Gå til innhold

Hvordan oppfølging er d i forhold til pergotime?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hos gynekolog å fått bekreftet at jeg kunne få pergotime om jeg ikke ble gravid innen sommeren. er enda ikke gravid.eller det vil si jeg har vært gravid en gang i denne perioden. men mistet tidlig. Vi har ett barn fra før. slet i tre år da. men fikk det til uten hjelp. nå er det gått over 1 år.. sliter med cyster på eggstokkene. men har ikke pco. Men om jeg starter på pergo nå. Må jeg inn til noen ul eller noen spesiell oppfølging da? Prøvd å søkt på nett men finner ikke så mye konkret stoff.. Noen som kan være så snill å skrive litt hvordan de blir fulgt opp.

Fortsetter under...

Gjest ♥ venter og venter ♥

Hei. Jeg tror det er litt varierende fra lege til lege. Etter min 1. runde på pergo tok jeg blodprøver på dag 21-23 for å sjekke om jeg hadde hatt eggløsning. Hadde ikke hatt el. Men fikk mensen på dag 43. Så da begynte jeg på en ny runde med pergo. Ringte for å høre om det var ok. Jeg hadde oppfølgingstime for å få henvisning til lap rett etter 2. pergokur. og da såg hun egg som modnet. Skulle deretter ta 2 doble pergokurer i påvente av lap. Som jeg skal på i januar. Så nå holder jeg på med dag 3 på 4. og siste pergokur. Jeg har ikke hatt pause mnd. Det trengte jeg visst ikke. Hadde ikke tenkt å begynne på runde 4. Men tenkte at da var jeg virkelig klar for lap i januar ;) Håper ikke det blir femlinger eller noe da ;) hehe

Hei!

Jeg er nå gravid med tvillinger etter pergotime, men titter fortsatt innom her :) Tenkte jeg kunne svare deg hvordan min oppfølging var.

Etter første enkle kur tok jeg blodprøve på dag 23 for¨å sjekke om jeg hadde hatt eggløsning. Det hadde jeg :) De påfølgende kurene hadde jeg ingen oppfølging på, men fikk regelmessig syklus på 32 dager, så da fungerte det som det skulle. Jeg hadde 3 enkle kurer. Ble gravid på kur 2 og 3. Mistet den første gangen og gravid med tvillinger nå andre gangen. Jeg hadde pause mnd, noe min gyn var ganske streng på. Dette fordi pergotime fungerte også mnd etter, altså jeg fikk eggløsning i pause mnd, så da brukte jeg ikke opp kurene mine ved å ta de uten pause. Den mnd jeg ble gravid med tvillinger var jeg litt usikker på om det var pause mnd eller ikke, da jeg hadde mistet forrige mnd og ikke kommet helt i gang. jeg tok da pergotime, og det resulterte i flere egg og tvillinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...