Mamma til 2nydelige små<3 Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Min første startet kl 08.00 med at slimproppen jikk, åsså etter ca 10 min kom riene, og halv 12 var han født! 10 dager før termin! Nå er det 7 dager ijenn til termin og venter bare utolmodig i spenning!! Men er det sånn att de fleste fødsler starter om natten? eller er det bare tull? Hva er deres erfaring damer? :-)
2tettebabyer Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 ingen slimpropp, ingen vannavgang, men det startet med ganske svake maserier på kvelden på fredagen som tok seg opp i løpet av natten. var 10 min mellom dem, og jeg klarte å sovne mellom husker jeg... det ble sterkere og sterkere utover lørdagen og ble lagt inn på sykehuset med 4 cm lørdag kveld. fødte søndag morgen.... er spent på om jeg merker noe til slimpropp eller at vannet går denne gangen :-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Startet med en svak rie tidlig på morgenen (kl 07:10). Første 2-3 rier med 20 minutters mellomrom og deretter 10 minutter. De var jevne hele dagen, så jeg tenkte at det var ikke ordentlige rier. Stresset overhodet ikke, og det var nok riktig at det bare var modningsrier, for litt senere på ettermiddagen ble de litt vondere og jeg måtte ta pustepause. Etter 10 timer med svake rier fikk jeg time hos jordmor og da gikk slimproppen mens hun sjekka åpning. 3 cm. Ble sendt til sykehuset som var ca. 1 time unna. Var der omtrent en halvtime før vannet gikk. Ble sjekket og da var det 7 cm. ca. 20 minutt etterpå var ungen ute
Mamma til 2nydelige små<3 Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2010 åååhh... er så spent på hvordan det starter denne gang :-)) og ikke minst når!!:-)) Graviditeter skullet kommen som en timeplan dær alt var ferdig bestems sånn att man viste når å hvordan alt kom til å gå :-P
Mamma til 2nydelige små<3 Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2010 åååhh... er så spent på hvordan det starter denne gang :-)) og ikke minst når!!:-)) Graviditeter skullet kommen som en timeplan dær alt var ferdig bestems sånn att man viste når å hvordan alt kom til å gå :-P
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 6. desember 2010 #6 Skrevet 6. desember 2010 Startet med en svak rie tidlig på morgenen (kl 07:10). Første 2-3 rier med 20 minutters mellomrom og deretter 10 minutter. De var jevne hele dagen, så jeg tenkte at det var ikke ordentlige rier. Stresset overhodet ikke, og det var nok riktig at det bare var modningsrier, for litt senere på ettermiddagen ble de litt vondere og jeg måtte ta pustepause. Etter 10 timer med svake rier fikk jeg time hos jordmor og da gikk slimproppen mens hun sjekka åpning. 3 cm. Ble sendt til sykehuset som var ca. 1 time unna. Var der omtrent en halvtime før vannet gikk. Ble sjekket og da var det 7 cm. ca. 20 minutt etterpå var ungen ute
Mamma til 2nydelige små<3 Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. desember 2010 Jikk jo høvelig fort med deg og da når det først startet årntlig :-)) Blir spennende å se hvordag det starter for oss denne gangen
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 6. desember 2010 #8 Skrevet 6. desember 2010 Oj, mente ikke å poste det to ganger, var bare siden som hangt seg opp her;) Ja, det gikk kjapt når det først startet. Så det var ikke mye vondt før ungen skulle presses ut. Du var jo heldig som hadde så rask en fødsel du også. Og det sies jo at det går fortere 2. gang Fødte forresten 5 dager før termin her. Jeg er også spent på hvordan det blir å starte nå. Om jeg får like god tid til å komme meg til sykehuset osv. Sist fikk jeg bare riene i ryggen... lurer på hvordan det blir nå, og om jeg blir å kjenne dem igjen? Lykke til da! Du skal jo straks i ilden
endelig gravid28 Skrevet 6. desember 2010 #9 Skrevet 6. desember 2010 Jeg tror jeg har hatt sånne maserier i dag. Men tenker at det ikke er vits å kontakte føden før de begynner å bli virkelig vonde. Fødselen kan vel ikke plutselig komme igang uten at det gjør ordentlig vondt først... Tenker å legge meg og håpe det skjer noe mer i natt eller i morgen.
endelig gravid28 Skrevet 6. desember 2010 #10 Skrevet 6. desember 2010 Hørtes herlig ut med så rask fødsel. Merker jeg er litt bekymret nå. Får disse sammentrekningene veldig ofte og det fjør vondt ned i skambeinet liksom. Men er ikke så vondt at jeg må puste meg igjennom de og da tenker jeg at det bare er modning... Er så vanskelig å vite når man er førstegangs...
