Gå til innhold

Når er det for kaldt ute for babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det for kaldt å ta med babyen ut på trilletur? Jenta mi er nå 6mnd og jeg er redd det skal være for kaldt for henne å gå tur en time+ nå. Ute her er det nå 10-12 kuldegrader. Hun er godt pakket inn i ullklær, dress og lammeullspose i vogna, så hun fryser ikke. Det jeg er bekymret for er om lufta er for kald for pusten hennes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange her inne mene man ikke bør gå ut i d hele tatt når det er mer enn - 10. Jeg, legen min og de på helsestasjonen mener det er mye varmere luft i hardbagen enn i lufta og at en liten tur ikje skader.

Man får vel vare gjøre det man er komfortabel med, men jeg tenker at det nordpå jo er så kaldt hele vinteren, de sitter vel ikje innelåst i mange måneder?

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Det er lufta som gjør skade. Men det har vært noen debatter om dette her... Grensa er vel normalt minus 10, men mange mener minus 5. Selv tenker jeg det er greit å bruke sunn fornuft. Min sover inne i vinter, men i dag gikk vi en liten tur i 30-40 min. Det var minus 10 på gradestokken, men helt vindstille og solen strålte. Jeg hadde ikke gått ut i dag om det ikke var sol og om det hadde vært vind. Jeg ville heller ikke gått lengre tur enn dette. Vi klarer å pakke dem gode og varme, men jeg var vel mer bekymret for de søte små nesebora som stakk opp fra posen! De er jo ikke vant til kulden.

Skrevet

Takk for svar! Da får jeg holde lille frøkna inne fra tur i en periode nå når det er så kaldt. I dag er det -15,5 her så da er dett uansett for kaldt for henne. Hunden får vente med å få tur til etter pappaen har kommet hjem fra jobb :)

Skrevet

Det er ikke så kaldt hele vinteren alle steder i nord! Jeg er fra et kyststrøk nord i troms, og der er gjennomsnitts vintertemperatur -6. Og selv ikke i nord tar man med de minste når det blir noe særlig kaldere enn - 10. Selvfølgelig ingen regel uten unntak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...