Gå til innhold

Å si ifra..

LeJean

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 23 og jeg har enda ikke sagt ifra til jobben at jeg er gravid.

Har ikke jobbet der så lenge, ca 2 1/2 mnd og i kontrakten står det at det er en 3mndrs prøvetid, men etter bare to uker i jobben fikk jeg lønnsforhøynelse (fast ansatt lønn) og beskjed om at jeg var fast ansatt. Dette har jeg imidlertid ikke fått noe skriftlig om og på kontrakten min står det ikke noe om hvilken stilling jeg har.

Jeg har likevel fått masse ekstra ansvar på jobben med både bestillinger, returer, assisterende arbeid, kampanjer, uniformer ect. Og sjefen selv har sendt ut mail til alle om at jeg er hennes assistent.

Spørsmålet er; skal jeg si ifra nå? eller vente til det har gått 3mnd og si det rett før jul? Føler meg presset i fra samboer til å si det fordi han ser hvordan jobben begynner å slite på meg siden jeg står og løper, går og bærer hele dagen (jobber forøvrig på en bensinstasjon), mens jeg får dårlig samvittighet ovenfor sjefen som sliter med ansatte som ikke møter opp, er syke, vil ha fri, stikker av eller slutter.

Jeg føler skikkelig ubehag ved å måtte fortelle at jeg er gravid og at hun kanskje må trappe ned vaktene mine litt etter nyttår.

Uff, nei, dette ble rotete.

Vet jo at jeg MÅ si det, og det blir jo ikke akuratt mindre synlig med tiden, men fyyyy så ubehagelig,,,,

"God Jul sjefen, ser deg etter nyttår, og btw jeg skal føde om 4mnd, snks"

Fortsetter under...

Jeg ville vært litt sleip å sørget for å få en ordentlig kontrakt før jeg hadde sagt noe. Sjefer passer seg og sitt. Det må du gjøre også. Men du MÅ si ifra senest 3 mnd før du skal ut i permisjon iflg reglene...

Lykke til!

Det ordner seg ;)

Gruet meg noe sykt jeg også, men det gikk veldig mye bedre enn forventet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...