indigo25 Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 når ble magen deres "flat" igjen etter fødselen? Mener ikke stram altså..mer når ble livmoren tilbake i normal størrelse og magen flat og slapp igjen? Og når normaliserte puppene seg? Nå er de kjempestore 1 mnd etter fødsel, men de kan jo umulig være så store resten av ammeperioden? Mener å ha hørt at de blir mindre etterhvert..når?
Noregsgard Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Magen min var normal etter ca 1 uke etter fødselen. Når puppene blir mindre for de som ammer vet jeg ikke, siden jeg ikke ammer selv Mine ble mindre da melka forsvant.
enits40 Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Snart 4 uker siden mitt ks, og min mage er fortsatt ikke tilbake til normalen. Ser ut som jeg er gravid i 4-5 måned (?), og har en mørk stripe nedover magen fortsatt. Navlen har blitt et skikkelig søkk, og jeg regner med å trenge i hvert fall en måned til før jeg er tilnærmet som før. Puppene var kjempestore og knallharde i noen dager da melka kom, men har blitt litt mindre og mykere nå (avhengig av babys suging).
indigo25 Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2010 ks her også. kanskje det går litt saktere for oss? virker som det er litt hovent etter operasjonen ennå..har du fremdeles litt vondt enits40? har litt forskjellige typer vondt fra dag til dag jeg, holder vel på å gå seg til;)
♥lykkelig 2 barns mamma♥ Skrevet 6. desember 2010 #5 Skrevet 6. desember 2010 Magen min ble flat igjen ganske fort Tilbake til normalen etter et par uker! Fødte vanlig jeg da.. Puppene er sånn passe store nå som jeg ammer! )
enits40 Skrevet 7. desember 2010 #6 Skrevet 7. desember 2010 minimuz: jeg kjenner også litt forskjellig fra dag til dag (noen ganger litt "lugging", så litt "sildring" - vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det), men kan ikke si det gjør vondt lenger. Er øm i området rundt såret da, og bruker fortsatt bandasje, selv om jeg vet jeg ikke trenger det! :-) Kanskje det med magen også har sammenheng med litt mindre aktivitet blant oss med ks? Jeg har i hvert fall vært forsiktig og holdt meg mye innendørs i kulda... Men jeg synes at blødningen (renselsen, altså) er så annerledes det jeg har opplevd ved vaginal fødsel. Jeg har blødd veldig lite, noen dager ikke i det hele tatt, for så plutselig å få en småblødning, og det går liksom aldri over til å bli brunt. Har du merket forskjell (hvis du har født vanlig tidligere)? Fire uker siden mitt ks nå..
Baby Bliss Skrevet 7. desember 2010 #7 Skrevet 7. desember 2010 Jeg tok også KS for tre uker siden. Magen har blitt betraktelig mindre, men har forstsatt en mage som er større enn vanlig og veldig slapp og bløt. Litt vassen rett og slett! ;P Er også øm rundt såret... men kun på huden, ikke i musklene under. Merker at jeg får vondt i mageområdet spesielt når jeg ammer, og det skal visst være pga livmoren trekker seg sammen når man ammer! Merkelige kroppen! Har også holdt meg inne pga kulda... men vi skal jo uansett ikke trene før seks uker etter fødsel, så jeg skal ta det med ro med god samvittighet i jula!
indigo25 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 8. desember 2010 noen dager siden jeg postet dette innlegget og magen har blitt mindre! Ser nesten forskjell hver dag nå, tror det har med at jeg har begynt å sove på magen. Etter ks tar det en stund før det er særlig behagelig. Kjenner noe hardt inni magen ennå, sikkert arr etter all syinga. enits40 : når det gjelder renselsen varte den 4 og en halv uke her- dvs er ferdig nå og hos meg begynte det plutselig å blø friskere igjen flere ganger- trodde nesten det var infeksjon, men hadde jo ikke vondt, så slo meg til ro med at det var normalt. Plutselig en dag hadde jeg litt smerter, nesten som etterrier og etter den dagen har jeg ikke blødd mer. Nå venter jeg bare til det har gått 6 uker for sikkerhets skyld og da skal jeg ta meg et laaangt velfortjent karbad med levende lys og musikk på badet! Gleder meg!
