kula1982 Skrevet 6. desember 2010 #1 Del Skrevet 6. desember 2010 Er det noen som har/har prøvd å finne hjertelyden med en doppler. Jeg er i uke 14+3 og finner ikke hjertelyden, snakk om panikk !! Noen med erfaringer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142646189-ang-doppler/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktobergutt2010:) Skrevet 6. desember 2010 #2 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg syns det er veldig fint med de som kjøper doppler, det å høre hjertelyden til babyen er virkelig fantastisk, ETTER uke 18. Nettopp fordi man med stor flaks finner babyens hjertelyd inni magen tidligere enn uke 18. Jeg hørte hjertelyden i uke 12 helt tilfeldig, men mistet den et par uker hvor den kom tilbake igjen, da hadde babyen lagt seg annerledes i magen og derfor hørte vi ikke hjertelyd. Mange leger nekter å sjekke hjertelyd så tidlig, nettopp for det er en sjangse til at man ikke finner den, selv om babyen har det strålende bra inne i magen. Så ikke ha panikk, da burde du aldri ha skaffet doppleren. Den skal bare brukes på "gøy" enn medisinske grunnlag fordi den ikke er til å stole på :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142646189-ang-doppler/#findComment-142646236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyønske �� Skrevet 6. desember 2010 #3 Del Skrevet 6. desember 2010 Nå opplever du en av grunnene til at det blir anbefalt å ikke skaffe seg doppler til hjemmebruk. Det er nemlig ikke lett å finne den, jo tidligere jo verre. Mange leger og jordmødre begynner jo ikke å høre etter den før etter uke 16, nettopp for å unngå bekymring hos den gravide. Så, det var dagens moralpreken, hehe. Jeg har selv anskaffet meg en i dette svangerskapet, men det var fordi jeg vet at jeg ikke blir bekymret om jeg ikke finner den. Jeg fikk min rundt uke 13, og fant faktisk hjertelig på første forsøk første gang jeg brukte den. Men lyden var veldig svak, og det var ikke lett å tolke den som hjertelyd. Senere har det variert veldig om jeg har funnet den eller ikke. Noen ganger har jeg lett lenge, og tilslutt hørt den svakt, andre ganger har jeg måttet gi opp uten å få høre den. Har bare hørt den tydelig noen få ganger. Den plassen jeg har hørt den oftest er nede på venstre side, og noen ganger midt på magen rett nedenfor navlen. Morkakas plassering har også innvirkning på hvor lett man vil høre den. Jeg har min høyt oppe, men er den mer foran på magen vil det ta lenger tid før man vil høre hjertelyden. Jeg tror du ganske sikkert kan legge panikken til side og regne med at alt er i orden med den lille i magen. Lykke til med letingen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142646189-ang-doppler/#findComment-142646252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Du og jeg, og vi tre ;) Skrevet 6. desember 2010 #4 Del Skrevet 6. desember 2010 Heisann ! Jeg kjøpte meg baby - watcher i uke 9, og hørte hjertet fra uke 10, og har hørt den hver gang jeg har hørt siden, er nå i uke 15 ! Hørte hjertet senest i dag ! Det lille vidunderet ligger ganske langt nede, helt ved symfysen. Men jeg er nok veldig heldig som har hørt den så lenge, det er mange grunner til at du kanskje ikke hører den, morkaken kan ligge forran og da klarer ikke lyden å trenge imellom, eller at du rett og slett ikke klarer å finne den, må trykke doppleren ganske "hardt" ned i magen noen ganger for å finne den! Det skal sies at jeg ikke har ett gram fett på magen, så derfor er det lett å finne hjertelyden. Men hvis du er bekymret ville jeg ringt jordmor å hørt om du kunne få kommet å høre på hjertelyden ! Alt er nok i skjønneste orden skal du se, men skjønner godt at du får panikk!! Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142646189-ang-doppler/#findComment-142646378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå