Gå til innhold

Mange her som har irrasjonel "frykt" for noe?Hadde vært artig å høre:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat sånn har jeg det også!

Kan også få frysninger av å se på verdenskart der havene er farget i ulike nyanser blått alt etter som hvor dypt det er. Tenker at jeg er i en båt eller svømmer der hvor det er dypest. Tenk den dypeste gropen på nesten 11000 meter rett ned under deg! Grøss,grøss og trippel grøss altså.

Skrevet

Jeg har veldig frykt for aliens. Er redd de skal komme og ta meg når jeg er hjemme alene.

Har alltid hatt angst for dommedag (vokst opp i Jehovas Vitner hvor det var stor fokus på denne dagen). Blir livredd og får angst når jeg hører om eller tenker på f.eks. Mayakalenderen og 2012.

Har også alltid vært livredd for krig! Drømmer om det stadig vekk og at jeg blir forfulgt...

Skrevet

Jeg er livredd for kniver. Har blitt bedre i det siste, men syns generelt kniver er skumle. Holder meg unna folk når de skjærer opp noe, og unngår helst å skjære salat, grønnsaker, frukt, kjøtt etc. når det er andre i nærheten.

Er også generelt veldig lite glad i å se at noen skjærer/stikker hull på hud etc, selv om det er på film og jeg vet at det er filmtriks og alt det der ... Husker jeg virkelig fikk totalt noia da jeg så scenen fra "En andalusisk hund" hvor noen kutter opp et øye med et barberblad. Ikke at det skal så drastiske scener til heller forsåvidt; får frysninger og må snu meg bort hvis noen blir stukket med en sprøyte eller kutter seg med et barberblad, en kniv eller noe annet.

Skal dog nevnes at programmer hvor man får se autentiske opptak fra operasjoner etc. er ikke noe problem. Merkelig :P

Får også pustevansker, og hyperventilerer og skjelver hvis jeg ser drukningsscener på film. Er livredd for å bli holdt fast under vann, men har ikke noe problem med å bade hverken alene eller sammen med noen - med mindre de tar tak i beinet mitt, dytter meg under vann etc. I det sekundet jeg føler at jeg mister pusten og ikke kommer meg opp, friker jeg totalt. Ikke sjans til å tenke rasjonelt - jeg vet at vennene mine ikke ville druknet meg, at de slipper meg opp igjen etter få sekunder, at det bare er en lek, men likevel ...

Skrevet

Dette med 2012 har jeg hatt mye angst rundt...

I mange år nå.

Jeg klarte ikke planlegge fremover, for jeg kunne ikke se at vi hadde noen fremtid uansett.

Heldigvis har jeg fått endel andre impulser de senere årene, som gjør at jeg nå forstår hele opplegget rundt 2012 mer som en forandring, mer enn at alt tar slutt! :)

Men jeg innrømmer at i 2013 skal jeg puste litt ekstra lettet ut... :D

Krig og katastrofer er min store frykt.

Men hvor irrasjonell den er, kan jo diskuteres. :)

Det er slik at hvis jeg hører høye, bråkete lyder utenfor, må jeg forsikre meg om at det ikke er en konvoi av tanks eller til og med et bombenedslag i området....

På med radioen, i tilfelle det er noen nyheter jeg bør få med meg.

Jeg har i mange år unngått dagsrevyen og andre nyhetsprogrammer, fordi jeg alltid fikk store plager etterpå, med mye unødig angst og bekymring.

Nå for tiden går det mye bedre, men noen ganger kan jeg bli grepet av ting på nettet, konspirasjoner om ditt og datt, som får meg til å bli skikkelig redd.

Inntil jeg (faktisk!) greier å riste det av meg.

...til slutt, det absolutt SISTE stedet i verden jeg noensinne kommer til å oppsøke: den såkalte Prekestolen!! Kan ikke beskrive hvor skummelt jeg synes det er og har hatt mange våkne mareritt om dette stedet... :S

Skrevet

Spindelvev! Får helt anfall bare jeg kommer borti en liten tråd.

Og så edderkopper da, og det å snakke i forsamlinger.

Skrevet

Sprøyter er helt ok. Ikke det minste redd. Men venefloner, eller blod på plast (blodgivere som tappes) gjør meg helt skjelven. Blodige "massakrer" eller andre ting skremmer meg aldeles ikke. Kun blod på plast. hehe

Gjest Kira er rød på nesen ♥
Skrevet

Jeg er utrolig redd for høyder. Tror det kommer av at jeg datt ned i en bresprekk når vi var på en isbre en gang. Klarer ikke se høyder på tven heller, føler at jeg blir dratt mot dem og får et sug i magen med en gang.

Ellers har jeg en sånn teit frykt for at det skal løpe en elg ut i veien foran meg hver gang jeg kjører på en riksvei her. Det er mye elg i nærheten der, og har sett de løpe over veien flere ganger. Elg på panseret er kanskje ikke irrasjonelt, men veldig uvanlig:)

En annen håpløs frykt jeg har er å se andre kaste opp. Noe som passer dårlig når man har barn. Hater å både se og høre folk kaste opp, og hver gang datteren min er i dårlig form er jeg redd for at hun skal gjøre det. Spesielt hvis jeg er alene hjemme med henne. Blir kvalm bare ved tanken på å se henne spy og måtte tørke det opp...

