Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste to dagene har min 6 uker gamle baby hylt så mye, egentlig hvert sekund hun ikke ligger ved puppen og spiser. Om natta sover hun kun om hun sovner ved puppen og får bli liggende på sideni vår seng etterpå.

Hennes tre timers soving i senga midt p dagener blitt til hyling og en liten lur i bæeesjalet.

Aner ikke hva jeg skal gjøre, tips?

Hun vræler skikkelig selv når hun er mett, sparker vilt med bena, en krøker seg ikke sammen, føler eg helt hjelordløs. Kan jo ikke gå tur heller i kulda...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Kan jo kanskje høres ut som kolikk?? Da er det gjerne hyl og skrik hele døgnet. Hvis dette ikke gir seg hadde jeg tatt kontakt med en kiropraktor og prøvd det først. I mange tilfeller kan de hjelpe raskt :) Ellers er det ikke særlig man kan få gjort hvis det er kolikk, det må bare gå over av seg selv.

Prøv å finn på noen gode triks som kan funke for deres barn. Mange går til det steget at dem setter seg i bilen og bare kjører rundt og rundt i noen timer om dagen. De fleste bebisene roer seg og sovner i bilen. da får dere hvertfall et lite pusterom.

Lykke til.

Skrevet

Huff! Dette er slitsomt for dere!

Har ikke så mange tips egentlig, for du har sikkert tenkt på det meste før, men kan prøve litt.

Kan det være noe du har spist som hun reagerer på? Det kan være magesmarter selv om hun ikke krøker beina.

Kan hun ha vondt noe sted? Nakke, rygg, ører? Raper hun godt under/etter måltid?

Dersom det fortsatte med hyling, ville jeg gått på helsestasjonen og veid en ekstra gang, kanskje både før og etter amming, for å være sikker på at hun er mett. Det kan jo være så enkelt som at det er økedøgn hun driver med. Det kan være ganske høylydt det, og veldig ofte mating. Med førstemann her, så var det mye hyling, selv om vi trodde han var mett. Det viste seg etter en tid at han ikke var mett stakkar. Alt ble mye bedre av en flaske mme i tillegg til amming, slik at han faktisk ble mett.

Håper det kommer seg for dere! Ikke noe særlig med hyling, nei! Lykke til!

Skrevet

Takk for støtte!

Håper virkelig det er økedøgn og ikke kolikk, trodde det var for sent å få det. Hun er rolig ved puppen, og ofte på stellebordet. Mulig jeg har fått i meg løk, får være ekstra forsiktig fra nå.

Fristende å gi opp hele amminga noen ganger... Hun hadde gått opp 250g mellom 4 og 6 uker, ikke voldsomt men nok tror jeg, veier nå 4,2kg

Skrevet

Har stort sett hatt slike dager i 3 uker jeg, men øyner håp om at kiropraktoren har funnet ut av det. Var på første behandling idag.

Thea var på samme viset; sovnet kun på puppen (som etterhvert inntok en blålig farge på knoppen pga aldri pause), og sov kun i bæresjalet (og da i 20 minutter). Om natta kun tett inntil meg, med puppen LETT tilgjengelig. Her hos oss er det ikke matmangel som er problemet, vektøkningen er fin.

Skrevet

Tør jeg spørre hva kiropraktor sier?

Når går mAn til kiropraktor forresten, visste ikke at de kunne hjelpe med babyplager.

Skrevet

Vet du om hun får nok mat, hun kan jo være sulten rett og slett- har hun godt med våte bleier? Tror jeg ville tatt en tur på HS for å veie henne, bare for å eventuelt kunne utelukke dette.

Hvis vektoppgangen er OK, ville jeg tatt henne med til en manuellterapeut hvis hylingen ikke gir seg, de kan sjekke om babyen har låsninger / stivheter i nakke og rygg, noe som kan gi dem store smerter og dermed mye gråting og urolighet. De gjør mye av det samme som kiropraktorer, men er i tillegg gratis og krever ingen henvisning;

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...