Mamma til 2nydelige små<3 Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #11 Skrevet 6. desember 2010 Endelig gravid28 - hvor ofte kommer smertene og varer di lenge? Kan jo hende det er rier du har :-) Jeg var ikke i tvil om hva det var, for mine kom med bare 1-2-3 min mellomrom fra første ri og di var VONDE :/
Mamma til 2nydelige små<3 Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #12 Skrevet 6. desember 2010 Hehe har vist jort akkurat det samme ser jeg Ja men att det jikk så fort første gang, bekymrer meg egentlig mere enn det trøster For det er 1 time til sykehuset åsså må jeg inn til kontroll før di kan sende meg videre med ambulanse flyet til bodø :S og jeg er jo redd jeg skal føde på veien hehe , siden dem sier nr går fortere da Skummelt! Har ihvertfall nesten ALT klart til når det nå begynner da! baggen står klar med en huskelapp oppå til di siste tingene... så er bare å hive på seg og komme seg av gårde :-)) Huff, kan nesten ikke vente til første "Tegn" på fødsel altså... er bare sååå klar for og få ut lille prinsessa mi nå! Ja takk! å lykke til du og.. du har vel ikke lenge ijenn du heller ? :-))
endelig gravid28 Skrevet 6. desember 2010 #13 Skrevet 6. desember 2010 De er litt ujevne, fra fem til ti til 2 min mellom. Jeg har vært plaget at kynnere i mange uker men disse er litt vondere, men ikke smerte-vonde. Så kan nok trygt legge meg å vente til de blir VONDE! Eller hva??
Mamma til 2nydelige små<3 Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #14 Skrevet 6. desember 2010 Ops... Siste var til vestlandsfanden høygravid :-)
pennywise*tobarnsmor<3* Skrevet 6. desember 2010 #15 Skrevet 6. desember 2010 slimproppen gikk 11 dager før fødselen startet, og jeg lekket fostervann i 5 dager før vannet gikk "på ordentlig". når det hadde skjedd kom første ri etter to minutter, og 12 timer senere var prinsen vår ute=) dette var 20 dager før termin. har nå 11 igjen, og er veldig spent på hvordan denne fødselen skal starte...
Mamma til 2nydelige små<3 Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #16 Skrevet 6. desember 2010 Endelig gravid82 - Tror nokk du trygt kan legge deg ja du merker det nokk når det er årntlige, vonde rier :-)) Og hvem vet :-) kansje du våkner i natt med skikkelige saker !;-) Heldig gris
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 6. desember 2010 #17 Skrevet 6. desember 2010 endelig gravid28: Det kan godt hende at det er modningsrier du har akkurat nå, men det kan raskt gå over til vanlig fødsel. Hvis du sliter med å prate deg gjennom takene, så er det nok ordentlige rier. Men hvis du ikke har lang vei til sykehuset, så kan du nok slappe av til du kjenner at det blir enda mer intenst. Men jeg tok ikke mine rier seriøst i det hele tatt, så det var jo nesten flaks at jeg ordnet meg jordmortime i tide. Så du skal føde i Bodø du også Isabel? Samme her. Har du født der før? Jeg fødte på Voss sist, og nå blir det Bodø. Håper jeg får en like fin opplevelse av personalet som på Voss Terminen min er 29. desember, så det er en bitteliten stund igjen. Men her har vi det så travelt med oppussing av hus og greier, at jeg håper han holder seg inne til over nyttår
Mamma til 2nydelige små<3 Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #18 Skrevet 6. desember 2010 Vestlandsfanden *høygravid* Jepp skal føde i bodø om alt går etter planen :-) Har ikke født der før nei... fødte i trondheim på st.olavs sist!=) skulle gjærne født dær denne gangen og, men bor jo ikke dær lengre og det er vell litt for langt dit hehe... så bodø blir det nærmeste sykehuset jeg kan føle meg trygg på Ja har hatt masse oppussing hær og! men er endelig ferdig nå !:-) Bare småting ijenn Hehe ja kan jo hende du får en julebaby da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå