Gå til innhold

Er det virkelig kun Gyn Tromsø som har tidlig UL i Tromsø by??????

Anbefalte innlegg

Er det virkelig mulig? Jeg ønsker å komme meg på tidlig UL, men finner ingen som utfører dette i Tromsø. Har vært hos Gyn Tromsø sist jeg var gravid og mistet, men dit drar jeg aldri igjen. Shabby lege og kontor....

Ultralydklinikken har kun utvendig UL, og vil ikke ta ultralyd tidlig.

Noen som kan komme med tips?

Fortsetter under...

Gjest eelis+kian gleder seg til jul♥

Ta kontakt med fastlegen din, forklar situasjonen, og spør om han/hun kan henvise deg til sykehuset. Jeg lurer også litt om Gynkonsult (Nils Fareth) kanskje kan hjelpe deg. Det er nå verdt en telefon :-)

Jeg skjønner godt at du ikke vil dra til Gyn Tromsø, den mannen er et mareritt! Og jeg skjønte aldri helt det at han har samme lampe til å lyse oppi skrufsa, som mamma har i stua... Sært sted og utrolig sær fyr.

Har snakket med Gynconsult, og de hadde ikke noe ledig før jul. Hun jeg snakket med visste at Gyn Tromsø også hadde lange ventetider, så her er det nok bare å smøre seg med tålmodighet....

HI

Annonse

Jeg fikk bestilletidlig UL hod Gynconsult da jeg var ca 10 uker på vei. Vi var kjempe fornøyde med Gynconsult og syns det var verdt pengene! Vi fikk både innvendig og utvendig UL og et par bilder av den lille..

Mulig det er lange lister der nå, men man kan jo kanskje ringe på nytt og si at man ønsker å bli oppringt om noen avbestiller? Sånn stille opp på kort varsel opplegg? Dersom det er en mulighet? I allefall lykke til og riktig god jul :D

Jeg var hos Gynconsult og tok UL i uke 12! Ho legen som utførte ULen var kjempeflink og undersøkte babyen opp og ned i mente. Termin hun estimerte var forresten akkurat lik den jeg fikk i uke 19 på UNN ;) Tok utvendig UL her da, jeg ville ikke ta innvendig og hun mente forsåvidt det ikke var nødvendig heller siden jeg er ganske slank til vanlig.

Synd de har lange ventelister, men om du får en henvisning fra fastlegen dit kan de ikke da ta deg inn litt tidligere? Evt som en ovenfor nevnte at du kan be de ringe deg på avbestilte timer. Lykke til!

Ba de sette meg på venteliste, så de ringer om noen avbestiller. Skal ringe legen min i morgen å få henvisning, da må de klare å ta meg inn før jul. Mistet i april, og har hatt antydning til blod på papiret de siste to dagene. Burde være en enkel sak å få henvisng da.

HI

• 4 år senere...

STYR UNNA GYN TROMSØ!! Forferdelig uprofesjonell. Jeg var der i uke 12+5 som gravid fordi jeg og min mann ønsket tidlig ultralyd bare "fordi". Anbefaler Ultralydklinikken over Gyn Tromsø basert på venninners erfaringer. Lokalet var gammelt, chabby og nedslitt, sur og grinete personale og gamle maskiner fra 1970-tallet om jeg skulle ha gjettet.
Kunne ikke høre hjertelyd på fosteret eller skrive ut ul-bilder på maskinen. Legen brukte ikke hansker verken da han rullet kondomet på ultralydstaven for innvendig undersøkelse eller utførte selve undersøkelsen, samme lege tok det for gitt at jeg ikke var allergisk mot latex, noe jeg var, men han hadde ikke annet liggunderlag eller kondomer.
Lå helt sårbart og blottet i en genser uten mulighet for å dekke meg noe til. Har vært flere ganger hos gynekolog opp igjennom årene, men aldri vært borti noe som dette før. Legen ba meg ikke engang om å slappe av før han startet med innvendig ultralyd, han bare kjørte på med penetreringen uten at jeg var forberedt. Etter innvendig ul tok han utvendig ul imens han sto mellom beina mine der jeg lå naken fra under brystet og ned med beina i bøyler og armhårene hans berørte venusbegeret mitt under hele undersøkelsen på utsiden av magen. Virkelig ubehagelig. Han ga oss heller ingen informasjon, han sa ingenting annet enn "her har vi fosteret". No shit Sherlock. Jeg måtte fortelle min mann hva vi så på skjermen og spørre om det ene og det andre på eget initiativ, men de hadde for dårlig utstyr til å kunne sjekke den generelle anatomien til fosteret. (Private klinikker utfører ikke aktivt screening av f.eks. nakkefold, kjønn, fosterutviklingsavvik osv.) Vi måtte ta bilde av skjermen med telefonene våre for å få bilder. 750 kr betalte vi for denne undersøkelsen som varte i 10 minutter max. Da vi var ferdig der ville jeg bare gråte, jeg var rett og slett traumatisert og grøsser med tanken den dag i dag, er 17 uker og skal heldigvis snart på ordinær ultralyd på sykehuset her hvor jeg bor. Jeg ringte Ultralydklinikken for å høre om de hadde en ledig time samme dag siden vi var tilreist og dermed bor i en annen by hvor vi ikke har privat ultralyd, desverre hadde de stengt. Aldri mer Gyn Tromsø, kan ikke skjønne at de driver lovlig! JEG kunne ha gjort en bedre jobb i kjelleren min! Styr unna!