*LillaMeg* Skrevet 8. desember 2010 #9 Skrevet 8. desember 2010 Følte egentlig at magen min ble normal med engang han var ute. Men sånn egentlig tok det rundt en uke.
Fifrildi Skrevet 8. desember 2010 #10 Skrevet 8. desember 2010 Hoi hoi! Keisersnitt er mer enn 6 uker før du kan trene!!!! OBS OBS!!!!! 6 uker er for de som har født vaginalt - det tar ca 3 mnd før man er ferdiggrodd etter keisersnitt. (Og siden noen spør - magen min var fortsatt stor og myk og deigete 4 mnd etter keisersnittet. Det tar som oftest en god del ekstra tid etter ks)
enits40 Skrevet 8. desember 2010 #11 Skrevet 8. desember 2010 minimuz: Karbad med stearinlys er deg vel unt! :-) Dere andre som har tatt keisersnitt: Kan jeg spørre hvor lenge dere har brukt bandasje på såret? Og når forsvant den brune graviditetsstripen fra magen deres? Jeg aner ikke om livmoren min har trukket seg nok sammen, for jeg tør ikke kjenne etter livmorkanten fordi det er så ømt i området....
minlilleHelene Skrevet 9. desember 2010 #12 Skrevet 9. desember 2010 Det er noen som opplever at de får kroppen fort tilbake . Her tok det ca 3 mnd før jeg følte at magen så flat ut igjen . Men den var ikke inærheten av så sterk som den var da jeg ble gravid.. Nå 8 månder senere , med masse trening er jeg nessten der jeg var i styrke.. Litt slappere hud , men det tror jeg blir for alltid gitt. Fødte vaginalt! Ikke stress med kroppen , den trenger tid.. Grunnen til at mange svarer at magen var normal etter en uke tror jeg er at de som ikke opplever dette synes det er skipt å skrive at det tar tid for mange..
Pumba78 Skrevet 9. desember 2010 #13 Skrevet 9. desember 2010 Det tør jeg. 6 uker siden vaginal fødsel og jeg går rundt i leggings eller gravidebukser. Vekta er som før men ikke magen, tror det tar tid for mange!
Evigheten Skrevet 9. desember 2010 #14 Skrevet 9. desember 2010 3 mnd siden fødsel her, har 3 kg igjen som nekter å flytte seg, og magen er fortsatt ikke flat. Ser ut som jeg er litt gravid fortsatt. Jeg har ikke akkurat anstrengt meg for å gjøre noe med det heller. Regner med det forandrer seg når jeg en gang tar meg sammen. He he Fødte vaginalt forresten. Puppene normaliserte seg ganske fort. De første dagene var de kjempestore, men en uke etter fødsel så de ut som før. Skjønner ikke hvorfor det ikke kunne vært omvendt?
Canari Skrevet 9. desember 2010 #15 Skrevet 9. desember 2010 Enda etter 6 mnd er magen stor, grei om morgenen, men eser utover dagen :-) Puppene var store så lenge jeg ammet mye.
Pumba78 Skrevet 9. desember 2010 #16 Skrevet 9. desember 2010 Glemte å si det ja, puppene var aldri store, og selv nå når jeg fulkamner og hun spiser minst 8 ganger i døgnet passer jeg inn i B-cup i H&M sine amme bh-er.... B-CUP!!!! Jaja, beystfager blir jeg nok aldri...
Lykkeliten♡09 + 12 Skrevet 9. desember 2010 #17 Skrevet 9. desember 2010 Nå, 11 mnd etter fødsel begynner er kroppen min som den var (så langt som det går an). Tok veldig lang tid, og masse masse hardt arbeid. fikk meg en smell, da alle andre var tilbake til normalen 1,2,3 uker etter fødsel rundt meg Puppene var GIGA i sikkert 2 mnd, så ble de litt mindre. Da jeg sluttet å fullamme, ble de enda mindre, og nå når jeg har sluttet, er det så vidt det er noe igjen. Nå er jeg A, og etter fødsel var jeg E(!).
Lykkeliten♡09 + 12 Skrevet 9. desember 2010 #18 Skrevet 9. desember 2010 Fødte vaginalt forresten, og la ikke på meg mer en 13 kg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå