Gå til innhold

Mange her som har irrasjonel "frykt" for noe?Hadde vært artig å høre:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver frykt,fordi angst blir mye misbrukt..

Og nå tenker jeg på alt mulig,egentlig:)

Selv er jeg livredd bjørner!Tåler ikke å se de på tv engang uten å få frysninger på ryggen,i en dyrepark nektet jeg å se på de,og gikk lange omveier for å unngå de..

Jeg skjønner det ikke helt,for jeg har ingen grunn til å frykte de mer en andre farlige dyr.O det har samboer prøvd å påpeke,ved å si at tigre/løver er jo like farlig.Men de syns jeg bare er fasinerende:)

Jeg kan drømme om bjørneangrep,og da slipper ikke drømmen taket på lenge..

Skrevet

Åpent vann. Får drukningsfornemmelser om jeg er i nærheten, frykter at vi skal alle drukne en gang - spesiellt redd for barna. Men jeg er en god svømmer og liker meg ved vannet.

Men åpent vann eller høye bølger og dårlig vær - slik man ser i diverse reportasjer på tv - det får jeg mareritt om.

Skrevet

Jeg har fobi mot edderkopper! Er liiiiiivredd disse og kan begynne å gråte og skjelve bare av å se et bilde av disse krypene! Isj

Skrevet

Sprøyter.

Hyperventilerer bare noen nærmer seg med en, syns vaksinasjoner er noe av det verste som finnes, blodprøver litt annerledes da noe bare tas fra kroppen, ikke sprøytes inn.

Skrevet

frykt..eller angst vil jeg faktsik heller si..for å prate i forsamlinger, eller prate foran folk jeg ikke kjenner så godt. Klarer heller ikke å opptre på samme måte på jobb hvis noen kommer innom som jeg kjenner å ser hvordan jeg prater med kunder. Får virkelig angst.Liker ikke å gå på store "plasser" hvor folk ser meg godt, det kan f.eks være flyplasser eller store gater.

Skrevet

ikke en ting på jord annet enn at jeg håper at jeg aldri blir lagt inn på ahus igjen... Vil ikke skje uten at jeg sørger for å ha egen verge som kan passe på meg.

og det er ikke irrasjonelt!

Skrevet

dodraugen..

Ja, tanta mi skremte meg med dette vesenet da jeg var lita, og det henger faktisk ved meg enda. Jeg kan ikke skylle ned uten at døra er ulåst i tilfelle han kommer opp.

Øyesaft.. Ikke tårer, men folk som stikker fingrene inn på øyet og kliner det på buksa si f.eks. Får panikk om de kommer i nærheten av meg etterpå.

Tanken på zombier. Livredd for å skulle møte slike på kvelden når det er mørkt. Beveger meg fort fra bilen og inn.

Plutselig frykt for å bli angrepet i bilen. Bare MÅ ha dørene låst hvis jeg sitter i bilen og venter på mannen, eller havner i stillestående trafikk.

Frykt for å bli forfulgt og angrepet på åpen gate. Takler ikek at noen går rett bak meg. Men ble da angrepet og nesten voldtatt i et smug en gang jeg skulle gå hjem til ei venninne.

Skrevet

jeg er livredd klovner!! hater dem!!

klarer ikke se på dem uten å gråte nesten.. skikkelig teit.. men de er bare sååå ekle!!

også har jeg angst (i den rette betydningen) for veps og tannlege.

i tannlegestolen bare besvimer jeg.. før jeg rekker å gape.. :P så jeg er aldri hos vanlig tannlege.. får narkosetannlege i stedet..

og når jeg ser veps så "klikker" det for meg..

jeg kan fint finne på å løfte opp store bord og stoler for å fekte de vekk.. :S høres jo helt latterlig ut!! hadde dere sett meg i aksjon hadde dere ledd dere ihjel tror jeg..

har selv sett det. noen filma meg.. haha

Skrevet

17.02

jeg har et tips til deg ang det med å bli forfulgt og angrepet..

for det er jeg selv veldig redd for.. kanskje ikke så rart da jeg har blitt overfalt og voldtatt 2 ganger..

men uansett.. det hjelper å snakke i tlf! for da tør ingen å angripe deg. ;) for da er det jo klart at den du snakker med vil reagere! ;)

så alltid når jeg er ute og går.. (i allefall når det er mørkt) så snakker jeg i tlf.

eller LATER som jeg snakker i tlf :P er vel oftest det jeg gjør :P

men den som "går bak deg" aner jo ikke om du snakker med noen eller ikke ;)

dette har funka VELDIG bra for meg i allefall!! ;)

Skrevet

jeg har faktisk også blitt voldtatt 2 ganger før den gangen jeg ble angrepet i smuget. Var telefonen som plutselig ringte og jeg på mirakuløst vis klarte å svare som avverget det hele..