Skrevet

Jeg tør ikke å ha bein og armer utenfor dyna når jeg har lagt meg..... For da kan øksemannen komme og kappe av alt som er utenfor dyna bortsett fra hodet.

Broren min skremte meg med dette da jeg var liten, og det henger virkelig i! Han husker ikke at han har sagt det engang =(

Jeg kan våkne om natta av at jeg har en fot utenfor dyna og må skynde meg å få den inn under dyna igjen. Sambo syns dette er fryktelig morsomt =/

Skrevet

Jeg er livredd for narkomane og mørket. Går ikke i nærheten av plata. Jobbet i en butikk en gang der en narkoman kom inn. Jeg var klar for å bare gå ut av butikken selv og la han være de alene. Begynner å skjelve og kaldsvette. Ble ranet engang av en narkis, så er nok derfor

Skrevet

Jeg er redd for å holde tale. Og det værste jeg visste på skolen var høytlesning. Men jeg har er jabbsaft og utadvent mot alle og enhver. Ironisk...

Skrevet

Lyn og torden!

Er overbevist om at det en dag står en mann med langt, vått, pistrete hår utenfor vinduet og ser ekkel ut og ser inn...

Grøss...

Skrevet

Jeg er faktisk, helt ærlig, ganske redd ambisiøse damer som går fort og travelt på høye hæler og som snakker rett fra levra. Dere skjønner kanskje hva slags type damer jeg mener. Vet ikke hvorfor jeg syns de er skumle, men jeg er liten og treig og sjenert selv, så det er vel fordi de er mine motsetninger. Syns de er greie altså, men diskuterer ikke med dem.

Skrevet

Åh herregud!! 21:11 det har jeg aldri tenkt på, det med kartene.. Fikk grøss nedover ryggen da jeg leste det... Nå kommer jeg til å tenke på det hver gang jeg ser på kart!! hehe, huff! :P

Hilsen 18:56 (?)

Skrevet

Jeg er alltid redd når jeg er nær sjøen. Redd for å falle uti og drukne. Eller for at jeg skal falle på rekkverket på en bro, og så henger det tilfeldigvis ikke fast så jeg faller uti og drukner. Bor på en øy, så jeg er mye redd:P

Skrevet

Enig, det verste er å kaste opp!!

Også veldig redd for huggorm og høyder.

Skrevet

Blodprøver. Har både besvimt og kaste opp. Etter på.

Har hatt parisarhjul en gang i livet. Første å siste gang, var livredd der jeg satt overbevist om at når ryker den å vi stuper ned i døden

Edderkoppper.. grøsss

Jeg var livredde hunder før da jeg var liten. . Nektet å komme på besøk til folk med hund, å hvis jeg gjorde måte jeg være 100 % sikker på at den var låst inne. Komme det løse hunder når jeg gikk tur skalv jeg over hele meg å begynnte å svette.

Husker god den dagen jeg kom hjem å det sto en fremmend hund i gårdsrommet, begynnte å hylegrine. Merklig nok forsvant denne frykten helt av seg selv. I dag kunne jeg faktisk tenke meg hund selv

Skrevet

Jeg er fryktelig redd for døden. Er redd for at barnet mitt skal dø, eller at andre jeg elsker skal dø.Jeg er også redd for at jeg skal dø!

Generelt er jeg livredd for døden.. Jeg blir helt kvalm av å tenke på at når man først dør er man borte for ALLTID... I evighet, etter evighet, etter evighet.. ALDRI mer kan man leve som den personen man er nå. Blir helt hysterisk og kvalm av tanken. Kjenner en ekkel kul i magen som stråler utover kroppen.. Vanskelig å forklare. Er dette dødsangst ?

Det værste er jo at jeg ikke kan gjøre noe med det - for alle skal vi dø! Det er umulig å komme seg unna..

Husker jeg gråt hysterisk over dette allerede som barn, mens jeg klamret meg fast til mamma.

Om noen har en kur vil jeg gjerne høre om den!

Skrevet

Høyspent, både ledninger og master.

Kommer ikke under en alene, ille nok å kjøre under:-(

Hater å prate i forsamlinger, svartner for meg.

Flyskrekk, men den har kommet etter flere opplevelser med fly, elsket å fly før.

Skrevet

Jeg er livredd å ta på hummere og krabber. Selv om de er kokt og ikke kan klype...

Skrevet

Haha. jeg ser den 23:45!! Jeg kan være ganske så skeptisk på dem selv! Jobbet med ei for ett par år siden, hun var snill som ett lam altså - men skarp som en kniv samtidig.

Jeg er glad jeg ikke har karrieregenet! Jeg vil like meg i jobben min og ha en jobb som gir meg noe. Men jeg vil også at jeg skal kunne gå hjem etter endt arbeidsdag uten å tenke på alt jeg skulle, burde, kunne, ville osv gjort. Og med jobbing på kvelden, i helgene på natta osv. Nei takk! Det er ikke noe for meg altså ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...