Gå til innhold

Ullsokker med antiskli

Anbefalte innlegg

Noen gode tips?

Kjøpte ullvang og janus uten antiskli tidligere i høst, og det er jo helt bortkastet. Seiler rundt som bambi innendørs. Kjøpte Reflex sine nå, men antisklien der er helt ubrukelig og var mer eller mindre nedslitt etter tre dagers bruk og en runde i vaskemaskinen.

Jeg tenker på ullsokker til å "rett på foten", ikke type strikkeullsokk.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142647727-ullsokker-med-antiskli/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tips, da tar jeg en tur på europris og ser.

Joda går helt fint med antiskli i skoene vi har til gutten vår (viking). De tråkker han nedi selv lett som bare det. Uansett får de heller skifte sokker på han når han skal ut i bhg om det hadde vært et problem. Heller det enn å seile rett på ryggen med bakhodet i gulvet. Tøfler er ikke interessant...

Annonse

Kan hende jeg tar helt feil nå, men jeg har hørt at man ikke skal ha sokker med antiskli i sko for da blir barna kalde på beina. Antisklien blir kald/leder kulde og da hjelper det ikke om sokken er ull. Derfor har jeg alltid kjøpt uten antiskli og brukt tøfler, men ser du skriver at det ikke er aktuelt.

Det handler ikke om at du ikke får benet til gutten i skoen, når jeg skriver at du ikke bør bruke antiskli på sokken i sko. Det handler om at i skoen skal benet bevege seg fritt, slik at han holder varmen og får den naturlige friksjonen som skal være i skoen. Når du har på antiskli så får ikke foten beveget seg på samme måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...