Gå til innhold

Hvordan oppfølging er d i forhold til pergotime?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos gynekolog å fått bekreftet at jeg kunne få pergotime om jeg ikke ble gravid innen sommeren. er enda ikke gravid.eller det vil si jeg har vært gravid en gang i denne perioden. men mistet tidlig. Vi har ett barn fra før. slet i tre år da. men fikk det til uten hjelp. nå er det gått over 1 år.. sliter med cyster på eggstokkene. men har ikke pco. Men om jeg starter på pergo nå. Må jeg inn til noen ul eller noen spesiell oppfølging da? Prøvd å søkt på nett men finner ikke så mye konkret stoff.. Noen som kan være så snill å skrive litt hvordan de blir fulgt opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg gjekk på 3 kurar med pergotime i 2009 - enkel, dobbel og trippel kur. Eg hadde UL på syklusdag 14 alle gongene (for å sjå om det er eggposar på gong). Eg tok også blodprøve på dag 22 for å sjå om det hadde vore eggløysing. På fyrste kuren tok eg også blodprøvar til div hormontestar på dag 3 og 10.

Eg vil tru det varierer frå plass til plass korleis oppfølginga er - dette er slik det vart gjort hos min gynekolog.

Diverre fekk eg ikkje eggløysing av pergotime. Eg har PCO - og vegen vidare vart IVF for oss. Det driv me på med enno, har nettopp hatt eit forsøk som me ikkje veit resultatet av enno...

Lukke til vidare!

Skrevet

Hei!

Jeg hadde 3 doble kurer med Pergotime som ledd i utredning av barnløshet. Jeg hadde ingen ultralydkontroll da jeg tok dette. Men blodprøver den første syklusen jeg brukte pergotime.

Skrevet

Jeg hadde 1 syklus med pergotime. Fikk kun beskjed av gyn om å ringe om det var noe jeg lurte på.

Men nå skal det sies at jeg visste fra før at jeg har eggløsning, men hun sa jeg kunne forsøke for å se om det kunne hjelpe likevel.

Ble gravid i pausemnd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...