Gå til innhold

Har akkurat fått vite at vi venter tvillinger til sommeren! :-)

Frøya79 - dobbel glede :-)

Anbefalte innlegg

Ikke rart jeg føler meg utrolig trett om dagen... Det var TO hjerter som blinket der inne på tidlig UL i dag på 6+5... :-) Er helt sjokkskadet. Det er ingen tvillinger i familiene våre som langt jeg vet om, og hadde absolutt ikke regnet med dette. Men er utrolig GLAD. Alt så normalt ut så langt, selv om de er veldig små ennå, og det var vanskelig å se noe mer enn en liten "bønne" og et blinkende hjerte. Skal komme tilbake om to uker... Spennende!!!

Fortsetter under...

GRATULERER til deg også!

Det var et stort sjokk, men så utrolig gøy da! Kjenner at jeg er veldig redd for at noe skal gå galt, men første "hinder" er jo tilbakelagt, siden vi så at hjertene slo. Det var jo utrolig tidlig at dere kunne se noe i 5+4. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke måtte bli veldig lei meg hvis gyn. ikke klarte å se så mye enda. De er jo bare 3,5 mm... :-) Helt utrolig!

Du får ha masse lykke til i neste uke, når du kommer til å se to blinkende hjerter! Helt magisk :-)

Gratulerer å mye til deg/dere også IVF-mammaer! Ser at du ligger noen uker foran meg. Utrolig spennende dette her! Er så redd for at noe skal skje, men prøver å tenke positivt. Tenker at det må være en mening med dette, for vi hadde prøvd i 15 mnd. uten å lykkes, og hadde innstilt oss på IVF, men en uke før jeg skulle inn til lap.operasjon, satt jeg jammen med en positiv test :-)

Vi snakkes vel her inne! :-)

Gratulerer så mye:o)

Utrolig spennende med to små spirer i magen. Jeg oppdaget selv de to små på en tidlig UL i 8+4. Hørte da hjertelyden dems også. Utrolig gøy.

Er nå i uke tolv og skal på ny UL på mandag. Litt nervøs og litt spent!!!

Nå gleder jeg meg bare til magen blir "gravidmage", akkurat nå ser det ut som om jeg har lagt på meg litt :-(

Gleder meg i hvert fall til sommeren når de to små kommer :-)

Annonse

Gratulerer til deg også Antonie2010!!

Du er heldig som er 12 uker :-) Jeg er fullstendig nervevrak, og går og kjenner etter symptomer. "Er jeg litt mindre øm i puppene i dag?... var det bittelitt brunlig utflod på papiret jeg akkurat så?...Hmm, har ikke brekt meg siden i går, kanskje tvillingene ikke lever lenger..." osv... Ikke akkurat konstruktiv tenkning, men prøver å skyve disse tankene vekk. Så jeg forstår godt at du både er nervøs og spent før UL. Det er vel i dag? Håper det gikk bra!! (Kom veldig gjerne med en oppdatering!)

Jeg skal også på UL på fredag. Da er jeg 8+2. Håper vi kan se litt mer da enn for to uker siden.

Jeg begynner også å få bittelitt mage... Er nok mest oppblåst, men det ser ut som jeg er 3-4 mnd. på vei... Har vært helt flat nesten til uke 18 de andre gangene, så det føles litt ekstraordinær denne gangen, ja. Det er jo ikke akkurat småtteri å skulle bære på ta av alt :-)

Takk takk Frøya79, og gratulere til deg også :)

Er en spennende tid vi har foran oss nå :)

Er i dag UL er ja......så grugleder meg!! To timer igjen nå så får vi se de to små!! Skal komme med en oppdatering:-)

Blir spennende for deg til fredagen da!! Vi var på vår første UL når jeg var 8+4, da hørte vi hjertelyd og så to "peanøtter" !!! Hihihi......

Hei frøya79

Ultralyden i går gikk veldig fint. De vokser ( 52,9 og 59,2 mm) og alt så bra ut med tanke på ryggraden.

Så vi ble veldig lettet:-)

nå så dem ut som to små babyer også, merkelig at de ser ut som et lite menneske og så er de knapt 6 cm !!!

Lykke til på ultralyden på fredag!!

Hei, igjen Antonie! Veldig godt å høre at UL gikk bra! Nå kan dere senke skuldrene og bare glede dere!

Det er helt utrolig at det er to fiks ferdige mennesker inni der allerede. 5 cm her jo utrolig lite :-)

Jeg er veldig spent på UL på fredag, men forventer ikke at gyn. kan ser så veldig mye mer enn sist gang. Men håper bare hjertene blinker fremdeles. Jeg føler meg i alle fall VELDIG gravid fremdeles, og det er jo et godt tegn :-) I går satt jeg helt apatisk i sofaen med bøtta på gulvet ved siden av meg. I dag har jeg vært på jobb, men vært slakt på sofaen etter jeg kom hjem og ungene var i seng.

Hvordan er formen din om dagen da? Har du unger fra før, og synes du evt. at det er "verre" denne gangen, når du bærer på to?

Ønsker deg alt godt videre!!

Uff....så slitsomt å være så dårlig da, frøya!!! Det kan ikke være noe gøy.

Formen min er upåklagelig. Merker ingenting, bortsett fra at jeg er litt ekstra trøtt noen ganger. Så er heldig der, men ligger nok i familien da hverken mamma eller søstern var dårlig:-)

Har ingen barn fra før, så dette er mine to første. Gleder meg utrolig da det er en del rundt oss som begynner ånfå barn også. Er vel i den alderen vi er i nå som gjørnat alle rundt oss enten får barn eller gifter seg...hehe

Du får ha masse masse lykke til på fredag så håper jeg dere får noen fine bilder :o)

Så håper jeg formen blir bedre - god bedring!!!!

Ser at det e så mange som får tili ul i fra uke 5-6 og ka e det som gjør at legene tar ul så tili i et svangerskap?? E det bare legene som e så nysjerrige, eller e det de gravide som presse det i gjennom?? Noen av dere som e gravide med tvillinger som "visste " det før ul??

Jeg har i hvertfall ikke presset igjennom UL. Ble henvist pga tidligere graviditet utenfor livmor. Da er det viktig å avklare lokaliseringen ved senere graviditeter. Tilfeldig at det ble oppdaget tvillinger, og siden legen ikke kunne se så mye så tidlig (så bare to små peanutter og noe som blinket :-), så ville han ha meg inn igjen to uker senere. De fleste har en god grunn for å få tidlig UL. Ellers er det vel noen som betaler privat UL av egen lomme, og det hadde jeg også gjort hvis jeg ikke ble henvist.

Annonse

Jeg måtte inn på ultralyd fordi jeg vurderte abort..

Før jeg reiste til sykehuset så sa jeg til sjefen min at jeg var sikker på at det var tvillinger.

Fikk ikke se skjermen da jeg låg der,så jeg spurde rett ut om det var tvillinger. Fikk ikke vite det,men etter jeg hadde hatt på meg klærne,så spurde legen om jeg var sikker på om jeg ville vite det,og jeg svarte ja.

Joda,der var 2.

Da var jeg i uke 7.

Privat ul. i uke 8+2

Ul. sykehuset i uke 10+5

Ul sykehuset i uke 12+0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...