Enknerteiertogenspire Skrevet 6. desember 2010 #1 Del Skrevet 6. desember 2010 Hei, Avdelingen til sønnen min skal på tur ned i byen i morgen, vi bor i Oslo. Han har astma og bør ikke ut i mer enn -8. Når vi hentet han i dag hang det en lapp på plassen hans der det står at vi må holde han hjemme i morgen dersom det blir kaldere enn -8. Jeg vil ikke være vanskelig, men jeg synes det er merkelig at ikke barnehagen tilbyr han å være på en av de andre avdelingene. I skolen er det slik at alle skal ha et tilbud uansett forutsetninger. Er det ikke slik i barnehagen? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odine! Skrevet 6. desember 2010 #2 Del Skrevet 6. desember 2010 Det hørtes rart ut, men jeg vet ikke. Uansett så burde dere fått lengre varsel. Det er ikke alltid man kan komme like lett fra jobben: man har møter eller er få på jobb. Når barnet er sykt, så tar man seg selvsagt fri uansett, men å bruke sykedager på at avdelinga skal på tur høres ikke så bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rødt&blått Skrevet 6. desember 2010 #3 Del Skrevet 6. desember 2010 Høres helt feil ut i mine ører. Virker som om barnehagen krever litt mer enn de har lov til her... Dere betaler for å ha ham i barnehagen, så da er det barnehagens problem om de ikke har bemanning nok til å ta seg av eventuelle barn som ikke kan være med på tur! Vil faktisk gå så langt som å si at det er diskrimeinerende. Hadde det vært et barn med en eller annen fysisk funksjonshemning som gjorde det vanskelig å dra på tur, så hadde ikke barnehagen krevd at ungen måtte holdes hjemme vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♡ A & E ♡ Skrevet 6. desember 2010 #4 Del Skrevet 6. desember 2010 Kunne vel godt ha vært på en annen avdeling da. Og kort varsel var det og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enknerteiertogenspire Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 6. desember 2010 Takk for støtten. Jeg må jo holde han hjemme nå siden vi ikke visste det før nå... Skal sjekke ut litt i morgen for dette kan jo bli et problem flere ganger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trultemora er presseklar!! Skrevet 6. desember 2010 #6 Del Skrevet 6. desember 2010 Nei dette kan de faktisk ikke gjøre! Hva om dere ikke hadde vært i bhg idag og kommet litt sent i morgen?? De kan ALDRI nekte et barn å komme i bhg så lenge de ikke har noen smittsomme sykdommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 6. desember 2010 #7 Del Skrevet 6. desember 2010 Hei. jobber i barnehage... helt vanlig at barnehagen skal kunne tilby noe annet i en sånn situasjon. som du selv sier, så kunne han vært på en annen avdeling. syns du skal ta det opp med ped.leder på avdelingen din.. dårlig av de å gjøre det på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
It's all about me Skrevet 6. desember 2010 #8 Del Skrevet 6. desember 2010 Nei dette kan umulig være lov. Hadde ringt imorgen tidlig og sakt dere ikke klarte å skaffe fri fra jobben og heller egentlig ikke hadde noen fridager å ta av: Derfor må de la han være sammen med den andre avdelingen. Ikke spurt engang, men tatt det som en selvfølge. Når dere betaler for en plass kan de ikke bare bestemme slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hamsterpia Skrevet 6. desember 2010 #9 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg både jobber i barnehage og har barnehagebarn selv. Dette hørtes helt vanvittig ut, synes jeg. Vi har også barn med astma på avdelingen, og tar bestandig hensyn til de når vi skal ut på tur. Hadde blitt skikkelig forbanna hvis jeg hadde fått en slik beskjed som mor. Reis i barnehagen i morgen og krev å få ha sønnen din der, hvis ikke så må du få reduksjon i prisen denne måneden. De kan ikke nekte å ta imot han faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♡ A & E ♡ Skrevet 6. desember 2010 #10 Del Skrevet 6. desember 2010 Helt enig, du får fortelle dem at du ikke betaler for en deltidsplass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vildejenta Skrevet 6. desember 2010 #11 Del Skrevet 6. desember 2010 Det hadde jeg ikke godtatt! Det er jo dumt at astmaen hans skal hindre han fra og være med på tur med bhg, men de kan ikke kreve at dere skal ta fri fra jobben og holde han hjemme, også bare med en dags varsel!! Det er vanskelig å få fri på så kort varsel for de fleste.. I en bhg jeg jobbet for noen år siden så var det barn som hadde ulike sykdommer som gjorde at de ikke alltid kunne være med på forskjellige aktiviteter, men det var da alltid ansatte igjen i barnehagen med disse barna, eller de ble evnt med på en annen avdeling den dagen, falt oss aldri inn å kreve at foreldrene skulle holde de hjemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmandag Skrevet 6. desember 2010 #12 Del Skrevet 6. desember 2010 Da bør han få tilbud om å få være på en annen avdeling.. Og det er for kort varsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tredje drøm Skrevet 6. desember 2010 #13 Del Skrevet 6. desember 2010 Er helt enig med de over her; de kan ikke kreve dette av dere. Så lenge gutten er frisk, skal han kunne være i barnehagen. Og når han har en diagnose skal barnehagen ta hensyn til det! Jeg jobber selv i barnehage, og det kunne ikke falle meg inn å be foreldrene om noe sånt. Det er barnehagens ansvar å finne en løsning på en slik situasjon - ikke foreldrene som skal kutte jobben av den grunn. Dersom alle de ansatte på avdelingen hans må være med på turen, er det mest naturlige at han får være sammen men barn og voksne på en annen avdeling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enknerteiertogenspire Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 6. desember 2010 Tusen takk for svar alle sammen. Jeg har sendt en mail til styrer der jeg spør om de virkelig kan kreve dette. Jeg har selvsagt vært hyggelig i mailen, og har med litt ros også. Er fornøyd med barnehagen ellers, derfor forundrer dette meg litt. Skal vente på svar og sjekke litt mer i morgen. Det må da stå noe i lover og regler om slikt!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mai mammaen til to Skrevet 6. desember 2010 #15 Del Skrevet 6. desember 2010 jeg syns det der hørtes helt rart ut. jeg hadde gått innom tidlig i morgen og pratet med dem. hvor gammel er gutten din? har de kanskje bestemt seg for en spontant tur til byen? og er gutten din kjent med de andre voksne på de andre avdelingene? er jo ikke sikkert det er så kjekt for han å være sammen med noen han ikke kjenner om han er ganske liten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mom2Two Skrevet 6. desember 2010 #16 Del Skrevet 6. desember 2010 Det synes jeg høres både rart og helt urimelige ut!! Kan de ikke utsette turen til også gutten din kan være med? Det er vel ingenting som er så presserende at det må gjøres akkurat nå vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enknerteiertogenspire Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #17 Del Skrevet 6. desember 2010 Gutten min er to og et halvt, kjenner stort sett alle de voksne i barnehagen og kjenner også mange av barna på de andre avdelingene siden han gikk sammen med dem i fjor. Turen har vært planlagt lenge, jeg tenkte bare ikke tanken at det skulle bli vanskelig. Vi hadde tenkt til å spørre om hva de gjorde i forhold til han og kulde når vi hentet i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hamsterpia Skrevet 8. desember 2010 #18 Del Skrevet 8. desember 2010 Er spent på hva dere gjorde jeg. Tok dere det opp med barnehagen, og hvordan reagerte de i såfall? Nysgjerrig jeg;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå