Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Etter å ha fått beskjed om at vi ikke får det siste forsøket på Riksen likevel, må vi nå finne en privat klinikk som forhåpentligvis kan hjelpe oss med å skaffe en lillesøster eller lillebror til gutten vår.

Er det noen som kan anbefale en god klinikk? Vi bor ikke så langt fra Oslo, men tar gjerne imot tips og anbefalinger til klinikker over hele landet, og evt andre land!

Diagnosen vi har fått er endometriose hos meg. Mannen er 39 år og jeg 38, og vi har gått gjennom vanlig" IVF.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142647427-privat-klinikk-anbefalinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv brukt Ciconia i Århus, DK - og er veldig fornøyd der. Ble gravid med min lille prinsesse der - det var første forsøket, etter at vi hadde hatt 3 stk, i Norge.

Så når vi nå ønsket søsken, valgte vi dem igjen. Har hatt 2 mislykka forsøk der, men nå kan det se ut som at vi lykktes på det 3dje, men er jo veldig tidlig ennå, og tør ikke helt å tro at det er sant.

Fantastiske mennesker som jobber der =)

Lykke til med valget ditt!

Har selv brukt Ciconia i Århus, DK - og er veldig fornøyd der. Ble gravid med min lille prinsesse der - det var første forsøket, etter at vi hadde hatt 3 stk, i Norge.

Så når vi nå ønsket søsken, valgte vi dem igjen. Har hatt 2 mislykka forsøk der, men nå kan det se ut som at vi lykktes på det 3dje, men er jo veldig tidlig ennå, og tør ikke helt å tro at det er sant.

Fantastiske mennesker som jobber der =)

Lykke til med valget ditt!

Jeg kan anbefale en klinikk i Salzburg

http://www.babywunsch-klinik.at/

Legen er utrolig flink og veldig grei, suksessraten ved ivf er meget høy, da de bruker blastos og de lar alle utvikle seg tid et stadiet før de velger hvike egg du får tilbake,

De snakker seff engelsk der og skulle du trenge hjelp, bor jeg ca 1,5 timer fra Salzburg, i nærheten av Muenchen.

Tyskerne som kan, drar helst til østerrike fordi Tyskland har håpløse regler på hva som er tillatt

Hei!

Jeg vil på det sterkeste anbefale Felicitas klinikken i Helsinki. Jeg har samme diagnose som deg (og samme alder) og jeg venter nå nr 2, begge med hjelp fra Felicitas. Klinikken ligger midt i Helsinki, fra Oslo flyr både Norwegian og Blue1 direkte. Alle er hyggelige og prater enten engelsk eller svensk. Veldig fornöyd!

Lykke til!

(les mer på felicitas.fi)

Hei høst -72 og andre som trenger anbefalinger!

Aleris: Klinikken ligger i Oslo med hyggelige og flotte mennesker som tar godt vare på deg. Vi har vært gjennom 3 IVF + noen fryseforsøk i Porsgrunn. Dessverre resulterte det i negative prøver for oss. Likevel har vi ikke gitt opp håpet og har derfor satt igang igjen og bruker Aleris. Skal i gang med vårt 4. IVF forsøk. Går hos Øystein Magnus, som er meget behagelig lege og som vil gjerne hjelpe. Har også en gang vært hos Holst som jobber der. Han var også fin å gå til. Føler ikke noe bekvemthet eller kjip følelse når jeg har vært der.Virker som vi får en grundigere undersøkelse her enn vi har fått tidligere og har nå kommet i gang med spray og sprøyter. Skal til undersøkelse på fredag for å se når uttak og innsett skal skje i neste uke.

Føler meg i god form og har liten, bortimot ingen bivirkninger. Går på annen type medisiner enn sist og da hade jeg hetetokter og var mye trøtt. Så dette syns jeg er et +.

Siden dere bor i Oslo, vil jeg anbefale dere å bruke Aleris. Ulempen med å bruke en klinikk som er langt unna dere, er at dere må likevel gå til en privat gynokolog i Norge, samt at det blir mye reising og det gjør en bare mer stresset i en slik situasjon. Vi bor i Oslo selv, brukte Porsgrunn fordi de var raskest i forhold til kø, Men har angret litt i ettertid nettopp pga de tingene jeg har nevnt. I tillegg har jeg tenkt tanken at det kanskje er derfor jeg ikke har blitt gravid, siden det ble en del stress rundt reisen mm.

Uansett hva dere velger, vil jeg ønske dere lykke til!

Annonse

Hei!

Jeg anbefaler CFC i København. Jeg er 38 år og i Norge har jeg hatt 4 forsøk som har endt med negative tester. Jeg dro til CFC og fikk beskjed at eggene mine har hardt skall og da har ikke eggene mulighet til å bryte gjennom og få feste seg i livmor. Grunnen til hardt eggeskall er alder og mye medisiner for å stimulere. De tar AH ( assisted hatching ) og brenner av det harde skallet. Dette er dessverre ikke lov i Norge. Mange er dessverre ikke klar over at de har harde skall da det ikke blir oppdaget her i Norge. De tar forgjeves forsøk som vil ende negativt, forsøket er dømt på forhånd. Men når man får utført Icsi og AH må man ta tabletter som heter Medrol. De gjør så at kroppen ikke frastøter seg de befruktede eggene.

Hei.

Jeg fikk avslag på Riksen og Ullevål da jeg var på din alder. Jeg sendte da brev til KK, haukeland, Sykehuset i Haugesund + Porsgrunn. Jeg fikk positivt svar fra alle, vi valgte haukeland, ble gravid på første forsøk der og er KJEMPEFORNØYDE!!!!! Sykehusene her i Oslo er veldig strenge ift hvem de tar inn, de har stor pågang. Jeg vil ha prøvd de andre sykehusene, hvis jeg var deg.

Hvis du tenker på privat klinikk kan jeg på det aller, eller varmeste anbefale Klinikk Hausken :o)

Lykke til!

Heisann.

Jeg vil også benytte anledningen og legge inn min anbefaling, og det er Klinikk Hausken :)

Der er de kjempe flinke! Han har også et veldig godt rykte på seg, også utenfor landets grenser. Han skal visst være en av norges beste innen dette, i flg gynekologen min.

Når vi var der oppe for en mnd tid siden og skulle sette tilbake egg, var det bl.a. 2 par som kom helt fra england ;)

Vi ville også prøve på å få en søster eller bror til gutten våres, og etter ett forsøk hos Hausken så satt spiren på plass :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...