Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 3 uker har de siste dagen kastet opp melka etter jeg har ammet han, kan skje alt fra 5 min til 1 1/2 t etterpå. Det kommer to-tre sprutbrekninger, og mye om gangen.Er i fin form ellers. Noen ssom har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på 6 uker hadde en sprutgulp igår, både pappaen, katten, lenestolen og gulvet måtte vaskes etterpå:S

Har ikke gjentatt seg etter den tid, og har heller ikke vært et problem tidligere, så kan nok ikke hjelpe deg...

Skrevet

Ja, gullet hadde en runde med det ved 2 mndr. Tre dager med sprutoppkast, der "alt" kom opp igjen. Dro til legevakten for sikkerhets skyld, etter samråd med helsesøster, og resultatet ble en uke med intravenøs næring på sykehuset.

Ring lege med en gang og forklar hvor mye og hvor ofte, slik at de kan vurdere neste skritt. Små babyer blir _veldig_ fort dehydrert og kan gå fra å virke friske og fine til farlig dehydrert i løpet av få timer.

Lykke til!

Skrevet

Til info var det virusinfeksjon som var årsaken her - sjelden hos små babyer, men skjer av og til.

Skrevet

d er veldig normalt at de kan ha sprutbrekninger når de er små.det er fordi lukkemuskelen ikke er ferdig utvikklet.

mitt andre barn måtte opereres da han var 5 uker,kastet opp etter hvert måltid,og la ikke på seg. Mitt tredje barn kastet også opp,men bare ca en gang om dagen,men hun la på seg som hun skulle.og dette rettet seg da hun var så vidt passert 3mnd. (er som regel rundt 3 mnd lukkemuskelen er ferdig utvikklet)

må bare følge med på vekta og passe på så han ikke blir dehydrert.

de eneste rådene jeg kan gi deg er gi lite men ofte mat,la han få rape flere ganger i løpet av et måltid.prøve å holde han mest mulig i ro etter måltidet.

masse lykke til,er utrolig slitsomt når de kaster opp,men får trøste seg med at d er noe som går over. noen slutter å kaste opp før 3 mnd,mens andre holder på lenger....

Skrevet

Føler meg som en "veteran" på dette :) Hehe. Vår begynte når hn var tre uker, og det ble bare verre og verre. Jeg kjempet med fastlege og helsesøster, men dette er normalt sa de. Kom etterhvert til en barnelege so gav oss Nexium (medisin) Og det hjalp mye. Nå er han snart 7mnd og gulper fortsatt litt, men det hjalp når vi begynte på medisinen (ca 6uker gammel) Vi bruker medisinen fortsatt. hun over skriver veldig mye som vi også har opplevd. Lillemannen vår sprutgulpet opp av dypvogna, hele sofaen, bilen.. alt .FORFERDELIG! Smør deg med tålmodighet, har desverre ikke så mange trøstende ord å komme med :( Det tar tid.... Føles som en evighet. Av de 4 første mnd husker jeg mest gulp, tørke, vaske, gulp, vaske... Men lykke til, og ikke gi deg !! Som sagt over, helsesøster er ikke flink på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...