Gå til innhold

gastric bypass (samme som anonymforum)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tok ingen tester på meg, så vet ikke helt hva du mener. Ble operert i fjor privat på Aleris i Oslo. Hadde BMI på 43. Før operasjonen var jeg på infomøte, og ble operert 19 dager senere. Men jeg hadde ingen plager eller sykdommer i tillegg, frisk som en fisk utenom vekta da :-) Kan ikke se noen grunn til å ta gastroskopi....

ok, har litt angst for gastroskopi sjønner du. Fikk du ikke operasjon gjennom staten med den bmi-en?

Jeg ligger akurat på grensen for å få en slik operasjon men pga av helseplager så ble jeg henvist til vurdering likevel. Håper det går gjennom og jeg får operasjonen!

• 4 uker senere...

Annonse

Jeg er GBP operert ved Aker sykehus , der tok de Gastroscopi helt inntil for 2 år siden , da gikk de bort i fra det . Grunnen var å undersøke om det fantes sykdommer i magesekken før de stengte den og tok av en bit for ¨lage en ny mage , men tror de etterhvert fant ut at det ikke gjorde den store forskjellen . Selv fikk jeg kontrastveske og tok røntgen da jeg pga tidligere spiseforstyrrelser ikke klarer ting ned i halsen uten å få panikk .... Ønsker deg lykke til :) Selv har jeg tatt av 60 kg siden februar 2009 :) Mvh Kristin

• 2 uker senere...

Hei, jeg har gjennomgådt en slik opprasjon selv, for bare 4 mnd siden. angrer ikke et sekund. har gådt ned 40 kg på 4 mnd. for alle åss overvektige og de som har høy BMI, så anbealer jeg å søke om en slik opprasjon. det er tiden før opprasjon som er vanskelig, tiden etter er morro, lærerik og minnerik. du får et helt nytt liv.

Om du synes prossessen med søknad går for sakte, her en noen tips.

Om noen i slekta di ( mor/far, bestemor/bestefar osv) har diabetes,hjertesykdommer eller overvekt, er alt dette noe du er arvelig belastet for. Noe fastlegen kan skrive et skriv om og føye til søknaden din til en eventuelt opprasjon.

Om du har kneplager, ryggplager eller andre plager som er fysiske og kan relateres til overvekt, er også dette noe fastlegen kan føye til en søknad.

dette utforsket jeg da jeg fikk beskjed om at jeg måtte vente 4 år på opprasjon, etter min fastlege skrev dette som tillegsinfo til min søknad om GBP så ble 4 år redusert til 12 mnd.

• 2 uker senere...

Tusen takk for flott svar:) Har fått brev fra sykehuset og skal inn til vurdering om tre uker. Har "bare" 38 i bmi men har hjerte problemer, slag og diabetes i familien. Har også begynt å få problemer med rygg, hofte og ben. Synes det er tungt å gå på jobb og fungere normalt (går på jobb likevel). Burde gå ned ca 40 kilo hvertfall. Har slitt med overvekt i 15år.

Tror du jeg har gode sjanser for å få operasjonen?

Selv om du "bare" har 38 i BMI, så skal ikke dette ha noe å si.

Om du har Diabetes og hjerteproblemer, så tror jeg du har en veldig go sjangs.

Jeg har gått ned 40 kg på 4 mnd. hadde håpet jeg kunne gå ned mer, men nå har jeg fått beskjed om å stabilisere vekta mi pga graviditeten.. :) men det er helt i orden for min del :) nå vet jeg jo hvordan jeg skal klare meg videre etter fødsel, om alt går bra :)

Jeg Ønsker deg lykke til :) *krysser fingrene for deg*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...