Gjest Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Prinsen så stolt han har malt i barnehagen i dag, mamsen og papsen så stolt også. MEN, klærene ser ikke ut, får ikke vekk malingen fra klærene han. Gode fleeceklær.... Prøvd flekkfjerning og så i maskinen- funket IKKE. Nå har jeg skurt inn et annet merke flekkfjerning og flytende klesvask inn i klærene med neglebørste og så hatt dem i maskinen med pulvervaskemiddel i tillegg. (såpe mangler det ikke på, tror jeg må gi det en eksra skylling. :-P ) Noen tips fra erfarne bhg ansatte/foreldre om hvordan redde klærene til prinsen vår? I morgen blir det i alle fall gitt beskjed i bhg om at de MÅÅÅÅÅ begynne å bruke frakkene sine når de maler.
❤lille stjerne❤ Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Lurer på hva slags maling de maler med i den barnehagen. I vår barnehage bruker vi bare farger som lett går bort i vask (vet at de gjør det for barna har sølt på meg mange ganger). Vi bruker bestandig malefrakker, men det hender de søler på seg likevel der frakken ikke dekker.
Gjest irismor Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Bruker de ikke vannmaling?? Har klint inn søtas malingsflekker med zalo, de forsvinner alltid men det er vannmaling da.
Gjest Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 aner ikke hvilke maling, men virker som den blir blank når den tørker. Tipper det er slik maling som er på de store flaskene. (selv jobbet i bhg og sfo) Her er det tydelig ikke blitt brukt frakk, da har de tatt den på bak frem på ham i alle fall. :-/
Blåmandag Skrevet 6. desember 2010 #5 Skrevet 6. desember 2010 Kanskje de har laget julegaver med glassmaling eller noe sånt?
Gjest Skrevet 6. desember 2010 #7 Skrevet 6. desember 2010 ikke vannmaling. :-( Nettopp vært å sett på klærene etter runde nr 2 i maskinen. Det er fortsatt like mye maling.
Gjest irismor Skrevet 6. desember 2010 #8 Skrevet 6. desember 2010 Da må jeg nok desverre si at du kan glemme å få vekk flekkene. Men jeg hadde nok spurt om de ikke kunne bruke maleforklær. Og har de ikke det så får de høre om alle kan ha med en t-skjorte (mammas eller pappas) som de kan tre utenpå.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 6. desember 2010 #9 Skrevet 6. desember 2010 Både i de bhg jeg har jobbet i, og der hvor barna går, bruker de maling på store flasker, og den er lett å få vekk dersom du tar klærene med en gang. Men dersom det tørker, så går det ikke vekk... Kjipt ja, spesielt da jeg sendte jenta mi i bhg i helt ny ullkjole, og den hadde fått en flekk på seg.. Men jeg vet at det kan komme maling på tøyet selv om vi har maleforkle på, og derfor sier jeg ikke så mye i ungene sin bhg..
Gjest Skrevet 6. desember 2010 #10 Skrevet 6. desember 2010 sukk....Jeg får vel se de klærene tapt da. :`` -/ På genseren er hele fremme dekket og så er det litt her og litt der på buksen. Skal tipse dem om t-skjorter, men vet at de har frakker i bhg. Såååå irriterende at de ikke kan bruke dem.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 6. desember 2010 #11 Skrevet 6. desember 2010 jeg har lagt de klærene som ser "verst" ut som byttetøy i bhg jeg
ellen-propellen Skrevet 6. desember 2010 #12 Skrevet 6. desember 2010 White sprit fjerner kanskje malingen? I "min" barnehage hadde de faste maledager. Tøy som fikk maleflekker ble brukt disse dagene.Ikke noen vits å kaste helt tøy eller ødelegge mer tøy;-)
Nikamo Skrevet 6. desember 2010 #13 Skrevet 6. desember 2010 Jeg har fått bort sånn "barnehagemaling" med neglelakkfjerner... Kan jo risikere at du fjerner noe av fargen på klærne kanskje? (Jeg fikk det vekk på en mørkeblå genser uten å ta fargen...) Men hvis klærne er tapt uansett, så er det kanskje verdt et forsøk...? Skjønner at det kan bli malingssøl i bhg, men kjipt at de ikke kan ta av ull-/fleeceklær før de maler...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå