Gå til innhold

Å fy F***...!! Jeg har blitt gravid med en mann jeg knapt kun kan navnet på..

Anbefalte innlegg

Men det stopper ikke der, kommer til det senere.. Jeg møtte en fyr på byen for en liten stund siden. Ble med han til hotellet der han bodde og hadde oss der. Etter på fortalte han at han hadde en samboer han har hatt i 9 år! Følte meg helt jævlig, han sa jo ingenting om det på forhånd, hadde seff ikke blitt med han om jeg hadde visst det. Jeg ble helt paff.. Eneste jeg vet om han er hva han heter til for og etternavn og at han bor i bergen. Hjelp hva gjør jeg?? Ikke gidd og svar om du bare skal dømme meg opp og ned..

Fortsetter under...

Kommer an på hva du vil gjøre.

Vil du beholde barnet? Da bør du søke opp mannen og gi ham beskjed om dette. Hvis du ikke vil beholde, ville jeg ikke brukt krefter på å finne ham.

Ingen har rett til å dømme deg. Feil kan skje og dette kan i så måte bli en "god feil".

Du må velge om du vil ha barnet eller ikke? Vil du være alenemor eller ikke? For mest sannsynlig så blir du det. Mener ikke å strø salt i såret, men slik er realiteten.

Jeg kan fortelle min historie. Den er noe ulik, men likevel så lik din:

Vi var sammen, jeg ble gravid og han stakk fortere enn en afghansk rotte i en kirke. Jeg ble alene og kunne velge.

Jeg valgte å beholde barnet, gikk igjennom svangerskapet alene (noe som var tøft, men man klarer det man vil;) og fødte alene. Nå er barnet 9 måneder og jeg angrer ikke en dag. Han er den beste og jeg ville aldri vært foruten.

Det er trist at han ikke har noen pappa, men vi har familie og venner som stiller og veier op.

Du må velge det DU vil. Du MÅ drite i bygdedyret og tenke hva som er best for deg og hva som er best for barnet.

Jeg, og ingen andre, er i posisjon til å dømme deg uansett hvordan vei vekta svinger. Det er DITT valg.

Hva tenker DU om dette?

Annonse

Det skjønner jeg godt. Men du har kanskje litt tid? Bruk den tiden du har godt og tenk nøye gjennom hva DU vil (ikke på hva andre måtte si og ikke si, for når barnet kommet så er det "vonde" glemt).

Gjør du abort så er det ingenting å skamme seg over og velger du å få barnet så er det ingen ting å skamme seg over. Det er ditt barn og ditt valg!

Det er ikke lett i gå igjennom dette alene. Har du ikke en venninne, et søsken el. du kan snakke med?

Du kan kontakte amathea.no - om du ikke har noen fortrolige å snakke med.

00:40

Hvis du ikke er intressert i å bli dømt på noen måte er du ikke på rett sted.Heldigvis er det et fritt land om man har lov til å dømme deg så lenge du blotter deg her.Hvis du ligger rundt kan du ha andre ting en voksende mage,sjekk deg!Sex uten beskyttelse= graviditet.

Annonse

Jeg ligger ikke rundt og har aldri vert noen tilhenger av one night stands, er mitt andre one night stand i mitt snart 26 årige liv. Så viss du anonym 01:57 vil hinte fram om at jeg er billig og ligger rundt med alle og en hver tar du grundig feil.. og til opplysning så var det prevansjonen som " sviktet" dvs at gummien sprakk..HI

HI her igjen. Tror jeg kansje vurderer og beholde..

Hvordan skal jeg gå frem for og si det til han? Han begynner vel og lure på hvordan jeg har fått tak i nr hans. Det var faktiskt helt tilfeldig at jeg fant ut etternavnet hans, det sto på kofferten hans. Skal jeg sende han en melding først eller ringe? Hva skal jeg si? Jeg tenker også på denne stakkers samboeren hans, tenk om hun er gravid eller at de har barn? Siden han ikke nevnte før etter vi hadde hatt sex at han hadde samboer, kan han kansje lyve om at han ikke har barn. Får helt vondt! Vil ikke ødelegge en famile.. Jeg vet at jeg kommer til og ende opp som alenemor, er ikke ute etter mannen hennes. Herregud jeg er helt ødelagt.. Skal treffe en vennine senere i dag og fortelle dette. HI

DU ødelegger ikke en familie. Det gjorde han da han var utro. Hadde du visst om det hadde du også hatt skyld, men det gjorde du ikke.

Jeg har ingen gode råd, men ønsker deg lykke til! Må være en grusom situasjon.

Og vær så snill, ignorer idiotene. De er bare ikke verdt en reaksjon.

Du må ringe - ikke sende sms hvertfall! Så vet du at beskjeden er levert til rett person! Litt synd hvis det er samboeren hans som leser meldingen først.. Evt får du sende sms og be han ta kontakt med deg i løpet av en viss tidsperiode. Men selve bomba får du slippe muntlig...

Ring når du har bestemt deg 100%, og kanskje helst etter 3 mnd, slik at han ikke prøver å tvinge deg til abort. Si det som det er - du er hun som var med på hotellrommet den gangen, og at du ble gravid og har termin i f.eks mai. Si at han får tenke over situasjonen, og at dere kan ringes igjen om noen uker ang hans ståsted.

Synes synd på deg som har havnet i en slik situasjon. Skjønner at du er bekymret på hans samboers vegne. Men jeg synes faktisk hun har rett til å vite hva samboeren driver med på jobbtur også... Og for alt du vet, kan det jo være slutt mellom dem nå. Han har hvertfall rett til å vite at han skal bli far, uansett omstendigheter.

HI, det er ditt valg om du vil beholde eller ei.

Så får det stå på hans regning om det blir store konsekvenser av det eller ei for han og for evt hans familie, var jo han som gjorde noe galt her og ikke du. Er man voksen får man ta konsekvensene av sine handlinger.

Lykke til

Bestem deg først om du vil beholde barnet eller ikke. Snakk med jordmor eller andre for å få klarhet i tankene dine.

Om du vil prøve å oppspore faren, så kan du jo google navnet hans og se hva du finner. Det burde vel ihvertfall være mulig å spore ham på skattelister e.l. (du vet vel ca hvor gammel han er). Men dette betinger et navn som ikke er helt utrolig vanlig da....

Du kan jo også oppgi far ukjent og leve med den avgjørelsen.

Lykke til!

Søk opp navnet på facebook og se om du finner han der. evt leit opp alle med det navnet i bergen, og sjekk i tilegg skattelista så ser du hvilket år han er født. Mulighet for å finne han er der. men det blir jo en veldig spesiell situasjon for han om du skal beholde barnet.

lykke til. ikke en lett situasjon det her.

Takk for innspill dere :) Det jeg vet om han er at han bor i bergen, er 32 år og har en jobb han reiser mye i. Har sjekket ut skattelistene og er kun han med det navnet og den alderen som bor i Bergen. Vi bor jo ikke i samme by, jeg bor i Stavanger og lurer på hvordan det blir ang samvær og sånn når den tid kommer med tanke på at det er såpass avstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...