Gå til innhold

Blir det mye TV titting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg føler at jenta vår se mye på tv. Hun er 4 mnd og stor koser seg forran tv. Det er jo veldig deilig at hun kan sitte litt for seg selv innimellom, og jeg må jo si at fantasien på aktiviteter begrenser seg, spesielt nå når vi er inne hele tiden pga kulda.

Er det fler som føler at babyn deres ser mye på tv?

Og hva gjør dere med babyene når de er våkne?

Jeg leker jo med henne og hun får kroppskontakt og kjærlighet, men innimellom er det veldig lettvint å sette henne i stolen sin forran tvn i 20min tid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Vi har tv stue nede i sokkel etasjen - og tilbringer mesteparten av dagen oppe i "storstuen" (stue& kjøkken i ett) vår. Så da blir det ingen tv titting her i gården.

Når han er våken koser vi mye! Synger, danser og ligger på gulvet og turner litt rundt :) Mating og smaking.

I tillegg blir han jo med meg på smårunder i huset.

Dvs. mitt morgenstell, henge opp/brette tøy. Støvsuge osv.

Skrevet

Min bryr seg ikke om tv i det hele tatt. Enser den kun om det er noe spes. Funker ikke som barnevakt engang.. :P

men han elsker fotball på tv da.. :s Da skal han se med engang.. Har enda ett håp om at det er kun pga at det er masse grønt der.. men vet ikke helt, han enser ikke noe der, annet enn når han hører fotballsurr eller får se det og pappaen syns det er såå stas. Vi lar han se litt, Kanskje 15min her og der i løpet av en uke. Føler det er mye, men igjen.. Kan da vel ikke skade såå mye? Her så blir det en slags pappa\sønn greie, for han sitter alltid med pappaen da.. (Bare så det er sagt, så finner de på masse annet og da, ikke bare ser fotball)

Alt med måte.. Og så lenge de ikke får se en film med masse skumle lyder og effekter så kan ikke 5min her og der skade..

Nå er det litt enklere å la han aktivisere seg selv her da, for han åler seg, så ofte er han på gulvet å farter rundt. ellers så synger vi, leker sammen, ser på ting i huset og ut vinduer. Plager katten :P Før han ble mobil lå han ofte under babygymmen, alene og med oss. Nå er babygymmen for kjedelig..

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Her i huset er TV`n kun tillatt om ettermiddagen. Jeg vet at det er lett å plassere ungen der, så jeg forsøker å la være. Jeg får heller vente til jeg er skikkelig sliten en dag! :-) Men han blir skikkelig facinert av tv`n når den er på...

Min er 5,5 mnd og leker masse selv nå. Han ruller rundt og "prater" med seg selv, så det er veldig underholdene å se (eller høre) på han om dagen. Ellers så sitter jeg mye vedsiden av han mens han leker, så får han litt oppmerksomhet når han ønsker det. Han sitter mye på fanget mitt og vi "leser" bøker sammen, synger litt eller bare tuller litt! :-)

Skrevet

Så små babyer blir fort overstimulert, så for min del blir det feil å sette babyen foran der enda, når hun ikke skjønner noe av hva som foregår der, og ikke har muligheten til å si ifra hvis hun synes det blir for mye inntrykk heller. Størstejenta har først fått begynne å se litt på TV/ tegnefilm siste halvåret, og hun er 2 år nå.

Skrevet

Hun blir 8mnd. den 16. og har så langt ikke sett på tv. Tv`n er av når hun er våken.

Vi leker, "leser" bøker (dvs. hun rister på boka og jeg finner på en historie), er ute, koser, rydder, leker med katten osv.

Tv kan hun se når hun blir eldre, tenker jeg

Skrevet

Her er tven på nesten konstant. Bruker den som radio :)

Men er ikke dermed sagt at jeg setter ungen forran der. Jeg ser på tv og slapper av når han sover eller han er tålmodig nok til å sitte på fanget mitt . Ellers så må vi gå endel,for å ligge på gulvet alene er upopulært.

Vi synger,duller og prater masse :) Storebror på snart 3 er hekta på Nemo og skal se på den hver dag når han kommer hjem ifra barnehagen..noe han får lov til :) Da slapper han av etter en lang dag og lillebror er facinert av alle de fine fargene....de få minuttene han gidder å sitte stille på fanget uten å få oppmerksomhet.

Han er flink til å si ifra hvis han syntes det blir for mye......hvis de blir overstimulerte begynner de nok å sutre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...