Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Ja denne kulda har stengt meg og lille jenta mi på 2 mnd. Har jo vært under - 10 kuldegrader i mange dager nå Men i morgen må jeg til legen. Må blant annet ta blodprøver fastende og urinprøve etter svangerskapet for å sjekke at alt er i orden. Men det er meldt alt fra -15 til -18 i morgen. Jeg har ikke førerkort, så må derfor gå bort. Tar ca 15 min å gå til legekontoret. Om jeg kler på henne godt såklart i dunposen hennes og tar et helseteppe foran vogna, så går det vel greit for en gangs skyld bort dit og hjem igjen???. Vi har jo ikke fått lufta oss på mange dager:(
bitthen Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 Jeg synes det er for kaldt. Du må regne noen grader ekstra pga. vind, og da kan den effektive tempen fort bli - 25 grader. Jeg ville hivd meg selv og tuppa i en taxi faktisk. Frustrerende at det er slike temperaturer, regner med dere bor i indre strøk. Vi kom oss ut på trilletur i går. I dag må vi ta bilen , men det er pga snø nå da. Om du vil ut i morgen uansett, kan du jo kanskje sjekke hvor varmt/kaldt det faktisk blir i bagen om det er rundt samme temp i dag. Legg helseteppe litt over åpningen og legg et termometer nedi en stund. Da er det jo lettere å ta en vurdering på det
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 jeg er litt pysete så jeg hadde ikke gjort det. Skjønner deg utrolig godt at du helst må dit,men det er ingen som kan kjøre deg evnt? Er jo ikke lange biten,men her er det minus 18 og jeg leverer ikke småtten i bhg i dag grunnet kulden. Og til bhg for meg er det 100 meter,ser den fra vinduet. Kjedelig med denne kulden!
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2010 Ja denne kulden irriterere meg nå faktisk..Selv om vi ikke får gjort noe med været:( Søren altså. Skal jo fortsette å være kaldt også. Bor i Buskerud jeg. Nå er det - 18 grader ute. Er ikke meldt om vind. Helsesøster mente at det gikk bra for en trilletur fram og tilbake til legen og ta et helseteppe foran åpningen og pakke henne godt inn og slik at det blir mest mulig lunt nedi vogna.
bitthen Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 Da ville jeg hørt på helsesøsters vurdering
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 7. desember 2010 #6 Skrevet 7. desember 2010 Hadde ikke hatt noen problemer med det.. Forskjell på 15 min og sove ute i 2 timer liksom.. =)
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. desember 2010 Ok..Da har jeg tatt en vurdering...Jeg ringte legekontoret og legen sa at jeg kunne gå ut med jenta mi med vogna bort dit som det tar ca 15 min å gå. Bare ta et helseteppe over åpninga på vogna og kle henne såklart godt. Og legen sa at det er mye værre med vind selv om det hadde vært færre kuldegrader. Så lenge det er vindstille så går det bra når det er så kort gåtur.
Ronja&Odin Skrevet 7. desember 2010 #8 Skrevet 7. desember 2010 jeg fikk første mi januar 08.. vi var ute og gikk hver dag fra hun var 3 dager gammel.. hadde lammeskinn (brukte dunpose etter 3 mnd fordi hun vokste ut av lammeskinnposen), dyne og et teppe over der igjen, så hadde jeg på myggnettet.. det var aldri kaldt i vogna hennes.. jeg hadde ikke lappen daså gikk mellom 30-60 min ute minst hver dag.. men ikke ta helseteppe forran vogna, det stenger ut oksygen...
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 7. desember 2010 Hmmm. Ikke helseteppe??? Det er jo små hull i den og vil jo få luft gjennom der...Til og med legen og helsesøster sa at det var bare å ta et helseteppe forann...Trenger jo ikke uansett å ta helseteppet over hele åpninga...
Super-Mish Skrevet 7. desember 2010 #10 Skrevet 7. desember 2010 Min hs sa at helseteppe foran vognåpningen er helt ok om vinteren, for å holde lufta inni "vognhuset" litt lunere. Jeg spurte henne spesifikt om ikke det ble veldig tett, og da sa hun at det er noe helt annet med de som tetter åpningen om sommeren (pga sterkt lys, etc), og at de som gjør det, nok aldri har sovet i telt i 20 varmegrader
Gjest Skrevet 7. desember 2010 #12 Skrevet 7. desember 2010 Helseteppe er greit så lenge man ikke tetter helt igjen.. Viktig at det kommer inn litt ny luft.. La det være en liten åpning på ene siden,..
Pumba78 Skrevet 7. desember 2010 #13 Skrevet 7. desember 2010 Jeeg gikk til legen i går, ti min hver vei. Både jeg, legen og helsestasjonen syntes det var helt greit. Lunt i vogna, og var vanittig deilig å trille bittelitt, holdt på å gå på veggen! Man må gjøre det man er komfortabel med. Jeg tror nå at resten av landet ler av at vi på østlandet er så hysteriske...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå