Gå til innhold

Hmm...Denne velkomst-teksten på toppen her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

........."Velkommen til debattområdet for den første tredjedelen av svangerskapet. Første tredjedel går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11 (uker) + 6 (dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1".............

Er det rart i at mange blir forvirret av disse ukesberegningene når det til og med står feil på velkomst-teksten her inne på forumet til 1.trimester???

Det er ikke stooor feil altså, men hvis ikke det er meg som har misforstått helt her, så starter ikke en ny uke med ..+1, det starter med ..+0, stemmer ikke det da, damer? -eller man kan vel kanskje si at en ny uke starter med..+1, men da må iaf forrige uke slutte med ..+0, eller så mangler vi faktisk en dag i uka her... ;P

Eks: 11+6 = elleve uker og seks dager (en uke har syv dager, så man er ikke heelt 12 uker ennå...), 12+0 = NÅ er man akkurat tolv uker, og skal starte på den trettende uka. 12+1, da starter man på uke tretten...

Dette er kanskje en liten fille-ting å bemerke, men når man til stadighet ser folk her inne som ikke skjønner disse ukesberegningene, så vil jeg jo si at det er en fordel at det som står på toppen her iaf stemmer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sendte faktisk inn en mail til moderator på akkurat det våren 2009. Men ingenting har skjedd. Er helt enig i at det bare er med på å forvirre de som ikke skjønner tellemåten ytterligere. ;-) Godt det ikke bare er meg som henger meg litt opp i sånt :-)

Skrevet

Hehe, ja godt å se at det ikke bare er meg og ;)

Så forresten ei som skrev her at hun var 11+4 og skulle over på 2.trimester om 8 dager. Og det blir jo "riktig" ut ifra det som står på toppen her, men er jo egentlig feil, hun må legge på to dager. Rart at ikke moderator har gjort noe med denne feilen......

Skrevet

Jeg får ta frem nerden i meg og sende en ny mail ;-)

Skrevet

Hehe, godt å se at det er flere som henger seg opp i sånt ;)

Skrevet

Hihi, ja finn frem nerden i deg og send en mail! Mon tro om det gjøres noe med feilen denne gangen....... ;)

Skrevet

Hihi, ja finn frem nerden i deg og send en mail! Mon tro om det gjøres noe med feilen denne gangen....... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...