babyjakob Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Åhr - jeg sover så dårlig for tia! Får vondt i bekkenet av å ligge på siden og det er ubehagelig å ligge på ryggen for lenge. Beste stillinga til nå er på siden med pute mellom knæra. Men våkner etter ei lita stund av smerter i hofte/bekken. Noen som har funnet en god sovestilling??
Alvasmamma Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 Har funnet en stilling siden jeg sliter med det samme, kanskje litt vanskelig å forklare deg den. Men pröver Du ligger på siden og beveger deg som om du skal snu deg på ryggen slik at ryggen ligger i sånn "halvveis" nede i madrassen. Bak ryggen din legger du en pute eller "danderer" dynen slik at du får en kant nedover hele ryggen slik at IKKE hele ryggen går ned i madrassen. en pute mellom knärne og dobbelt opp under hodet. haha, dette var vanskelig, Men en sovestillling som er mellom det å ligge på siden og ryggen. De to stillingene mötes på halvveien. Funker veldig godt for meg ihvertfall skjönte du den? jeg er sååå dårlig på å forklare ting
**synne** Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 Jeg har en pute under hodet, ligger på venstre side, med en liten pute under magen for å støtte opp den litt..en pute i korsryggen, og en pute mellom knærne... -Og så heiser jeg opp sengen under hodet og beina (har sånn maskinsengebunn...) Ser helt noldus ut der jeg ligger, men da ligger jeg iallefall godt, og får sove! Og det er det viktigste... Kan ikke ligge på samme måte på høyre side. Da brøler bekkenet i protest... Kan ligge litt på ryggen, men foretrekker venstresiden..
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 Det eneste som fungerer for meg er å ha en pute mellom beina og en pute jeg kan holde rundt, eller "legge" magen på. Dette er på den ene siden. På den andre siden har jeg rullet sammen en dyne som fungerer slik de to putene gjør. Dette har jeg gjort for at jeg ikke skal mase for mye ved hver gang jeg snur meg. Har det jeg trenger tilgjengelig på hver side. Det letter litt syns jeg når magen blir større og "flyter" ut over madrassen. Uansett så sover jeg utrolig dårlig, men bedre enn om jeg ikke hadde hatt putene og dyna.
swing Skrevet 7. desember 2010 #6 Skrevet 7. desember 2010 Hehe, føler jeg har vært innom alle disse stillingene i løpet av de siste mndene! :-D Men: Jeg ble ikke kvitt det å være så innmari sliten i hoftene i noen av dem før jeg gikk til akupunktur! Jeg gikk dit pga halsbrann, slitne hofter, dårlig søvn og diverse (og nå har vi også begynt med modningsakupunktur), og siden første gangen har smertene i hoftene vært helt fraværende! Det er jo fantastisk! Hun har tydelig klart å få igang blodsirkulasjon neddi der, og jeg er storfornøyd. Sover som et barn igjen, du og du så deilig det er! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå