Billie Jean Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Joda. Kvalmen er nesten konstant og jeg eter. Jeg eter og eter usunn mat (potetgull, pommes frites, nudler, burger...). Kaster ikke opp, men føler jeg må putte noe i munnen med en gang kvalmebølgene kaster seg over meg, og det er nesten bare den usunne maten som funker. Men fortsetter dette blir det jo en vanvittig vektoppgang! Det eneste jeg har funnet som ikke er usunt er klementin og knekkebrød med hvitost. Det funker bare av og til... Noen andre tips til litt sunnere mat mot kvalme? Å herregud, jeg synes bare så utrolig synd på dem som er verre plaget med kvalme! Stakkars! Dyp rap fra
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷKajaƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2imagen Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 I mitt forrige svangerskap var jeg ganske kvalm. Kastet ikke opp mer enn en gang, men ble kvalm av alt. Det eneste jeg spiste i de 6 ukene det sto på(fra uke 6-12) var grønne epler og melonyoghurt. Eplene måtte være av typen knallgrønne og sure. Kanskje det funker for deg også. Det er iallefall bedre enn burger osv
Petrine +spire=❤ Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Raper med deg ( Er kjempekvalm hele tiden. Til tider brekker jeg meg, men det kommer ikke noe annet enne snørr, tårer og spytt Men jeg har prøvd å småspise, blir kvalm av det, blir kvalm av vanlige måltid, blir egentlig kvalm av det meste. Lukter og tanker. Er det mulig sier bare jeg (( Har ikke lyst på noe! Nå skal jeg prøve med ris og grønnsaker. Må da være noe mat en kan spise uten å føle at alt står i halsen... Usj (
Billie Jean Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2010 Ja! Melonyoughurt høres faktisk forlokkende ut! Og sure grønne epler! Takk for råd ugler i mosen Hilsen en med bolle i ovnen:)
Billie Jean Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2010 Jeg fikk plutselig for meg at dette kunne være godt: wokede grønnsaker med kylling, soyasaus og nudler som først er kokt, deretter stekt i olivenolje og sterkt krydder. Det blir en sunnere middag enn burger og pommes frites... I morgen den dag! Håper kvalmen din gir seg snart Petrine! Grønn og bleik,
Petrine +spire=❤ Skrevet 6. desember 2010 #6 Skrevet 6. desember 2010 Usj syntes middagene dine høres kvalmende ut jeg ( For mye fett og for mye krydder og for mye blandet hehehe. Var ikke så verst med ris da, men ikke for mye. Tåler jo ikke noen ting Blæææ. Håper du også snart blir bedre. Er grusomt å gå sånn, men ok vi vet det går over om en stund.
Billie Jean Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. desember 2010 Det er bare så utrolig urettferdig å føle seg fyllesjuk hele tiden når man ikke inntar en dråpe! Sorry for kvalme middagsforslag;)
Petrine +spire=❤ Skrevet 6. desember 2010 #8 Skrevet 6. desember 2010 Jeg blir aldri fyllesyk, men forstår jo nå hvordan det føles ( Hehehe Alt er kvalmt for meg, men pytt sann. Det er jo verdt det til slutt da, ikke sant? Vi får bare se på oss selv som heldige som får oppleve dette )
Billie Jean Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 6. desember 2010 Ja, det er jo hvertfall et signal om at man faktisk er GRAVID! HIPP HURRA for det!
Petrine +spire=❤ Skrevet 6. desember 2010 #10 Skrevet 6. desember 2010 Ja må se det positive med det også, men nå har jeg 3 fra før og aldri opplevd dette. Så det er jo litt overraskende for meg hehehe =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå