttenavn-vanskelig-%C3%A5-velge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du har med de kriteriene du har, så stemmer jeg for Julian. For meg er dette et navn i kategorien "litt for søtt for en tøff gutt", men det er i alle fall ekstremt mye bedre enn rosa sukkersøte Noah. Et meget intetsigende navn, spør du meg.

Anton er det beste navnet i utvalget ditt, men det fungerer vel heller dårlig, eller blir i beste fall temmelig underlig på engelsk og fransk. Ergo: Julian.

Må si jeg ikke skjønner hva som er så rosa, beint og sukkersøtt med navnet Noah??

Noah er et bibelsk navn, og det var jo han so bygde arken; en ganske maskulin og tøff mann som sådan?! ;P

Jeg synes det er både maskulint og tøft, men litt kort for min smak, og også litt vel poppis

Annonse

Jeg digger Anton, men Julian er også kjempefint! Mine barn har alle U i navnet sitt, så det hadde passet ypperlig;-)

Noah har for meg blitt et trend-navn (spesielt etter at Ole Gunnar Solskjær kalte sønnen sin det for noen år tilbake) Jeg er ikke så glad i det.

Min eldste heter Ruben, det er et helt greit internasjonalt navn (også bibelsk, faktisk) som aldri havner på topp-ti-lista;-)

Lykke til med valget!

Ganske enig med Kakao her. Julian er nok det beste på fransk og engelsk. Anton er rart på engelsk dessverre. Når det er sagt synes jeg Julian er ganske veigt, og Noah er noe av det kjedeligste jeg vet om!

Anton er det absolutt kuleste, men tror dessverre Julian fungerer best etter deres kriterier.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...