Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 6,5 måneder som er så utrolig sutrete bestandig. Han er så og si misfornøyd hele dagen. Dvs. hvis jeg bærer rundt på han er han fornøyd, og hvis jeg tuller med han smiler han som regel. Men med en gang jeg setter han i en stol eller legger han på gulvet gråter han. Jeg får ikke gjort noenting og er utrolig lei av å bære på han hele dagen.

Han sover ganske dårlig både på dagen og natta. På dagen våkner han alltid etter en halvtime, så han sover som regel fire halvtimer i løpet av dagen. På natta våkner han ca annenhver, eller hver, time.

Jeg ammer han og han får 3-4 måltider med fastføde nå. Grøt, middag og litt brød. Det varierer hvor mye han spiser.

Han har fått 6 tenner.

Jeg tror ikke han er syk eller har vondt noen steder siden det er forholdsvis lett å avlede gråten. Jeg tror heller det er at han er uopplagt pga dårlig søvn, men jeg vet ikke...

Noen som vet hva det kan være og hva jeg kan gjøre??

Jeg er helt utslitt av å bli vekket hundre ganger på natta og ha en grinete unge hele dagen. Jeg har dessuten ødelagt ryggen min av å bære så mye på han. Huset ser ikke ut, alt er bare rot og ingenting fungerer! Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte å lure om det var jeg som hadde skrevet dette...akkurat likt her ser du, utenom at min er 6mnd og får bare 2 grøtmåltider. Ryggen min er også helt ødelagt av konstant bæring siden fødsel. Men jeg skriver mer senere, har han på armen nå ser du, han er 10kg...travelt her nå. men du er ikke alene om å ha det sånn.

Skrevet

Prøver igjen.. Har det som sagt akkurat likt deg. Har prøvd mye for å få han til å sove mer og bli mer opplagt. Kiropraktor (han ble født med kiss), han ble bra i nakke og rygg, men sov fortsatt like dårlig. Har prøvd kinesisk massasje fordi han har sliter litt med luft i magen. Fiser og raper mye.., uten at det hjalp. For en uke siden var jeg til akupunktur med han. Han fikk 4 nåler, de satt ikke inni, bare pirket litt. Han merket det ikke en gang. Fikk også beskjed om å kutte ut alt av melkeprodukter, alt med melk i pluss kutte gluten (og gi han glutenfri og melkefri grøt, eks Sinlac).

Føler nå etter en uke at han er bedre, Fiser mindre og sover litt bedre, både dag og natt. Inatt har han våknet hundre ganger, for nå er han blitt skikkelig forkjølt og snørr og tett i nesa...:( Men skal forsette med den dietten min og hans og se om det blir enda bedre om en uke eller noe sånn....Kan jo være han har melkeallergi ...har alltid hatt litt løs, slimete avføring egentlig.

Ble din værre etter at du begynte med grøt? Det gjorde egentlig min. Alltid våknet mange ganger på natta, men tror han ble værre etter jeg begynte med grøt da han var 4mnd. Etter amming på natta bruker jeg over 1time for å få han til å sove igjen, mye grining. Våkner også mange ganger fra jeg legger han kl7 til vi legger oss i elleve tiden....

Kveld og natte-terror :) Stress på dagtid og da:) Gruer meg til å legge meg nesten, for vet det blir nok en søvnløs natt.. Men ellers er han jo verdens skjønneste :)

Skrevet

Takk for svar! Det hjelper litt å høre at jeg ikke er alene hvertfall!

Jeg har ikke søkt hjelp noen steder, kiropraktor eller sånn, for jeg tror liksom ikke at han er plaget av noe spesielt. Tror mer det er oppmerksomhet, bortskjemthet, nysgjerrighet osv som gjør at han ikke vil ligge på gulvet. Men som sagt vet jeg jo ikke, så jeg burde vel kanskje gjøre noe snart. Tenk om stakkeren er plaget av noe...

Jeg har aldri opplevd at han har mye luft i magen, derfor har jeg ikke vurdert å endre kosten heller.. Men selvfølgelig er det jo verdt et forsøk!

Nei, jeg syns ikke min ble verre etter jeg begynte med grøt. Det har igrunn alltid vært sånn, kan ikke si jeg har merka noen forskjell hverken ved tannfrembrudd, introdusering av mat eller noenting jeg...

Uff...det er ikke lett! Men hvordan gjør man det hvis man vil gå til f.eks. kiropraktor? Bestiller man bare time eller går det gjennom fastlegen? Og hvordan vet man hva slags behandler man skal ta kontakt med? Det finnes jo så mye forskjellig..manuellterapeuter, heomopater, akupunktører og nå har jeg jammen hørt om kinesisk massasje også, hehe.

Skrevet

Takk for svar! Det hjelper litt å høre at jeg ikke er alene hvertfall!

Jeg har ikke søkt hjelp noen steder, kiropraktor eller sånn, for jeg tror liksom ikke at han er plaget av noe spesielt. Tror mer det er oppmerksomhet, bortskjemthet, nysgjerrighet osv som gjør at han ikke vil ligge på gulvet. Men som sagt vet jeg jo ikke, så jeg burde vel kanskje gjøre noe snart. Tenk om stakkeren er plaget av noe...

Jeg har aldri opplevd at han har mye luft i magen, derfor har jeg ikke vurdert å endre kosten heller.. Men selvfølgelig er det jo verdt et forsøk!

Nei, jeg syns ikke min ble verre etter jeg begynte med grøt. Det har igrunn alltid vært sånn, kan ikke si jeg har merka noen forskjell hverken ved tannfrembrudd, introdusering av mat eller noenting jeg...

Uff...det er ikke lett! Men hvordan gjør man det hvis man vil gå til f.eks. kiropraktor? Bestiller man bare time eller går det gjennom fastlegen? Og hvordan vet man hva slags behandler man skal ta kontakt med? Det finnes jo så mye forskjellig..manuellterapeuter, heomopater, akupunktører og nå har jeg jammen hørt om kinesisk massasje også, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...