Gå til innhold

Et intimt spørsmål- utseende nedentil etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er nå 10 uker gammel og jeg så meg selv nedentil med speil i dag for første gang etter fødsel. Fikk beskjed om å ta knipeøvelser på 6-ukers kontroll fordi kjønnsleppene var ganske adskilte etter fødsel. Tenkte ikke noe mer på det, men fy søre og "åpen" jeg er nedentil. Ikke et pent syn syntes jeg! Noen som vet om dette vil gå seg til? Har heller ikke hatt sex ennå og merker nå at jeg gruer meg til det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke meg selv nedentil enda jeg heller, 6 uker etter (med revning 3.grad). Skal på Gyn.Pol den 20/12, ettersom jeg misset timen jeg hadde 1/12. Veldig åpen nedentil, med "innvendige kuler" ved skjedeåpningen. Jeg har dog drevet med knipeøvelser så å si fra dag en, men først de siste par ukene jeg virkelig har fått "dreisen" på det, og kan knipe av strålen.

Sex er fortsatt et ukjent begrep, har knapt hatt sex siden vi oppdaget graviditeten i midten av mars. Det er det siste jeg stresser med altså:)

Skrevet

Takk for svar:-)

Andre med opplevelser rundt dette?

Skrevet

blei du sydd da?

Jeg er akkurat som før, om ikke "penere" enn jeg var før fødsel... Var jormor-student som sydde, og hu brukte goood tid på de få "pyntestinga" hu satte.

Hadde sex 3 uker etter fødsel (var nok litt for tidlig ute, for det var litt ubehagelig..) da følte jeg meg litt "slapp". Men etter noen få ganger ble det bedre, 6-7 uker etter fødselen følte jeg meg som før. Vi blei overraska både jeg og samboer, at det er mulig å "bli bra igjen" etter en sånn påkjenning. han insisterer også på at det kjennes som før. (har spurt maange ganger... hehe...)

Jeg føler nesten at det "hjalp" å ha sex. høres sikkert rart ut, men... ;)

Har forøvrig ikke gjort en eneste knipeøvelse......

Skrevet

Dette kunne vært skrevet av meg, alt er likt bortsett fra at jeg ennå ikke har turt å dra på 6 ukers kontroll.. Jeg har ikke noe å bidra med, ville bare si at vi er flere. Jeg har også begynt med knipeøvelser, og håper det er vanlig at det skal se sånn ut, samt at healingprosessen tar lengre tid for noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...