Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på når man skal begynne med flere hull på tåteflaske tuten?

jenta mi er 4 mnd og bruker tut med ett hull.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg varierer fra barn til barn og fra et flaskemerke til et annet. Jeg brukte Medela/Dr. Brown til jenta mi var ca 6mnd. Brukte str. 1 til ca 3mnd også gikk vi gradvis. Men jenta mi sugde flat smukkene så det vistes tydelig på de når vi måtte skifte. Ved 6mnd skiftet vi til Avent (hun klarte ikke å ta de smukkene før) og da gikk vi rett på nr. 4

Hvis det ser ut som jenta di får i seg det hun skal ha gjennom 1 hull så er det ok. Men hvis du skifter så skift og gå frem og tilbake fordi det blir mye søl etc. Det synte jeg var verst. Tok ca 1 uke med tilvenning fra et hull til flere.

Skrevet

Jeg byttet til medium tut (2 hull i medela flasker) når hun var rundt 4 mnd.. Den bruker vi forsatt.. Flere hull gjør bare at hun drukner.. Vesla er nå 6,5 mnd. Byttet når hun begynte å nekte å ta flaska, eller sutret mye når hun skulle drikke... Hun gadd ikke drikke noe særlig, og minket mengden melk kraftig.. Med større tut gikk det greit igjen..

Du må prøve deg fram, for alle barn er forskjellig.. Og selv om det står fra 3 mnd på noen tuter, så er det ikke sikkert de vil ha de før de er feks 7-8 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...