Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Flyttet til ny by for tre fem mndr siden. Og måtte ta den ene fastlegen da de andre ikke var ledige. Første gang jeg var der var jeg full av angst, var da i 1.trimester. Jeg var stiv i alle muskler og ledd. Han heiv meg ut og sa at dette var normalt, og ingenting å gjøre med. (jeg fikk psykolog gjennom jordmor). 2.gang var nå nylig pga bekkenplager for første gang (er 2.gangs), sliter nå med bekkenet skikkelig, og da gjorde han ikke annet enn å vri litt på den ene foten min og sa at slik er det i svangerskapet og forklarte litt hvordan bekkenet fungerer.

Han HØRER ikke hva jeg sier og gjentatte ganger spurte jeg om jeg kunne få en blodprøve fordi jeg var bekymret for toksosplasmose smitte, men neida det trengte jeg heller ikke. Nå sist jeg var hos han på kontroll prøvde jeg å ha et skikkelig åpent sinn, men det kokte over for meg da han var MEGET hardhendt da han skulle måle str på livmora. Han klemte hardt på skambeinet mitt for å finne kanten og det var veldig vondt. Jeg turte ikke si noe og vil heller ikke gå til han noe mer. Kan jeg KREVE å få en annen lege selv om jeg ikke kan bytte?

Jeg føler det svært ukomfortabelt å skulle ta kontakt med fastlegen min...og jeg føler at det er jeg som syter og klager, det gjør jeg helt sikkert, sitter her med feber akkurat nå.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142646103-har-en-upopul%C3%A6r-fastlege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

off, kan ikke være lett...

Vet ikke hva du har krav på, men finnes det andre legesenter i området? eventuelt ta litt lengre kjøretur for å komme seg til/ fra legen.

Ville også hørt med jordmor om hun kan gjøre noe, hun har gjerne erfaring eller kan forhøre seg med andre jordmødre som vet noe mer?

Sliter selv med bekken og fikk henvisning til fysioterapaut. Min fysioterapaut er også videre utdannet til manuellterapaut, noe som gjør at han også kan sykemelde meg,gi meg tips ol mht bekken ol. Mulig du skulle prøvd det?

Lykke til med resten av svangerskapet =)

Dette høres ikke bra ut, hvis du ikke får byttet fastlege så hadde jeg i hvert fall gått til jordmor så ofte som mulig isteden for til fastlegen! Du tar jo selv kontakte henne, men er sikkert en del tester osv. hun kanskje ikke kan ta som du må ta hos legen.. At det også gjør vondt når han trykker på skambenet så er det tydelig bekkenløsning du har. Det gjorde veldig vondt hos meg da jeg var hos jordmor sist også, og da sa hun at det var pga bekkenløsningen. Men da var hun så klart mer forsiktig..

Sjekk på "min side" om du har mulighet for å bytte lege... står vel noe der..?

på "min side" vil du få opp lista over de aktuelle fastlegene i kommunen du bor. Hvis det ikke er noen ledige er det jo ikke så lett å bytte. Jeg sleit med det da jeg flytta til nytt sted, men var innom daglig for å sjekke om det kom noen ledige plasser et sted nært meg. Og til slutt fant jeg en.

Men man trenger strengt tatt ikke velge fastlege i egen kommune. jeg hadde lenge min fastlege i kommunen jeg jobbet i stedet for kommunen jeg bor i. Ikke alltid like praktisk, men det er hvertfall bedre enn en fastlege man ikke føler man er på nett med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...