Anonymous poster hash: 74459...878

STYR UNNA GYN TROMSØ!! Forferdelig uprofesjonell. Jeg var der i uke 12+5 som gravid fordi jeg og min mann ønsket tidlig ultralyd bare "fordi". Anbefaler Ultralydklinikken over Gyn Tromsø basert på venninners erfaringer. Lokalet var gammelt, chabby og nedslitt, sur og grinete personale og gamle maskiner fra 1970-tallet om jeg skulle ha gjettet.

Kunne ikke høre hjertelyd på fosteret eller skrive ut ul-bilder på maskinen. Legen brukte ikke hansker verken da han rullet kondomet på ultralydstaven for innvendig undersøkelse eller utførte selve undersøkelsen, samme lege tok det for gitt at jeg ikke var allergisk mot latex, noe jeg var, men han hadde ikke annet liggunderlag eller kondomer.

Lå helt sårbart og blottet i en genser uten mulighet for å dekke meg noe til. Har vært flere ganger hos gynekolog opp igjennom årene, men aldri vært borti noe som dette før. Legen ba meg ikke engang om å slappe av før han startet med innvendig ultralyd, han bare kjørte på med penetreringen uten at jeg var forberedt. Etter innvendig ul tok han utvendig ul imens han sto mellom beina mine der jeg lå naken fra under brystet og ned med beina i bøyler og armhårene hans berørte venusbegeret mitt under hele undersøkelsen på utsiden av magen. Virkelig ubehagelig. Han ga oss heller ingen informasjon, han sa ingenting annet enn "her har vi fosteret". No shit Sherlock. Jeg måtte fortelle min mann hva vi så på skjermen og spørre om det ene og det andre på eget initiativ, men de hadde for dårlig utstyr til å kunne sjekke den generelle anatomien til fosteret. (Private klinikker utfører ikke aktivt screening av f.eks. nakkefold, kjønn, fosterutviklingsavvik osv.) Vi måtte ta bilde av skjermen med telefonene våre for å få bilder. 750 kr betalte vi for denne undersøkelsen som varte i 10 minutter max. Da vi var ferdig der ville jeg bare gråte, jeg var rett og slett traumatisert og grøsser med tanken den dag i dag, er 17 uker og skal heldigvis snart på ordinær ultralyd på sykehuset her hvor jeg bor. Jeg ringte Ultralydklinikken for å høre om de hadde en ledig time samme dag siden vi var tilreist og dermed bor i en annen by hvor vi ikke har privat ultralyd, desverre hadde de stengt. Aldri mer Gyn Tromsø, kan ikke skjønne at de driver lovlig! JEG kunne ha gjort en bedre jobb i kjelleren min! Styr unna!

Anonymous poster hash: 74459...878

Dumt du hadde dårlig opplevelse derifra:(

Vært der 3 ganger selv å synes det var greit. Var der før uke 12 bare for å bekrefte

Anonymous poster hash: 99d0f...e9d

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...