Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Jeg anser meg selv for å være hetro,på den måten at jeg bare får "kjærestefølelser" for menn.Men jeg kan godt tenne på en jente og ha sex med henne.Men blir ikke forelsket.. Er jeg da hetro,eller bifil? Kanskje jeg er hetro med bifile tedenser?:-)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Biseksuell er du da Altså, du kan tenne på begge kjønn, er noe annet enn bifil =)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Om en tenner på en av samme kjønn så er en vel ikke hetero? Trodde det var noe alle visste jeg da men....
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 Åh,takk:-) Har egentlig aldri tenkt på at de to ordene betyr forskjellige ting:-)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #5 Skrevet 6. desember 2010 Det som heter -fil, som hetrofil, bifil og homifil har noe med hvem du forelsker deg i. Det som heter -seksuell, som hetroseksuel, biseksuell og homoseksuell har noe med hvem du tenner på. Du er etter min mening hetrofil og biseksuell. Altså du forelsker deg i menn, og tenner på begge kjønn
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #6 Skrevet 6. desember 2010 ? Jeg tenker at det er to forskjellige ting å tenne på noen,og få følelser for noen,som jeg ville fram til med tråden min..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #7 Skrevet 6. desember 2010 Javel, det er ditt syn. Og mitt syn, og mitt INNSPILL (som du spurte etter), er at det å være hetero er ensbetydende med å bli forelsket i en av motsatt kjønn og kun tenne på en av motsatt kjønn. Hvis ikke er en etter min bok ikke hetero.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #9 Skrevet 6. desember 2010 Kan vi gjøre det enkelt ved å kalle en spade for en spade?? Hetrofil, bifil og homofil, trenger ikke flere ord enn det...
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #10 Skrevet 6. desember 2010 kalle en spade for en spade er jo akkurat hva hun gjør. Sex og forelskelse er to forskjellige ting. Hva man tenner på og hva man forelsker seg i er også forskjellig! seksuell er seksuelt fil er man kan forelske seg Spade ER en spade....
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #11 Skrevet 6. desember 2010 jeg er i akkurat samme "situasjon" som HI, og jeg anser meg selv som heterofil, men med litt dirty tendenser Jeg kunne ALDRI blitt kjæreste med ei jente, men jeg liker å ha sex med jenter!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #12 Skrevet 6. desember 2010 Jeg har skrevet oppgave om disse tingene og i den sammenhengen studert den egentlige betydningen av ordene homofili og homoseksualitet. Det at det skulle være en forskjell på disse er helt enkelt en sosialt kontruert myte. Ordet sexualis betyr kjønnsliv og hadde opprinnelig en følelsesmessig og psykologisk komponent, så vel som en fysisk. Homofili betyr samme+venn, og er egentlig ganske intetsigende. Det er altså ingen egentlig forskjell på disse to. For øvrig vil jeg nevne at jeg også trodde jeg kunne tenne på kvinner, men ikke forelske meg i dem. Jeg tok skammelig feil, og ble hodestups forelsket i en kvinne. Jeg kan fint ha sex med menn uten å forelske meg, og jeg kunne fint gjort det samme med kvinner. Det handler om mennesker. Jeg ville sagt at du var bifil eller evt bare hetero og eventyrlysten.
Eleutheria Skrevet 6. desember 2010 #13 Skrevet 6. desember 2010 Heterofil og bicurious? Tror nok jeg ville kalt deg bifil, men det spørs veldig hvem som spør deg hva du definerer deg som. Hvis vedkommende som spør er en person du ikke vil skal vite detaljene rundt ditt seksualliv/kjærlighetsliv utenom hvem du er kjæreste med, ville nok heterofil vært dekkende. Hvis vedkommende som spør er en person du fint kan fortelle hvem du ble med hjem fra byen igår, ville jeg nok sagt bifil og supplert med "... men jeg har enda til gode å forelske meg i en kvinne".
LoveDove Skrevet 6. desember 2010 #14 Skrevet 6. desember 2010 Signerer Eleutheria på alle punkter. Flink du er, kjæresten min! <3
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #15 Skrevet 6. desember 2010 Det er da forskjell på å være biseksuell og bifil. Det høres ut som du er biseksuell. Da kan man få seksuelle følelser for en av det samme kjønn, uten at man ønsker noe kjæresteforhold til personen av den grunn.
Eleutheria Skrevet 6. desember 2010 #16 Skrevet 6. desember 2010 Opprinnelig er betydningen av de to ordene nøyaktig den samme. Om man mener at man kun kan forelske seg i noen av motsatt kjønn, men kan ha sex med begge kjønn, må man nesten spesifisere det fremfor å gjemme seg bak en definisjon ... Jeg tror forøvrig ikke det er mulig å være 100 % hetero i følelseslivet og bi i sexlivet. Kan man tenne seksuelt på noen, er det også en viss sjanse for å forelske seg i vedkommende. Kjenner intet mindre enn fire jenter som har oppdaget sin bifile side det siste halvannet året - tre av dem var allerede klar over at de kunne tenne seksuelt på samme kjønn.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #17 Skrevet 6. desember 2010 20:40: Hva kaller du kvinner som tenner på menn, men ikke ønsker noe kjæresteforhold i det hele tatt? Tror de fleste ville omtalt dem som heterofile. Jeg har til gode å møte noen som prinsipielt skiller mellom heterofil og heteroseksuell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå