Gå til innhold

Å fy F***...!! Jeg har blitt gravid med en mann jeg knapt kun kan navnet på..

Anbefalte innlegg

Han skal feire julen hjemme i år, men han var hjemme i fjor også, var borte i 08...jeg feiret da jul alene. Han selger produkter til mange kundegrupper, bl.a til fiskebåter....men har bare et besøk i året på båtene. Får håpe det ikke er han......Mannfolk altså. Hadde vært så mye enklere om jeg var singel :(

Fortsetter under...

I en sånn situasjon hadde jeg tatt abort. Ingen tvil. Ikke snakk om at jeg ville båret frem et barn som et resultat av en så kjip situasjon! Om du velger å beholde kommer du selvfølgelig til å få et barn du blir glad i, men jeg ville ikke klart å gå i ni måneder og båret på noe som var et resultat av tilfeldig sex med en utro drittsekk. Pardon my French.

Helt enig med Eleutheria, jeg hadde også valgt abort.

Sansynligvis kommer ikke faren til å ville ha kontakt med barnet, og jeg tror det må være trist for et barn å se at broren/søsteren drar til pappaen på samvær, mens en selv ikke har noen pappa som bryr seg...

Forøvrig så er jeg overrasket over hvor usikker all slags prevensjon er etter å ha vært her inne en stund. Både kondomer, angrepiller, p-piller og det meste annet svikter jo til stadighet...

Hei igjen HI. Jeg synts på tross av et par korttenkte at du skal informere bf om det er slik at du velger å beholde. Du ødelegger jo ikke hans familie ved å være ærlig, det har han fint klart selv! Ditt barn kan bære stor nag til det senere i livet om du unnlater å si hvem pappaen er når du faktisk ve Kanskje bf blir en flott papp, man vet aldri.

Jeg kan ikke si meg enig med 00.13. Barnet i magen din skal da ikke lide for at pappaen er en utro drittsekk? Ditt barn er jo unikt forde og det er klart du blir glad i det allerede i magen.

Har du tenkt noe mer på hva du skal gjøre?

Uansett ditt valg, og abort er like ok som å beholde. Det er kun du som vet hva som er best for deg!

Annonse

Hun kan like gjerne vente til barnet er tenåring med å fortelle hvem faren er, for det er nok lite sannsynlig at det blir noen stor trafikk mellom Bergen og Stavanger de nærmeste årene.

Jeg tenker mest på og behollde, samtidig som tanken om og ta abort kommer snikende av og til.. Vet ikke helt hvor langt jeg er på vei enda, skal bestille lege time i morgen for og få bekreftet hvor langt jeg er på vei. Uansett, dette er ikke et valg jeg kun kan sove på for så og ha bestemt meg dagen etter hva det blir.

Er det virkelig bere å lyve enn å være ærligom noe så viktig? Hadde det vært tilfelle om min mamma hadde utelatt så viktig info frem til jeg ble tenåring hadde jeg blir rimlig forbanna på more min.

Bedre å være ærlig fra starten så barnet vet hvem pappaen er og heller ta det derfra. Tenker bare det beste er å være ærlig så ikke det ender med at mamma'n blir det store skurken når den tid kommer...

Ser jeg fikk reaksjoner på innlegget mitt ... "Barnet i magen skal ikke lide for at faren er en utro drittsekk" - vel, til det kan jeg bare svare at per dags dato er ikke barnet i magen levedyktig, og har ikke noen oppfatning om hva som foregår der ute. Og man må ikke glemme moren i denne situasjonen. Hvis hun har et barn fra før av på tre år, er det ikke sikkert det er noen god løsning hverken for moren eller barnet på tre år å beholde denne spiren. Spiren har selvfølgelig rett til liv, men det kan ikke gå på bekostning av moren og barnet på tre år ... Om HI velger å beholde er det hennes valg, og jeg tror selvfølgelig hun kommer til å bli glad i dette barnet, men personlig ville jeg benyttet meg av muligheten til å fjerne fosteret i denne situasjonen. Ingen barn skal behøve å starte livet som et resultat av en utroskapsaffære og en kjip historie ...

Nei klart det er jo morens valg, men jeg tenkte at vis hun valgte å beholde er det jo det som er best, og vis hun ikke beholderer det det som er best =) Jeg tenkte jo bare barnet ikke skal lide av skylfølelse osv, noe det ikke kommer til om det blir beholdt for da er jo barnet ønsket. Om man velger å beholde så ønsker man jo barnet. Om man ikke beholder lider ikke barnet da heller så klart.

Litt dumt å fokusere på hvordan unnfangelsen skjedde da og forholdene rundt det om HI velger å beholde. Jeg kommer til å si til mitt barn om hun spør at hun ikke var planlagt, men veldig ønsket. Det kan jo HI også si om hun velger å beholde. Så får jo ikke barnet en kjip historie.

Da er det mest sannsynlig ikke han, han reiser bare i Norge...Takk og lov, tror det datt ti kilo av skuldrene mine nå...! Så for meg å tømme klesskapet hans mens han var på tur og lage bål i hagen :S Fornavnet hans begynner på O...

Annonse

Kort oppsummert dersom jeg har forstått riktig?

HI har en onenightstand med en mann som er samboer gjennom 9 år.

Kondomen sprekker (selvsagt gjorde den det) og angrepillen tok hun ikke (fordi den er usikker eller hva?)

Hun er angivelig i tvil om hun vil beholde fosteret, men snakker allikevel om fars rettigheter mtp samvær og praktiske løsninger ift Stavanger/Bergen.

Hun har sjekket han opp på skattelisten (så beleilig), for det har jo ikke vært utveksling av tlfnr slik man gjerne gjør hvis videre kontakt er aktuelt. Hun vet selvsagt ikke hvor langt hun er på vei, selv om dette angivelig var et onenightstand, og vil for å avslutte det hele så er hun også alenemor til en 3åring.

Hvorfor er dette et så vanskelig valg HI?

Skjønner godt at dette er vanskelig. Gjør det du ønsker mest. Beholder du barnet, stiller nok barnefaren opp. Det er ikke langt fra Bergen til Stavanger. Og lykkes han i salg, har han nok empati.

Jeg har en slektning som har 3 barn med 3 forskjellige menn, og nå ny samboer. Alt går fint med familien og samvær og så videre.

Hadde du vært min datter, hadde jeg stilt masse opp for deg i det praktiske.

• 1 måned senere...

Jeg tror jeg ville testet meg for div sykdommer sporenstreks! JObber på båt, mye rundt i verden, nøler ikke med ons på tross av samboer... grøss, mye kan gro på denne mannen!

Lykke til for øvrig. Kanksje ikke optimalt, men barn skal man da alltids takle. En abort likeså. Sett opp en liste med punkter for og imot, og gi dem poeng etter hvor viktige de ulike punktene er for deg (1 er bare litt viktig, 6 er veldig viktig). Regn sammen til slutt. Kødder ikke, alle mine viktige valg baseres på matematikk.

Hvis du beholder, får du bare informere ham om det (etter uke 12 sånn at du unngår press), og ikke mase noe mer med det. Drit i forholdet hans, hun har det nok langt bedre uten :-)

Har hørt om verre skjebner enn både din, hans og hennes!

• 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...