Men det har hendt seg ja, at jeg har ringt mannen min når frykten har tatt overhånd.

Hilsen 17.02

Skrevet

Er livredd zombier og brennemaneter!

Skrevet

Edderkopper! Og klaustofobi. Livredd for å bli innestengt på et rom uten vindu, i en heis, under en dyne, at noen holder hendene mine osv. Verste tenkelige er å ende i vannet i en bil.

Skrevet

Jeg er redd for svart vann. Altså dypt vann. Og tang og tare på bunn (når det er dypt). Jeg er veldig glad i å bade, men helst ikke aleine. Og jeg bader sjelden/aldri fra båten midt utpå.

Da vi var i Hellas tidligere i år prøvde jeg meg på å svømme ut til en bøye litt utpå vannet, men innenfor "inngjerdingen". Det var mange andre uti vannet og flere lenger ut enn det jeg hadde tenkt meg. Jeg kom en tredel av veien ut før jeg begynte å tenke på hvor dypt det var og hvor "langt" utpå jeg var. Jeg tvang meg selv til å ikke kikke ned i vannet men bare kikke rett frem på målet. Men jeg klarte det ikke, måtte snu og forte meg inn på land! Grusom følelse av å være redd, men samtidig vite at det ikke er noen "ordentlig" grunn til å være det!!

Skrevet

Jeg er redd for haier, åpent vann, insekter, klovner...Ja det var vel det jeg kom på :P Er litt redd fyrverkeri også, holder meg på god avstand...

Skrevet

Jeg misliker sterkt å tråkke på komlokk, går bestandig utenom, hvis jeg uehldigvis har tråkket på et går å uffer meg og tenker på det resten av dagen.

Jeg er også redd for kortvokste mennesker.

Når jeg ser en saks, tenker jeg ofte på at jeg må gjemme den slik at ingen kommer å klipper av brystvortene mine når jeg sover

Skrevet

Syk, syk angst for døde mus og rotter... Liker ikke levende heller, men de døde er verst.

Skrevet

Jeg har tidligere hatt mye angst for å åpne opp lukkede dører. Kom jeg for sent på skolen, ble jeg stående utenfor til noen kom og åpnet døra for meg. Er ikke redd for det nå lenger heldigvis. Jeg var redd for hva som var på baksiden av døren, tenk hvis det var noen døde for eksempel.

Jeg var også livredd for telefonen. Var jeg alene hjemme når den ringte, gjemte jeg meg bak sofaen til den sluttet å ringe. Ikke redd for det nå lenger.

Men jeg er redd for å trå på kumlokk, spise eller drikke når jeg er sammen med folk og egentlig diverse andre ting som jeg ikke kommer på i farten.

Jeg tåler ikke å se bilder av haier. Jeg er livredd haier.

Og fødsler. Jeg kan ikke se fødsler på TV og ikke høre om andre som har født. Jeg var ikke redd for dette før jeg fødte selv.

Skrevet

Store edderkopper, slanger og krokodiller. Ikke bare i virkeligheten, men også å se de i bøker og på tv.

Skrevet

Den var ny 19:46! Klippe av brystvortene?

Skrevet

Edderkopper- men det har merkelig nok blitt bedre etter at jeg bodde i "edderkopplandet" Australia..

Høyder- ikke i fly eller sånt, men i stiger osv.

Å drukne, eller bli holdt under vann. Elsker å bade og være i vann, men takler ikke at noen holder meg fast eller dytter meg uti.

Brann- trekker ut alt av støpsler på ladere, pc'er, kaffetraktere osv før vi legger oss eller reiser vekk. Må alltid sjekke at røykvarslere virker og at det er mange nok, og når jeg sover i 2.etg må jeg alltid legge en plan for hvordan jeg skal komme ut. Må også planlegge hvordan jeg skal få ungen og hunden ut. Jeg ønsker meg faktisk seriekoblede røykvarslere og enda et brannteppe til jul!:)

Skrevet

SLANGER!!

MUS!!

Og snakke i store forsamlinger!!

Skrevet

sprøyter!! Livredd og får panikk når jeg må ta blodprøver, vaksiner osv. Måtte ha epidural på en fødsel, og det var det verste med hele fødselen. har fått beskjed om at jeg må ta keisersnitt denne gangen (nr.3) og jeg er livredd for først og fremst bedøvelsen, men også for at noen skal skjære i kroppen min!!!

Skrevet

Haha BEST 19.49!

Jeg også tenker slike tanker av og til:) Godt det ikke bare er meg.

Skrevet

Hadde frykt for sprøyter før, men tror jeg ble immun etter graviditeten. Er i alle fall ikke redd de lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...