Gå til innhold

Noen her somhar vært smittet med toksosplasmose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var symptomene? Sliter litt med feber om dagene, har kun litt over 38. kan jeg ta paracet?? Har også problemer med magen, svie og slapphet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det før jeg ble gravid, men symtomer aner jeg ikke...viste ikke at jeg hadde hatt det en gang.

Du kan ta paracet dersom du føler deg dårlig, men prøv å unngå det så lenge som mulig. Jeg har tatt to så langt, og da på kvelden for å kunne få sove litt.

God bedring :)

Skrevet

Jeg hadde det også før jeg ble gravid. Det var det legen min som fortalte meg, jeg hadde selv ingen anelse om at jeg hadde hat det. Så jeg vet heller ikke hva slags symptomer som følger med.

Håper at du snart blir bedre og at det bare er influensa symptomer som du har og ikke toksoplasmose.

God Bedring!

Skrevet

Tror ikke det er så masse symptomer på dette. Enten ingenting eller lette forskjølelses/influensa-symptomer. Jeg går også rundt og er litt bekymret for dette for tiden på litt tett nese i over en mnd, så jeg har vært hos legen og tatt en blodprøve. Har ikke fått svar ennå... Håper jeg har hatt infeksjon tidligere ettersom jeg alltid har hatt katt.

Skrevet

Har også alltid hatt katt, men har ikke hatt førstegangsinfeksjon med toxo.. det er forresten ikke kontakt med katt som er største smittekilde, men dårlig tilberedt fårekjøtt. Og hagearbeid!

Det er forøvrig veldig vanlig å være tett i nesa når man er gravid, gjerne hele svangerskapet, så ikke bekymre deg så mye for det!!

Skrevet

Jeg har aldri hatt det, men om du er redd du kan ha hatt det så spør om de kan ta blodprøve for å evt avkrefte.

Legen min sa at toxmoplasmose er så skjelden i dag så de har sluttet med standard blodprøver for å teste dette, kun hvis man har vært utenlands. Er visst så sjelden de påviser det. Samme med listeria. Jordmor derimot virker mer "hysterisk" for sånt. Men ut fra det legen sa så virker det som om vi kanskje bekymrer oss mer enn nødvendig.

Skrevet

Titter inn fra 2.tri.

Har ikke hatt det selv, men skal ta prøve nr to snart (tok ved 1. kontroll hos lege, som var neg) etter et utenlandsopphold.

I min kommune tas det fast. Jordmoren min har faktisk hatt 3 tilfeller med gravide som blir smittet bare i år (kjenner ei av dem)! Som hun sier ødelegger hun alle statistikker, og sier at man bør ikke ta så lett på det som mange gjør! Vet at en fikk smitte i utlandet.

Jeg spurte ift min egen tur utenlands og hun sa da at hvis jeg hadde det ville jeg blitt syk kort tid etter oppholdet. Hun skal uansett kontrollere meg snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...