Gå til innhold

Hvor lenge etter at slimproppen gikk hos deg til fødsel startet? u/t

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 uker på dagen. Tror det er vanlig med alt fra samme dag til 3-4 uker etterpå. Jeg ventet veldig på at noe skulle skje samme dagen som den gikk, og endte opp med å bli fryktelig lei på slutten. Men alle er forskjellige:)

Lykke til med fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fødselen strtet med rier ca et halvt døgn etter slimproppen beg. å gå.

Den gikk flere ganger før siste rest kom ut og riene startet 30 min etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar!

Her har jeg ikke sett snurten av noen slimpropp, men har hatt skikkelig vonde murringer i rygg og mage i over en uke (3 uker til termin). Håpte kanskje det var vanlig at slimproppen ikke gikk kjempelenge før fødsel, men ser at det er litt delte erfaringer ute og går.

Fortsett gjerne å skrive om din opplevelse, jeg suger til meg alt jeg kan om fødsel, fødetegn og håper på mer smerte ;)

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerte aldri at slimproppen gikk.

Vannet gikk 30 min etter at jeg var kommet til sykehuset, mulig at den gikk i samme slengen. 20 min senere var ungen ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker det også masse lykke til!!!

Åhh, merker at jeg savner litt den fødsels-spenningen og ventingen! Har "bare" 1 barn, hun kom 9 dager før termin og veldig, veldig, fort og plutselig.

Fødsel er no`herk, men (beklager kilsjeen) akk så herlig likevel! Gled deg masse og tenk, din egen baby:-) Du er heldig som har dette i vente!

Gled deg og stor klem!

00:22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk slimproppen bare noen timer før de første riene kom.

Jeg hadde som deg murringer i rygg og mage de siste døgnene før fødselen startet :) Jeg tenkte ikke så mye over det da, men nå i ettertid skjønner jeg jo at det var kroppen min som forberedte seg på fødselen. Tipper du sitter der med et lite nurk i armene om ikke så lenge!

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste føder innen en uke etter at den har gått, men det varierer selvgfølgelig. Jeg fødte 2 dager etter, om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimproppen gikk aldri hos meg.

Men vannet gikk om morgenen. Første tanke var " Faen, har jeg blitt såå slapp i musa??! " Vell, det hadde jeg ikke. Var bare vannet som gikk.

Til opplysning. Om fødselen din starter med vannavgang. Så er det slett ikke sikkert det slutter å renne fostervann. For det gjorde det ikke til meg. Vannet gikk å gikk å gikk å gikk å gikk å gikk å gikk...

Å fra vannet begynte å gå, til jenta var ute gikk det 14 timer. Kun 9 timer med rier. Men, hadde helt sinnsyke rier.

Riene mine VARTE i 3 minutter!!!!! Og jeg hadde 20 sekund pause mellom hver rie. Jordmor hadde aldri opplevd lignende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett noe til slimproppen i det hele tatt ved mine to fødsler. Det har kommet litt slim når fødselen har vært i gang, men ikke som en propp og ikke noe før riene var godt i gang. Slimproppen er ikke noe tegn på om fødselen er nærme eller langt frem i tid i det hele tatt, rett og slett fordi noen aldri ser den og hos andre går den flere uker før fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med førstemann gikk slimproppen rundt 03.00 på natten, og hun var født 13.51, samme dag. med andremann gikk slimproppen ca 07.00, og han var født 15.31, samme dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første mann: to dager

Andremann en uke

Tredjemann ni dager

Hadde med de to siste skikkelig vonde regelmessige maserier fra proppen gikk til fødsel startet. Så fødslene gikk veldig fort når det først gikk over i ordntlig fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...